Gifgas in de Rif/Noord-Marokko. Docu 2M.

Gestart door Bades, 14/11/2009 om 21:36:09

Bades

Citaat van: uzop op 07/02/2010 om 14:51:55
de oorlogsmisdaden van marokko betreffen eveneens de periode van 1598/59, zij hebben de burgerlijke bevolkingen met brandbommen aangevallen (napalm, witte fosfor).


momenteel de Spaanse stand erkent niet het gebruik van chemisch wapen bij de oorlog
http://politica.e-noticies.es/el-pp-reprocha-a-erc-el-apoyo-a-abd-el-krim-23332.html


betreffende de fransen is er momenteel geen concreet bewijs, maar men weet dat Lyautey heeft de aanvraag van chemisch wapen aan het yperiet gedaan (granaat n°20), hij zal deze bommen gedurende de zomer van 1925 verkrijgen. er is niet aan zekerheid als zij werden gebruikt, maar gedurende de slag aan Wazzan, van de honderdtallen Irrifiyen in een nacht zullen sterven! hij wordt verondersteld dat dat is aan het chemische bombardement te wijten.

als frankrijk heeft deze wapens gebruikt, zij heeft het op beperkte wijze gedaan terwijl Spanje heeft overvloedig de wapens chemisch gebruikt.

als men concreet bewijst dat Frankrijk heeft deze wapens dan gebruikt alsdan de verantwoordelijkheid en de medeplichtigheid van Marokko wordt bewezen. want frankrijk en makhzen hand in de hand waren


betreffende de voortzetting in rechtvaardigheid geloof ik dat er verjaring is!


http://hal.archives-ouvertes.fr/docs/00/18/04/98/PDF/Military_Rearmament_Industry.pdf [p.13]

tzemmad adax t3awded manaktar x manaya?

Asafu

Citaat van: incognito op 08/02/2010 om 08:33:41
Als een tvpresentator van AmazighTV zich distantieert van vragen over de documentaire Arrhash is dat ook best wel triest. Dus bij deze wil ook ik weer persoonlijk worden:

Bades, zou jij voor mij willen navragen bij AmazighTV of er interesse is of de mogelijkheid bestaat om de uitzendrechten van de Spaans-Riffijnse documentaire Arrhash te kopen?

ben je bekend met wat men zelf iniatief nemen noemt?!!!!



Señor Canardo

Citaat van: Asafu op 08/02/2010 om 16:04:22
ben je bekend met wat men zelf iniatief nemen noemt?!!!!

Ten eerste, het initiatief heb ik al genomen.

Ten tweede, was mijn verzoek gericht aan Bades en niet aan jou, dus waar bemoei je je eigenlijk mee?

Bades

#78
Als jij iets tegen presentatoren van AmazighTV hebt kun dat mailen naar
info@amazightv.com, dat geldt evenwel voor als je een voorstel voor ze hebt.


Triest geval.


Hadou

#79
Citaat van: Bades op 08/02/2010 om 00:05:48
Als iemand zich distantieert van zijn eigen volk is dat wel triest, ongeacht of het een waarheid is die verteld wordt.
Nee. Op leugens kun je niet bouwen, enkel bluffen.
Ik distantieer mij wel van de leugenaars.

Señor Canardo

#80
Citaat van: Bades op 08/02/2010 om 16:20:39
Als jij iets tegen presentatoren van AmazighTV hebt kun dat mailen naar
info@amazightv.com, dat geldt evenwel voor als je een voorstel voor ze hebt.


Triest geval.

Hoewel ik absoluut niks tegen presentatoren heb van AmazighTV, begin ik wel steeds meer een hekel te krijgen aan tvpresentatoren wiens stemniveau niet verder komt dan dat van een 12-jarige koorknaap zonder testikels.

En bovendien kan ik dat infantiele koorknaapje met zijn trieste showbizz-know-how garanderen dat ik me echt wel bewust ben van de mogelijkheid om zelf te mailen naar AmazighTV. Dat heb ik al in het verleden meerdere malen gedaan en toen werden mijn mailtjes altijd netjes en snel beantwoord.

Echter bij mijn laatste mail aan AmazighTV over de documentaire Arrhash heb ik nog steeds geen antwoord terug mogen ontvangen. Vandaar dat ik het via jou wilde vragen aangezien jij daar toch werkt. Maar helaas heb ik mij echter in jou vergist. Blijkbaar heb jij geen zin om dat voor mij te vragen op je werk. Misschien is het dan toch niet Hadou degene die zich in deze discussie met zijn uitspraken wilt distantieren van zijn mede-Irifien, maar ben jij het misschien wel…

Hadou

Vraag het aan Ayned. Hij werkt of is vrijwilliger bij AmazighTV.

Bades

Citaat van: incognito op 08/02/2010 om 18:19:01
Hoewel ik absoluut niks tegen presentatoren heb van AmazighTV, begin ik wel steeds meer een hekel te krijgen aan tvpresentatoren wiens stemniveau niet verder komt dan dat van een 12-jarige koorknaap zonder testikels.

En bovendien kan ik dat infantiele koorknaapje met zijn trieste showbizz-know-how garanderen dat ik me echt wel bewust ben van de mogelijkheid om zelf te mailen naar AmazighTV. Dat heb ik al in het verleden meerdere malen gedaan en toen werden mijn mailtjes altijd netjes en snel beantwoord.

Echter bij mijn laatste mail aan AmazighTV over de documentaire Arrhash heb ik nog steeds geen antwoord terug mogen ontvangen. Vandaar dat ik het via jou wilde vragen aangezien jij daar toch werkt. Maar helaas heb ik mij echter in jou vergist. Blijkbaar heb jij geen zin om dat voor mij te vragen op je werk. Misschien is het dan toch niet Hadou degene die zich in deze discussie met zijn uitspraken wilt distantieren van zijn mede-Irifien, maar ben jij het misschien wel…

val me svp niet lastig :)

Bades

Citaat van: Hadou op 08/02/2010 om 17:25:06
Nee. Op leugens kun je niet bouwen, enkel bluffen.
Ik distantieer mij wel van de leugenaars.

Begrijpend lezen in ook niet makkelijk nee.

Señor Canardo

#84
Citaat van: Bades op 08/02/2010 om 22:25:53
val me svp niet lastig :)

Taz xac, ja pussy!

Ze3ma wel een grote mond naar anderen toe, maar als jijzelf wordt aangesproken op jouw gedrag dan begin je net als een klein schoolmeisje te janken. Tfoe!

Wacht maar. Ik zal de huilbaby voorlopig wel met rust laten...Maar zodra jij weer mijn pad kruist op amazigh.nl met je irritante uitspraken - die overigens zelf bol staan van taalfouten die mijn kleine zusje van 8 ook maakt - dan beloof ik je bij deze dat ik niks meer van je heel zal laten. Verbaal gezien dan he... ;)


Ps. En ga in de tussentijd ook alsjeblieft wat doen aan je Nederlandse taalvaardigheid, voordat je jezelf nog meer voor schut zet in deze discussie:

Citaat van: Bades op 08/02/2010 om 22:26:29Begrijpend lezen in ook niet makkelijk nee.

CiteerBegrijpend lezen is ook niet makkelijk nee.

Bades

#85
Citaat van: incognito op 09/02/2010 om 08:34:26
Taz xac, ja pussy!

Ze3ma wel een grote mond naar anderen toe, maar als jijzelf wordt aangesproken op jouw gedrag dan begin je net als een klein schoolmeisje te janken. Tfoe!

Wacht maar. Ik zal de huilbaby voorlopig wel met rust laten...Maar zodra jij weer mijn pad kruist op amazigh.nl met je irritante uitspraken - die overigens zelf bol staan van taalfouten die mijn kleine zusje van 8 ook maakt - dan beloof ik je bij deze dat ik niks meer van je heel zal laten. Verbaal gezien dan he... ;)


Ps. En ga in de tussentijd ook alsjeblieft wat doen aan je Nederlandse taalvaardigheid, voordat je jezelf nog meer voor schut zet in deze discussie:


wat hebben typfouten of zelfs taalfouten met begrijpend lezen te maken?
of heb je soms van 'val me svp niet lastig'' een zinsdeel niet begrepen?

je reageert als een gekwetst kind :)

Señor Canardo

#86
Citaat van: Bades op 09/02/2010 om 13:55:22
wat hebben typfouten of zelfs taalfouten met begrijpend lezen te maken?
of heb je soms van 'val me svp niet lastig'' een zinsdeel niet begrepen?

je reageert als een gekwetst kind :)

Nnighec, zorg er maar eerst voor dat jij je werk doet en op de eerstvolgende vergadering van AmazighTV de documentaire Arrhash ter sprake brengt.

En als dat te veel gevraagd is voor jou dan kun je altijd nog verder gaan met buitenspelen...

Bades

#87
Citaat van: incognito op 09/02/2010 om 15:18:53
Nnighec, zorg er maar eerst voor dat jij je werk doet en op de eerstvolgende vergadering van AmazighTV de documentaire Arrhash ter sprake brengt.

En als dat te veel gevraagd is voor jou dan kun je altijd nog verder gaan met buitenspelen...

Wordt het niet eens tijd dat je leert communiceren, op de juiste manier en kanalen?

Verder heb ik je weinig te melden :)


Señor Canardo

#88
Citaat van: Bades op 09/02/2010 om 16:18:28
Wordt het niet eens tijd dat je leert communiceren, op de juiste manier en kanalen?

Verder heb ik je weinig te melden :)

Ewa ru7 ettmendath ixfenec xenni, mana "juiste manier en kanalen"...

Bades