Vechten tegen de Bierkaai

Gestart door Señor Canardo, 22/08/2009 om 15:17:23

Señor Canardo

De tijd van knorrende magen en slechte adem is weer aangebroken. Voor de een betekent dit een Tantaluskwelling, voor de ander is de maand Ramadan een geschenk uit de hemel. Ook op dit forum wil ik graag wat aandacht besteden aan de vastenmaand en sommigen zijn mij hierin ook voorgegaan. Helaas voor hen zijn het geen koetjes en kalfjes wat ik onder de aandacht wil brengen. Nee, via deze topic wil ik de komende tijd aandacht besteden aan een zaak die er voor mij als oprechte moslim en onderdrukte Amazigh werkelijk toe doet, namelijk het Midden-Oosten conflict.

Opmerkelijke/trieste/historische/interessante zaken die mij hierbij opvallen zal ik hier de komende maand plaatsen >





Extremist Israeli right-wingers place temple replica facing Al Aqsa mosque

A group of Jewish extremist right-wingers, including students of a Yeshiva, placed a replica of the claimed temple, in front of the Al Aqsa Mosque in Jerusalem, symbolizing the destruction of the mosque to rebuild the temple in its place. The Al Aqsa Waqf and Heritage Foundation issued a press release on Thursday stating that the replica was placed on top of a synagogue facing the Al Aqsa mosque. The Foundation considered this issue as a clear statement that fundamental groups are determined to demolish the mosque in order to build the temple.

It added that fundamental groups have stepped-up their provocative acts, and that they are encouraged by the ongoing Israeli violations against the Palestinians, and the demolishing of Palestinian homes in the city. Several months ago, the institution stated that Jewish extremists placed menorah for the claimed temple in front of the Al Aqsa mosque. The temple replica was placed just a few meters away from the menorah. The Foundation called on the Palestinians to flock to the Al Aqsa mosque to defend it, and protect it from the ongoing violations and the plans to demolish it.

7 Augustus 2009

IMEMC

http://www.imemc.org/article/61327

Bades

In een tijd dat geschenken uit de hemel best wel zeldzaam zijn vind ik je topic echt een verademing!

Hier hadden we net behoefte aan! echt waar! nog meer gezanik over het midden-oosten!

man! ik ben er nooit geweest! houd toch op!

Señor Canardo

#2
In een tijd als de 21e eeuw, waarin informatiestromen door de media in een kant-en-klare verpakking worden afgeleverd bij de consument, is het van dermate belang om bij het juiste begrip het bijbehorende beeld op te roepen. En al helemaal als het gaat over de 3e meest heilige plek binnen de Islam en inzet bij het Midden-Oosten conflict. Ik heb het uiteraard over el Aqsa-moskee en met het oog op mijn vorige post wil ik mensen op attenderen dat het beeld dat door de media opgeroepen wordt als er gesproken wordt over el Aqsa te vaak onjuist is. Ze bedoelen dit, maar in plaats daarvan laten ze je dit zien...>



Het el Aqsa bedrog

Google het maar zelf na; bekijk dit of lees anders hier en hier meer over.



almanzah

de goudkleurige-koepel Moskee staat  bekend onder de naam , Qobbat sakhra

en staat iets van 16 kg Goud in verwerkt, gedoneerd door de  overleden Koning Hossein van Jordanië !!!

Qobbat sakhra moskee staat nu wel  Symbool voor de stad Jeruzalem  ( bij de Moslims)
gek  eigenlijk,  dat het niet de Aqsa moskee is !!!

Bades

Ik neem mijn vorige reactie terug en dank jullie voor de info.

erg intressant!

de complottheorie dat het door de joden komt dat rotskoepel voor de aqsa moskee wordt aangezien is natuurlijn waanzin waar vele arabieren last van hebben.


Señor Canardo

#5
Citaat van: A3essas op 23/08/2009 om 00:53:59
de complottheorie dat het door de joden komt dat rotskoepel voor de aqsa moskee wordt aangezien is natuurlijn waanzin waar vele arabieren last van hebben.

Voordat je je kop weer in het zand steekt ff een vraagje aan jou: Wie beheerst de Main Stream Media en is dus medeverantwoordelijk voor het instandhouden van die onwetendheid onder moslims? >

Klik hier voor het antwoord.

Awarinou

Citaat van: incognito op 22/08/2009 om 15:17:23
De tijd van knorrende magen en slechte adem is weer aangebroken. Voor de een betekent dit een Tantaluskwelling, voor de andere is de maand Ramadan een geschenk uit de hemel. Ook op dit forum wil ik graag wat aandacht besteden aan de vastenmaand en sommigen zijn mij hierin ook voorgegaan. Helaas voor hen zijn het geen koetjes en kalfjes wat ik onder de aandacht wil brengen. Nee, via deze topic wil ik de komende tijd aandacht besteden aan een zaak die er voor mij als oprechte moslim en onderdrukte Amazigh werkelijk toe doet, namelijk het Midden-Oosten conflict.

Opmerkelijke/trieste/historische/interessante zaken die mij hierbij opvallen zal ik hier de komende maand plaatsen >





Extremist Israeli right-wingers place temple replica facing Al Aqsa mosque

A group of Jewish extremist right-wingers, including students of a Yeshiva, placed a replica of the claimed temple, in front of the Al Aqsa Mosque in Jerusalem, symbolizing the destruction of the mosque to rebuild the temple in its place. The Al Aqsa Waqf and Heritage Foundation issued a press release on Thursday stating that the replica was placed on top of a synagogue facing the Al Aqsa mosque. The Foundation considered this issue as a clear statement that fundamental groups are determined to demolish the mosque in order to build the temple.

It added that fundamental groups have stepped-up their provocative acts, and that they are encouraged by the ongoing Israeli violations against the Palestinians, and the demolishing of Palestinian homes in the city. Several months ago, the institution stated that Jewish extremists placed menorah for the claimed temple in front of the Al Aqsa mosque. The temple replica was placed just a few meters away from the menorah. The Foundation called on the Palestinians to flock to the Al Aqsa mosque to defend it, and protect it from the ongoing violations and the plans to demolish it.

7 Augustus 2009

IMEMC

http://www.imemc.org/article/61327


Waarom geen oprechte Amazigh en onderdrukte moslim? Wij zijn Afrikanen, laten we het over ons eigen continent hebben.

Awarinou

Citaat van: A3essas op 22/08/2009 om 16:42:58
In een tijd dat geschenken uit de hemel best wel zeldzaam zijn vind ik je topic echt een verademing!

Hier hadden we net behoefte aan! echt waar! nog meer gezanik over het midden-oosten!

man! ik ben er nooit geweest! houd toch op!

Ik word er ook helemaal gek van, we hebben onze eigen shit. Onderdrukte Amazigh, oprechte moslim..Dus zei ik, waarom geen oprechte Amazigh en onderdrukte moslim? Hehehe..

Señor Canardo

#8
Citaat van: incognito op 23/08/2009 om 11:44:26
Voordat je je kop weer in het zand steekt ff een vraagje aan jou: Wie beheerst de Main Stream Media en is dus medeverantwoordelijk voor het instandhouden van die onwetendheid onder moslims? >

Klik hier voor het antwoord.

En vindt onze Gatekeeper het dan nog vreemd dat een nieuwsbericht als deze totaal wordt genegeerd door de Westerse MSM? >



Excavations ruin road in East Jerusalem

Israeli underground excavations have caused a road to collapse in Silwan in East Jerusalem (al-Quds) for the second time in two months. Israel's Jerusalem (al-Quds) Municipality is digging a tunnel towards Al-Aqsa Mosque in the Old City, and the tunnel runs under Silwan. Around two months ago, a similar collapse occurred in Silwan's Ad-Daraj neighborhood - an incident which was also blamed on the excavation.

Israeli archaeologists believe that the location is the site of the city of David, the fortress of the biblical King David.
Meanwhile, the Jerusalem Municipality has ordered the native residents to vacate the neighborhood in order to build a park there. The municipality has also threatened the locals to evacuate the area by force and bulldoze their houses if they fail to abide by the order. Residents, however, maintain that the municipality's true intention is to rid the whole area of its Palestinian inhabitants.

The fate of the city has been a key issue in decades-old Palestinian-Israeli conflict. Palestinians insist East al-Quds must be the capital of the future Palestinian state. The new Israeli government regards the whole city as the capital of a future 'Jewish state'. Israel occupied and annexed East al-Quds in the 1967 Six-Day War in a move which was never recognized by the international community and international law.

FTP/MMN/DT

11 Augustus 2009

http://www.presstv.ir/detail.aspx?id=103100&sectionid=351020202



Señor Canardo

#9
Via de opgravingen rondom de Tempelberg is het sprongetje snel gemaakt naar de historische Joodse Tempel >







Lawrence, P. (2007) De wereld van de Bijbel



Ps. het is vermakelijk om te zien dat ook de Imazighen van bijna 3000 jaar geleden (Sjosjenq en Osorkon I) echte golddiggers waren!

Nech

#10
Farid ben je ontslagen? Waarom ben je geen lid van Hamas? Ik denk dat je kwaliteiten beter kunt benutten als je lid wordt van Hamas en je Marokkaanse en Nederlandse nationaliteiten opgeeft.

groet

Bades

#11
Citaat van: incognito op 23/08/2009 om 11:44:26
Voordat je je kop weer in het zand steekt ff een vraagje aan jou: Wie beheerst de Main Stream Media en is dus medeverantwoordelijk voor het instandhouden van die onwetendheid onder moslims? >

Klik hier voor het antwoord.

Als sommige arabieren onwetend zijn zijn ze daar helemaal zelf verantwoordelijk voor.

Bovendien is zelfs wikipedia erg duidelijk is wat de aqsa moskee is. Dus die complot theorie gaat zowieso niet op.

En tv en geschreven media zijn geen officiele informatiebronnen. Als er al 1 beheerst wordt door joden dan mogen ze zelf bepalen wat ze presenteren. Dat je dan zo dom bent om erin te geloven maakt het hun schuld nog niet dat je even verkeerd geinformeerd word.

Kkar x idaren nnec ipv anderen de schuld te geven! want ik blijf er bij dat de midden-oosten kwestie mij het strot uitkomt! dat neem ik niet terug. Feiten daarentegen is altijd welkom.


Nech

#12
Farid,

Er is een nieuw islamitisch beweging in Gaza die oorlog voert tegen Hamas. Je kunt lid worden van Hamas om te strijden tegen de nieuwe islamitische beweging. Maar je kunt ook lid worden van de nieuw islamitisch beweging om Jihad te voeren tegen Hamas. Ook de duren van Fatah zijn voor je open. Keuzes genoeg .   

Señor Canardo

#13
De aannemer van de 1e Joodse Tempel blijkt ook een inspiratiebron te zijn geweest voor een van de verhalen van Duizend-en-één-nacht >





De visser en de djinn

Een visser, die erg arm was, had de gewoonte elke dag naar het strand te gaan om er zijn dagelijks brood te verdienen. En hij viste nooit meer dan vier keer, daarna ging hij naar huis terug.

Op zekere dag liep hij weer naar de kust, heel vroeg in de ochtend, toen de maan nog aan de hemel stond. Nauwelijks was hij er aangekomen, of hij wierp zijn net in het water. Hij wachtte een poosje om het tot op de bodem te laten zakken en om de vissen de gelegenheid te geven erin te zwemmen. Toen begon hij het binnen te halen. Al spoedig voelde hij iets zwaars. Bang, dat zijn net zou scheuren, besloot hij tot een andere werkwijze. Hij trok zijn kleren uit, dook in het zeewater en voelde in het rond totdat hij het zware voorwerp te pakken had. Toen hij het aan de oppervlakte had gebracht, bleek het slechts het kadaver van een ezel te zijn. Zijn oorspronkelijke hoop op een goede vangst veranderde daardoor in diepe teleurstelling.

Niettemin gooide hij het net voor de tweede keer in zee. Na een lange tijd begon hij het op te halen. Opnieuw voelde hij iets zwaars. Weer ontkleedde hij zich, dook onder de golven en vond na wat rondtasten een aarden pot. Deze bleek met zand en modder gevuld te zijn. Meteen smeet hij het voorwerp weg.

"O Kismet (= lot), waarom bent u zo wreed voor mij?" riep hij uit. "u weet, hoe vroeg in de ochtend ik mijn huis verlaat om mijn levensonderhoud te verdienen en nu hebt u me reeds twee keer bedrogen!"

De visser maakte het net schoon en wierp het voor de derde keer in zee. Maar toen hij het, na een lange tijd geduldig gezeten te hebben, ophaalde, bleken er slechts potscherven en stukken glas in te zitten. De man voelde zich nu nog dieper teleurgesteld en terwijl hij erover nadacht, wat hij nu zou doen, zag hij, dat de dag bijna aanbrak. Als een goed moslim liet hij het werk even rusten om eerst de voorgeschreven gebeden uit te spreken. Toen hij daarmee klaar was, voegde hij eraan toe: "O Heer, u weet, dat ik mijn net slechts vier keer per dag uitgooi. Drie keer heb ik dit al gedaan zonder het minste voordeel van mijn inspanning te trekken. Ik smeek u, laat de zee mij toch goed gezind zijn, zoals hij het was ten opzichte van Mozes."

Weer reinigde hij zijn net van modder en planten en wierp het voor de vierde keer uit. Nog eens wachtte hij geduldig. En niet zodra begon hij het in te palmen, of hij voelde, dat één of ander voorwerp het net zwaar maakte. Toen het op het droge lag, zag hij, dat er een koperen vaas in zat, welke met lood dichtgemaakt en verzegeld was. De vondst gaf hem een gelukkig gevoel en hij berekende reeds, dat de vaas in de bazaar gemakkelijk tien dinars zou opbrengen, waarvoor hij wat koren zou kunnen kopen.

Toen trok hij zijn mes, opende het lid en hield het voorwerp ondersteboven. Maar er viel niets uit. De man legde het neer en bleef er oplettend naar staan kijken. Er begon rook uit te komen, welke zich eerst als mist verspreidde, toen dichter werd en de vorm aannam van een reusachtige Ifrit. Deze was zó groot, dat zijn hoofd tot de wolken reikte, terwijl zijn voeten nog op de grond stonden. De arme visser was doodsbenauwd en wilde vluchten, maar zijn voeten weigerden hem te dragen. Hij beefde over z'n hele lichaam.

Met een geweldige harde stem brulde de Ifrit: "Salomo, grote Profeet van God, ik zal nooit weer uw wil weerstaan. Al uw bevelen zal ik gehoorzamen."

Nadat de visser deze woorden had aangehoord, voelde hij zich wat geruster en zei: "Verheven geest, waar praat u over? Salomo stierf achttienhonderd jaar geleden. Vertel mij a.u.b. waarom u in deze vaas werd gevangen gehouden."

"Praat een beetje beleefder, vóór ik je doodmaak," schreeuwde de Ifrit.

"Waarom zou u dat doen?" antwoordde de ander. "Bent u al vergeten, dat ik u bevrijd heb?"

"Nee, maar dat is nu juist de reden, dat ik je zal doden. Maar ik zal je eerst een gunst toestaan en die is, dat je mag kiezen, hoe je wilt sterven. Weet nu, dat ik één van de rebellen ben, die Gods wil weerstaan hebben. Alle andere djinns onderwierpen zich aan de grote Salomo. Om zich te wreken, liet de machtige vorst mij arresteren. Toen ik voor zijn troon verscheen, beval hij mij, mijn leven te beteren, zijn macht te erkennen en zijn bevelen op te volgen. Ik weigerde echter. Als straf werd ik in deze vaas opgesloten. Koning Salomo zelf sloot hem en zette zijn zegel erop, waarna hij de vaas door zijn bedienden in zee liet gooien. Gedurende de eerste eeuw van gevangenschap zwoer ik, dat wie mij zou bevrijden, door mij tot rijkdom zou komen. Maar er daagde niemand op. Gedurende de volgende vierhonderd jaar besloot ik, alle schatten van de aarde te schenken aan hem, die de vaas zou openen. Maar niemand deed het. Gedurende de volgende honderden jaren maakte ik een plan om van het wezen, dat me zou bevrijden, een groot koning te maken en elke dag drie van zijn wensen te vervullen. Maar ik bleef opgesloten. Toen werd ik zó woedend, dat ik een dure eed zwoer om de man te doden, die de vaas zou vinden."

De visser pleitte en smeekte om zijn leven te mogen behouden, doch tevergeefs. Nood echter maakt vindingrijk en hij bedacht een list om aan de djinn te ontsnappen. Hij zei: "Als ik moet sterven, onderwerp ik mij aan Gods wil. Maar voordat ik de manier kies, waarop ik zal sterven, wil ik u vragen, mij in de naam van God naar waarheid te antwoorden op één vraag."

De djinn bromde: "Vraag, wat je wilt. Maar doe het vlug."

"Was u werkelijk in die vaas? Durft u bij God te zweren, dat dat waar is?"

"Ja," zei de djinn, "ik zweer bij God, dat ik in die vaas was."

"Maar dat is onmogelijk, hernam de visser. Zelfs niet één van uw voeten zou er in kunnen. Ik geloof u niet, voordat u me hebt laten zien, dat u het kunt doen."

Toen nam de djinn opnieuw de vorm van mist aan en verdween langzaam in de vaas. En nadat het laatste spoor van de mist was verdwenen, riep hij uit de diepte van de vaas: "Geloof je me nu, visserman?"

In plaats van antwoord te geven, sloot de visser vlug de vaas en riep uit: "Djinn, nu mag jij je dood kiezen. Nee, ik weet nog iets beters, ik zal je hier weer in zee gooien. Daar mag je blijven tot de dag van het laatste oordeel. In de naam van God, de Barmhartige, heb ik je gevraagd, mijn leven te sparen en je hebt mijn smeken verworpen. Nu doe ik hetzelfde met jou..."

http://www.beleven.org/verhaal/de_visser_en_de_djinn

Señor Canardo

#14
Citaat van: A3essas op 23/08/2009 om 18:08:33
Kkar x idaren nnec ipv anderen de schuld te geven! want ik blijf er bij dat de midden-oosten kwestie mij het strot uitkomt! dat neem ik niet terug.

Eqec izjen goeie film voor jou! >