Tinariwen in Paradiso [12 november 2009]

Gestart door student1980, 11/10/2009 om 15:05:04

student1980

NOV DO 12 TINARIWEN

VOORVERKOOP VANAF 15 AUGUSTUS
VOORVERKOOP OOK BIJ BACKBEAT AANVANG 20.30 UUR ZAAL OPEN 19.30 UUR ENTREE 18,- EXCL. LIDMAATSCHAP (3,50 P.M. / 25,- P.J.)

‘Empty places’ is de betekenis van het woord Tinariwen. Het is een groep Toearegmuzikanten (een nomadenvolk uit Afrika), geformeerd tijdens het regime van Ghadaffi. Verdreven uit hun nomadenbestaan zingen ze over politieke bewustwording, onderdrukking en vrijheid. Met westerse instrumenten spelen ze hypnotiserende worldbeat in de stijl van Nusrat Fateh Ali Khan en Ali Farka Toure. Jarenlang speelden ze alleen in Afrika, maar met hun veelgeprezen album ‘Aman Iman’ (2007), Colplay is een fan, braken ze door tot de rest van de wereld. De muzikanten van Tinariwen zijn troubadours, vertellers die hun verhalen brengen in de vorm van meeslepende woestijnrock. Hun optredens zijn als een wervelwind van Malinese blues waarbij je letterlijk het woestijnstof ziet opwaaien en de sterren boven het zand ziet twinkelen. ‘Imidiwan: Companions’ (juni 2009) is hun meest recente plaat.

http://www.paradiso.nl/web/Agenda-Item/TINARIWEN-1.htm




Awarinou

Citaat van: student1980 op 11/10/2009 om 15:05:04
NOV DO 12 TINARIWEN

VOORVERKOOP VANAF 15 AUGUSTUS
VOORVERKOOP OOK BIJ BACKBEAT AANVANG 20.30 UUR ZAAL OPEN 19.30 UUR ENTREE 18,- EXCL. LIDMAATSCHAP (3,50 P.M. / 25,- P.J.)

‘Empty places’ is de betekenis van het woord Tinariwen. Het is een groep Toearegmuzikanten (een nomadenvolk uit Afrika), geformeerd tijdens het regime van Ghadaffi. Verdreven uit hun nomadenbestaan zingen ze over politieke bewustwording, onderdrukking en vrijheid. Met westerse instrumenten spelen ze hypnotiserende worldbeat in de stijl van Nusrat Fateh Ali Khan en Ali Farka Toure. Jarenlang speelden ze alleen in Afrika, maar met hun veelgeprezen album ‘Aman Iman’ (2007), Colplay is een fan, braken ze door tot de rest van de wereld. De muzikanten van Tinariwen zijn troubadours, vertellers die hun verhalen brengen in de vorm van meeslepende woestijnrock. Hun optredens zijn als een wervelwind van Malinese blues waarbij je letterlijk het woestijnstof ziet opwaaien en de sterren boven het zand ziet twinkelen. ‘Imidiwan: Companions’ (juni 2009) is hun meest recente plaat.

http://www.paradiso.nl/web/Agenda-Item/TINARIWEN-1.htm





Ik heb ze vorige week bezocht in Brussel, topartiesten! Maar dat franse management profiteert van hen. Ze lagen gewoon op straat te slapen in hun indigo kleding, heel apart! Volgens mij interesseert geld hun niet zoveel, ze zijn met een beetje al heel gelukkig.

matou


Botermes

Citaat van: Awarinou op 11/10/2009 om 16:40:13
Ik heb ze vorige week bezocht in Brussel, topartiesten! Maar dat franse management profiteert van hen. Ze lagen gewoon op straat te slapen in hun indigo kleding, heel apart! Volgens mij interesseert geld hun niet zoveel, ze zijn met een beetje al heel gelukkig.
Dat is wel zielig, man, op straat slapen. Wie wil er nou op straat slapen ? Het is duidelijk dat ze wakker geschud moeten worden dat ze voor de gek worden gehouden door zo'n stelletje paturijnvreters.

Awarinou

Citaat van: allasian op 11/10/2009 om 19:27:10
Dat is wel zielig, man, op straat slapen. Wie wil er nou op straat slapen ? Het is duidelijk dat ze wakker geschud moeten worden dat ze voor de gek worden gehouden door zo'n stelletje paturijnvreters.

Daarom juist, ze sliepen echt op de stoep, volgens mij voor een dutje, maar toch. Maar als je er wat van zegt, gaan ze misschien denken dat we ze het succes niet gunnen, weet ik veel.

matou

kan me haast niet voorstellen dat er niets geregeld was voor hen

Awarinou

Citaat van: matou op 11/10/2009 om 19:36:39
kan me haast niet voorstellen dat er niets geregeld was voor hen

Dat dacht ik ook, maar het ook kan zijn dat ze er misschien zelf voor gekozen hebben..? Zou goeie PR voor "nomaden"zangers zijn, hehe.

matou

zo'n image is wél in de mode   helaas , bah  al die authenticiteit gaat verloren , doet me denken aan fake toearegs met hun tent op een binnenplaats ve huis , hahaha,  voor toeristen dus

Botermes

Ze hoeven mischien niet in een luxe hotel te verblijven maar als zwervers op straat slapen is ook niks en mischien weten ze niet beter maar het wordt tijd dat iemand ze duidelijk maakt dat ze veel beter verdienen dan wat ze nu hebben.
Die paturijnvreters doen mischien alsof Tinariwin zelf op straat willen slapen, haaah ? En mensen vinden dat appart, wow ?! prachtig, terwijl als Tinariwin wisten dat ze het beter konden hebben dat ze daar dan ook voor zouden kiezen.

matou

dat weet ik nog zo net niet, in thailand bijv. slapen mensen liever op een matje op de grond dan in een bed,hoor, wij bekijken alles teveel vanuit ons (verwend) gezichtspunt

Botermes

Citaat van: matou op 11/10/2009 om 19:54:38
dat weet ik nog zo net niet, in thailand bijv. slapen mensen liever op een matje op de grond dan in een bed,hoor, wij bekijken alles teveel vanuit ons (verwend) gezichtspunt
Het is gewoon dat ik niet weet of ze daar bewust voor kiezen en dat maakt me ongerust. Ik bedoel op de straten slapen van noordwesteuropa , dat is toch niets voor een woestijnbewoner ? Ze moeten toch ook douchen en zo, Ze moeten toch ook naar de WC , of schijten ze liever op de grond ?

Awarinou

Citaat van: allasian op 11/10/2009 om 20:00:57
Het is gewoon dat ik niet weet of ze daar bewust voor kiezen en dat maakt me ongerust. Ik bedoel op de straten slapen van noordwesteuropa , dat is toch niets voor een woestijnbewoner ? Ze moeten toch ook douchen en zo, Ze moeten toch ook naar de WC , of schijten ze liever op de grond ?

Dat baart me ook zorgen, maar hoe kan men dit aan ze kenbaar maken? Het was vlak voor het concert dat ik ze op straat zag, misschien hoort het bij hun act..? Misschien niet..Wie zal het weten.

student1980

Raar verhaal.
Ik ken de manager van de band en die regelt echt alles.
Voor de optredens in Europa heeft de band een slaapbus.

Kahina


student1980



Het Parool

10 november 2009 dinsdag

LONDEN

De band Tinariwen heeft de Uncut Music Award gewonnen. Tinariwen bestaat uit Toearegs, nomaden, die rondtrekken in de Sahara. Ze wonnen de prijs met hun vierde album, Imidiwan: Companions. Tinariwen was als enige niet-Amerikaanse band genomineerd voor de prijs die komt van het Britse muziekblad Uncut.