Hoofdmenu

Ramadan 2009

Gestart door ameziane, 17/08/2009 om 16:45:00

ameziane

Nou daar komt ie, op speciaal verzoek van onze Izouran.

De vastenmaand begint dus a.s. vrijdag of zaterdag.(In Marokko begint de Heilige maand op zaterdag of zondag).

Ik zou zeggen laat een bericht achter in deze topic:ga je vasten, ga je de ramadan anders beleven dan voorgaande jaren(het worden lange dagen, van 5.00 tot 21.00 uur!) neem je vrij tijdens de vastenmaand etc. etc.

Y.assine

Eerste paar dagen zullen weer even wennen worden, met zulke lange dagen! Heb deze zomer overigens vaak mensen horen zeggen dat ze in Marokko blijven vasten, heeft denk ik ook te maken met de aansluiting op de zomervakantie.  Lijkt me wel mooi eigenlijk om het vasten eens daar mee te maken, denk dat dat daar op een hele andere manier dan hier wordt beleefd!

Bades

ja man!


lijkt me cool om weer de ruziënde mannen te zien omdat ze niet aan roken komen of het dagelijkse tekort aan noodzakelijke producten  zoals melk...


Awarinou


Izouran

Citaat van: A3essas op 18/08/2009 om 02:11:31
ja man!

lijkt me cool om weer de ruziënde mannen te zien omdat ze niet aan roken komen of het dagelijkse tekort aan noodzakelijke producten  zoals melk...


Kweet niet waarom jij blijft trappen, maar heb zo mijn vermoede dat het je tien keer harder terug zal trappen.

Anyhoo..Ramadan zal dit jaar ook weer een uitdaging zijn. Lange warme dagen maar wel intens en een fijne tijd van bezinning. Dus de maand is van harte welkom!

Bades

trappen?

Ik begrijp je niet zo goed izouran!

Azghar

dhamimoun ayayathma d suyathma.
Ramadan is de enige 'medicatie' om  het lichaam, met name  de spijsvertering, van verschillende troep te reinigen.


Tips:

- eet heel weinig, soep  si wzan en dadels is voldoende.
- drink veel en goed  water...

Awarinou

Citaat van: ziekenhuis op 20/08/2009 om 01:14:55
dhamimoun ayayathma d suyathma.
Ramadan is de enige 'medicatie' om  het lichaam, met name  de spijsvertering, van verschillende troep te reinigen.


Tips:

- eet heel weinig, soep  si wzan en dadels is voldoende.
- drink veel en goed  water...



Zal ik doen, ik zou niet in "jou" willen belanden.

ameziane

Citaat van: A3essas op 20/08/2009 om 00:51:48
trappen?

Ik begrijp je niet zo goed izouran!
Ik vind jou ook negatief bezig, eerlijk gezegd.

Jij doet nu voorkomen alsof de hele vastende bevolking van Marokko chagerijnig is en niet te genieten is tijdens de Ramadan.

Bades


ameziane

Met uitzondering van Libie, heeft geen enkel land melding gemaakt van de Ramadan.

En daarmee is zaterdag de eerste dag van de Heilige maand.

Arendan d'hamimoun!

Y.assine

Citaat van: A3essas op 18/08/2009 om 02:11:31
ja man!


lijkt me cool om weer de ruziënde mannen te zien omdat ze niet aan roken komen of het dagelijkse tekort aan noodzakelijke producten  zoals melk...



Een -volgens jou bestaand- tekort aan melk en een groepje mensen dat -volgens jou- ruzie maakt zijn de belangrijkste redenen om het vasten in land van herkomst af te raden? Het spijt me, maar dat is inderdaad echt overdreven negatief.

In ieder geval, ik kan niet wachten! Vind het eigenlijk vreemd dat er altijd mensen zijn die ertegenop zien..

Bades

Citaat van: Kingyassin op 20/08/2009 om 22:38:57
Een -volgens jou bestaand- tekort aan melk en een groepje mensen dat -volgens jou- ruzie maakt zijn de belangrijkste redenen om het vasten in land van herkomst af te raden? Het spijt me, maar dat is inderdaad echt overdreven negatief.

In ieder geval, ik kan niet wachten! Vind het eigenlijk vreemd dat er altijd mensen zijn die ertegenop zien..

af te raden? waar heb jij het over?

al maak je je ramadan mee in zimbabwe.. kan me geen ruk schelen ;)

Awarinou

Citaat van: ameziane op 20/08/2009 om 20:55:35
Met uitzondering van Libie, heeft geen enkel land melding gemaakt van de Ramadan.

En daarmee is zaterdag de eerste dag van de Heilige maand.

Arendan d'hamimoun!

Merci, jij ook een prettige Ramadan toegewenst.

3ich

Arendan dhamimoun.

Allah iqbel Insha-Allah!