Hoofdmenu

Ramadan 2009

Gestart door ameziane, 17/08/2009 om 16:45:00

Rebellious

Citaat van: Awarinou op 24/08/2009 om 20:06:41
Ach, je bent maar een kind, wat weet jij nou? Alles kan onwetend zijn en dat ik jou heb aangesproken, betekent niet dat ik NIET vast, want dat doe ik wel en volgens mij ook veel beter dan jou.

Waar heb ik beweerd, dat jij niet vast...begrijpend lezen is ook niet je sterkste vak, wijsNEUS ;)

Awarinou

Citaat van: RifRebel op 25/08/2009 om 00:31:22
Waar heb ik beweerd, dat jij niet vast...begrijpend lezen is ook niet je sterkste vak, wijsNEUS ;)


Pfff, klein, klein kleutertje.

Y.assine

Lekker gezellig weer. ..als vanouds.

Een topic over hoe men dit jaar de heilige maand Ramadan wil/gaat beleven eindigt in babygejank en pubergedrag.. Sorry dat ik onderbreek, maar kunnen we weer terug naar het onderwerp?

Chatt zie arif

Citaat van: A3essas op 18/08/2009 om 02:11:31
ja man!


lijkt me cool om weer de ruziënde mannen te zien omdat ze niet aan roken komen of het dagelijkse tekort aan noodzakelijke producten  zoals melk...



Valt allemaal reuze mee!Het gebeurt wel eens dat de gemoederen hoog oplopen maar het is een soort volksvermaak waar je op de markt gewoon rekening mee houdt.

Wat wel prachtig is is de uitgestorvenheid als de tijd gekomen is om het vasten te verbreken. Alle wekkers in het dorp gaan om klokslag drie uur allemaal tegelijk aan.Niet de wekkers die jij gewend bent,maar van die goedkope chin-chin prullen die ongelooflijk veel lawaai afgeven.



Melk zei je?



Incognito kun je aub die overgeef-smakeloosheid verwijderen.

Señor Canardo

#49
Citaat van: Bitter-Sweet Chatt op 26/08/2009 om 02:25:28
Incognito kun je aub die overgeef-smakeloosheid verwijderen.

Je gaat me toch niet vertellen dat onze Daredevil opeens last heeft van een zwakke maag?

Chatt zie arif

Citaat van: incognito op 26/08/2009 om 04:11:29
Je gaat me toch niet vertellen dat onze Daredevil opeens last heeft van een zwakke maag?

Nee hoor,Chatt happens to have a smakeloosheids-meter die plotseling ging pieken.


Botermes

#51
Hey trouwens , kan ik iemand iets vertellen over waarom we het niet vooraf met elkaar eens zijn over wanneer de ramadan precies begint en eindigt. Ik bedoel, als het aan de maanstand ligt dan is dan toch uit te rekenen. Wat is precies het probleem ? Dat de maan lokaal waarneembaar moet zijn ? Tja als er een wolkendek in de lucht hangt dan zie je die natuurlijk niet.
Ik had er vandaag een gesprek over met een persoon, die zij dat moslims in europa met saudi arabië vasten omdat ze geen astronoom kunnen betalen die dat voor ze uitrekent. Ik weet niet wat ik hier van moet denken maar ik ben wel geneigd om dat als bullshit te beschouwen. Ik bedoel,  de maanstand is toch overal hetzelfde, binnen de marge van een etmaal. Als dat niet zo was dan zou de kalender toch ook niet kloppen.

abrid

Citaat van: allasian"Culture " op 02/09/2009 om 03:03:55
Hey trouwens , kan ik iemand iets vertellen over waarom we het niet vooraf met elkaar eens zijn over wanneer de ramadan precies begint en eindigt. Ik bedoel, als het aan de maanstand ligt dan is dan toch uit te rekenen. Wat is precies het probleem ? Dat de maan lokaal waarneembaar moet zijn ? Tja als er een wolkendek in de lucht hangt dan zie je die natuurlijk niet.
Ik had er vandaag een gesprek over met een persoon, die zij dat moslims in europa met saudi arabië vasten omdat ze geen astronoom kunnen betalen die dat voor ze uitrekent. Ik weet niet wat ik hier van moet denken maar ik ben wel geneigd om dat als bullshit te beschouwen. Ik bedoel,  de maanstand is toch overal hetzelfde, binnen de marge van een etmaal. Als dat niet zo was dan zou de kalender toch ook niet kloppen.

Dit is afgeleid van een overlevering waarin de profeet vzm heeft gezegd dat de ramadan begint als de nieuwe maan met het blote oog waargenomen is. Is dat niet het geval dan begint de ramadan een dag later.

Bij het vaststellen van de ramadan wijk je af van bovenstaande. Vandaar de verschillen binnen de Islamitische gemeenschap.

D wa netta!

Izouran

En welke landen nemen die overlevering in acht? zijn dat de Saoudies?

3ich

Waarom is het dit jaar niet aangekondigd?!