Hoofdmenu

Gold Rush

Gestart door Señor Canardo, 03/11/2009 om 17:40:24

Señor Canardo

Ten tijde van crisis of naderend onheil vlucht de klasse van bezitters in waardevaste beleggingen zoals goud. Dit is er wat er vandaag gebeurde met de goudprijs, nadat 't IMF - 3e grootstse goudverzamelaar van de wereld - bekend heeft gemaakt om wat goud te verkopen aan India. Je weet wel dat Hindu-land waar ze niet al te happig zijn op moslims en bovendien beschikken over een nucleaire wapenarsenaal...>


Señor Canardo

Wederom stijgt de goudprijs tot ongekende hoogtes >



Señor Canardo

The sky is the limit... >


TheCFO

leuk dit dagelijkse verslagje van de goudprijs.Ik vind zelf ook wel dat deze site en haar bezoekers wat weinig oog hebben voor de economie.

Het doel van dit topic ontgaat me een beetje, zeker als je ook nog eens hindu India er bij lijkt te betrekken

Señor Canardo



@ CFO

Wat denk jij dat er aan de hand is met de explosie in de prijs van goud?

TheCFO

Citaat van: incognito op 25/11/2009 om 23:16:39
@ CFO

Wat denk jij dat er aan de hand is met de explosie in de prijs van goud?
Ik denk dat wat jij in de eerste regel van dit topic schrijft wel redelijk als oorzaak gezien kan worden. Het zijn nogal onzekere tijden, in zijn algemeenheid, maar zeker voor de dollar/VS economie.
Daarbij doen allerhande grondstoffen het nogal goed, dooor verhalen over schaarste.

(Daarnaast verwacht ik dat er ondertussen enige bubbelvorming inzit. Zodra Jan met de pet geadviseerd gaat worden door banken om misschien ook maar eens 'in goud' te gaan, moet je verduveld op je hoede wezen. De profi's denken dat de stijging voorbij is en dumpen waar mogelijk hun bezittingen aan de financiele dombo's en meelopers.)

MBTiza

Citaat van: TheCFO op 09/11/2009 om 15:20:48
leuk dit dagelijkse verslagje van de goudprijs.Ik vind zelf ook wel dat deze site en haar bezoekers wat weinig oog hebben voor de economie.



Doe jij trouwens wat met aandelen oid? Als manusje van alles kan jij daar vast iets zinnigs over segge.

Heb gemerkt dat je als daytrader een aardig bedrag kan bijverdienen mits je de goede beslissingen maakt.

Señor Canardo

Citaat van: TheCFO op 26/11/2009 om 06:16:20
De profi's denken dat de stijging voorbij is en dumpen waar mogelijk hun bezittingen aan de financiele dombo's en meelopers.

Welke "profi's" denken dan dat de stijging voorbij is?

Señor Canardo

Ik persoonlijk denk dat de stijging nog lang door zal gaan. De Amerikaanse vooruitzichten voor de goudprijs zijn in ieder geval nog voor de komende maand december positief. >


Spot gold hits record high above $1,192.60/oz

TOKYO, Nov 26 (Reuters) - Spot gold rose to a record high above $1,192.60 per ounce on Thursday, extending gains from the day before when bullion rose sharply as the dollar fell to a more than 15-month low against a basket of six currencies. Expectations for more central banks to buy gold also underpinned demand for bullion. Spot gold was trading at $1,194.50 per ounce as of 0124 GMT. U.S. futures for December delivery also rose to a record high of $1,194.50.

26 November 2009

Chikako Mogi; Reuters

http://money.ninemsn.com.au/article.aspx?id=976313

TheCFO

Citaat van: ElGalloNegro op 26/11/2009 om 11:25:58

Doe jij trouwens wat met aandelen oid? Als manusje van alles kan jij daar vast iets zinnigs over segge.

Heb gemerkt dat je als daytrader een aardig bedrag kan bijverdienen mits je de goede beslissingen maakt.


Beursgenoteerde aandelen daar doe ik niet veel mee. Zit in een paar fondsen, en heb wat mickey mouse geld in losse aandelen.
Daytrading is niet mijn ding. Je kan er idd veel geld mee verdienen, maar de catch zit natuurlijk in jouw statement over 'goede beslissingen maken'
En dat is gewoon heel moeilijk. Wat kun je als buitenstaander nu echt weten over het wel en wee van ASML, Microsoft of Nokia? De banken hebben daar volledige analyseafdelingen voor, en zoals bekend zitten ook dat soort jongens er op regelmatige basis naast.
Voor een buitenstaander met krantenkennis zoals ik, is daytraden hetzelfde als gokken.

Als je daarvan houdt ken je trouwens beter in de valutahandel stappen, nog veel meer gokken naar mijn smaak, maar dan ook met uberrendementspotentieel.

Ik  investeer wel in niet-beursgenoteerde clubjes (ook mickeymousegeld btw) en help bedrijfjes/ondernemers bij het zoeken naar startup- of groeifinanciering. Ook (juist?) uit die hoedanigheid weet ik dat maximale kennis noodzakelijk is om een goede investering te doen, en zelfs dan is er geen garantie tot succes.

TheCFO

#10
Citaat van: incognito op 26/11/2009 om 11:50:46
Welke "profi's" denken dan dat de stijging voorbij is?
Ben niet echt een kenner hoor incognito, maar de laatste tijd hoor ik vaker particulieren die door profis (vnl banken, maar ook vermogensbeheerders en andere beterweters) geadviseerd zijn om 'eens aan goud te denken'.

Dat is voor mij altijd een behoorlijke red flag. Volgens mij werkt het namelijk als volgt, hoewel dit verhaaltje iets paranoia achtiger is dan mij lief is. De prijs van bv goud (maar in de kern geldt dit voor elk financieel product) stijgt iets, en als eerste merken de jongens en meisjes van de grootbanken dat. Op dat moment gaan zij -rustigjes aan- goud kopen. Niet voor hun klanten, maar voor de bank zelf. Als de prijsstijging doorzet, gaan meer en meer banken dat doen. Nogmaals, niet voor hun klanten maar voor de banken zelf. Zolang de trend maar doorzet, gaat het goed. Zodra dit soort profis denkt dat de trend langzaam richting einde loopt (maar nog niet helemaal is) gaan zij actief hunnie ze klanten informeren. "Heeft u wel eens naar de goud prijs gekeken?" Dat werk. De toestroom van deze nieuwe vraag zorgt er voor dat de prijs nog ff stijgt, maar ik vrees altijd dat zodra jan met de pet instapt, het feestje eigenlijk al voorbij is. De kater blijft meestal redelijk exclusief bij de klanten liggen, daar de klanten vnl van banken gekocht hebben, en die banken hunnie ze goud dus al weer kwijt zijn.

Señor Canardo

#11
Hoe hoger de goudkoers, des te onvermijdelijker is de volgende financiële crisis in het Westen... >



buɛluz

#12
Error 404 - Not found

buɛluz

#13
Error 404 - Not found

buɛluz

#14
Error 404 - Not found