Taboe rondom de psychiatrie bij Marokkanen

Gestart door Massinissa, 19/10/2009 om 09:23:28

Massinissa

Veel Marokkanen die psychische klachten hebben weten niet de weg naar de professionele instanties. Hierdoor komen ze te laat in een behandeltraject.

Tijdens deze lezing die door Mw. H. Saghraoui (psycholoog) wordt gegeven komen volgende vragen aan bod:


Taboe rondom de psychiatrie bij Marokkanen Wat doen psychiatrische instellingen hieraan en wie komt hiervoor in aanmerking?
Welke stoornissen kom ik als behandelaar het meest tegen en hoe ziet de behandeling eruit?
Welke knelpunten kom ik bij ons tegen tijdens therapie?   

Na afloop is er gelegenheid om vragen te stellen zowel in het Tamazight als Nederlands.

Organisator: Vereniging Syphax
Datum: zondag 8 november 2009
Tijd: 15:00 â€" 17:00

Adres: Australiëlaan 6
3526 AB Utrecht
Entree: Gratis

Contactpersoon H. Boussedra:
Tel.: 06 52 71 63 26
E-mail: info@syphax.nl

------------------------------
Mustapha Belaarbi
Commissie Amazigh Activiteiten
Vereniging Syphax
Postbus 1317
3500 BH Utrecht

Bezoekadres (op afspraak):
Australiëlaan 6
3526 AB Utrecht

Tel: +31 (0) 30 2 333 639
GSM: +31 (0) 61 5 834 459
Fax: +31 (0) 30 2 369 227
M.Belaarbi@syphax.nl

Bades


Hadou

De meeste Marokkanen weten wel de weg om aan de WAO te komen. Als zij de WAO willen.

Azjdhiedh

Citaat van: Bades op 07/11/2009 om 22:10:00
oerar iboeharijen

Hahahahaha...de altijd positieve benadering van ons :).

@hadou

Je zou zo voor de PVV Wilders kunnen vervangen als ie ziek zou zijn.
De weg naar de WAO, is de weg van vele jaren arbeid onder slechte omstandigheden.
Ik neem aan dat het geen vrolijk gemutste tuinkabouters zijn die beslissen of je de WAO in mag of niet.

Bades

He? Tuinkabouters? gaan die ook naar de lezing?

Azghar

Citaat van: Hadou op 08/11/2009 om 01:13:15
De meeste Marokkanen weten wel de weg om aan de WAO te komen. Als zij de WAO willen.

het is nu WIA geworden.

val je ook er onder?

Hadou

Citaat van: Azghar op 08/11/2009 om 16:22:37
het is nu WIA geworden.

val je ook er onder?
Nee. gelukkig niet. atharas i ted3a se77eth udji rehrac.

Hadou

Citaat van: Azjdhiedh op 08/11/2009 om 02:34:15
Hahahahaha...de altijd positieve benadering van ons :).

@hadou

Je zou zo voor de PVV Wilders kunnen vervangen als ie ziek zou zijn.
De weg naar de WAO, is de weg van vele jaren arbeid onder slechte omstandigheden.
Ik neem aan dat het geen vrolijk gemutste tuinkabouters zijn die beslissen of je de WAO in mag of niet.
Jij mag naar de psych. Wilders zit in je hoofd. Die moet er uit he!
nou nou.. jaren arbeid. max. 7 jaar gewerkt en dan klagen.
"Wallah ma sen txedmex i hulandiyen'' zeggen ze dan!

Azjdhiedh

Als de ene persoon op is na 7 jaar werken, en jij bent in staat om tot je 67e door te werken, dan moet je vooral doorwerken en niet de "voorbeeldige burger" spelen en met het vingertje gaan wijzen.

Ik zal het even duidelijk uittypen:

De keuringen om toegelaten tot de WAO zijn zodanig strenger geworden, dat mensen met echte fysieke klachten niet eens toegelaten worden.

Jij praat erover of het een kwestie is van even binnen lopen en met een WAO uitkering onder je arm weer naar buiten kunt lopen.

Azghar

dat gezeik van arbeidsongeschiktheid bestaat in de werkelijkheid niet.
Men kan altijd en hoe dan ook toch  iets doen in het leven..vooral in Nederland.



Azjdhiedh

Citaat van: Azghar op 08/11/2009 om 22:27:48
dat gezeik van arbeidsongeschiktheid bestaat in de werkelijkheid niet.
Men kan altijd en hoe dan ook toch  iets doen in het leven..vooral in Nederland.

zoals??


Azjdhiedh

Passend werk? Nederland zet liever gehandicapten, gevangenen en een nieuwe lading gastarbeiders aan het werk tegen hongerloontjes. Passend werk, is een term die alleen langs komt in de papieren. In de praktijk komt het niet voor.