Marokkaans raadslid krijgt klappen

Gestart door 3ich, 09/08/2009 om 23:05:57

3ich

De 36-jarige Moussa Aynan, PvdA-gemeenteraadslid van Haarlem, is gisternacht mishandeld door een plaatsgenoot.

Aynan, Haarlemmer van Marokkaanse afkomst, voelt zich 'slachtoffer van zinloos geweld'.

Aangifte

Het raadslid werd diverse malen met een vuist in zijn gezicht geslagen, aldus de politie. Het slachtoffer liep onder meer een gescheurde lip op. Aynan heeft intussen aangifte gedaan. De man die hem mishandelde, werd kort na het incident opgepakt. Hij zit momenteel nog vast.

Grap

Het raadslid was die avond gaan stappen in de stad. Aynan: "Ik was na het stappen onderweg naar huis, toen die man me aanviel. Wat eerder waren we elkaar al in een café tegengekomen. In het voorbijgaan raakte hij m'n broek met een brandende sigaret. Ik zei voor de grap: 'wat doe je nou?' Waarop hij vroeg: wat kost me dat? Weer voor de grap antwoordde ik: tien euro. Daarna haalde de man tot mijn verbazing een tientje tevoorschijn. Ik zei nog tegen de cafébaas: Dat geld schenken we aan een goed doel.'"

Aynan is erg geschrokken van het incident. Hij moest door een getuige naar huis worden gebracht, schrijft het Haarlems Dagblad.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/provinciaal/2009/08/marokkaans_raadslid_krijgt_kla.html

Bades

Voor wie zich zorgen maakte om dhr Aynan: deze maakt het goed.

Van betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat het zomerreces hem goed had gedaan waardoor de klappen wel te incasseren waren.

de schrik zat er eerst echter wel in. Maar dat door het weekend gebeuren,  kon de gestoorde (spreekwoordelijk uiteraard, wij willen geen invloed uitoefenen op de loop van een mogelijk rechtzaak) randdebiel wel kosteloos EN GRATIS 2 nachtjes blijven slapen in de cel.