Marokkaanse beurs beste van de wereld!

Gestart door Asrem, 12/05/2009 om 15:11:44

Asrem

Of niet dan met over 2008 ruim 35% winst en een positieve verwachting van analisten over 2009, terwijl de rest van de wereld zwaar in een dip(onzekerheid) zit.
Mischien tijd om je blik te werpen op een land als marokko, die buitengewoon goed scoort tenopzichte van de rest van de wereld ?
Wie o wie heeft aandelen in marokko, of wie volgd de marokkaanse beurs van jullie?
Of hebben jullie het te druk met kankeren op het land :P

MBTiza

waar kan je marokkaanse beurs volgen? heb je een website oid? of een alex-achtige website waarop je aandelen/opties kan verhandelen?


Botermes

Citaat van: Asrem op 12/05/2009 om 15:11:44
Of niet dan met over 2008 ruim 35% winst en een positieve verwachting van analisten over 2009, terwijl de rest van de wereld zwaar in een dip(onzekerheid) zit.
Mischien tijd om je blik te werpen op een land als marokko, die buitengewoon goed scoort tenopzichte van de rest van de wereld ?
Wie o wie heeft aandelen in marokko, of wie volgd de marokkaanse beurs van jullie?
Of hebben jullie het te druk met kankeren op het land :P
In hoeverre gaat de Marokkaanse burger hier zichtbaar op vooruit ?

MBTiza

Citaat van: allasian op 12/05/2009 om 17:24:20
In hoeverre gaat de Marokkaanse burger hier zichtbaar op vooruit ?

Niet, volgens mij. Het is vooral de graaiende elite daaro die rijker en rijker worden. De lonen in dat land voor een arbeider zijn al sinds jaar en dag 50-70 dh per dag terwijl de voedselprijzen de pan uit rijzen, gezondheidszorg die voor de modale Marokkaan niet te betalen is etc...kortom niets positiefs te melden over dat land.

Botermes

Citaat van: ElGalloNegro op 12/05/2009 om 17:29:30
Niet, volgens mij. Het is vooral de graaiende elite daaro die rijker en rijker worden. De lonen in dat land voor een arbeider zijn al sinds jaar en dag 50-70 dh per dag terwijl de voedselprijzen de pan uit rijzen, gezondheidszorg die voor de modale Marokkaan niet te betalen is etc...kortom niets positiefs te melden over dat land.
In dat geval is het gewoon een illusie te denken dat het nou beter gaat met Marokko. Beter met Marokko gaat het pas als het beter met de normale burger gaat. Duhhhhh zeg ik dan tegen mezelf.

Asrem

Citaat van: ElGalloNegro op 12/05/2009 om 15:32:10
waar kan je marokkaanse beurs volgen? heb je een website oid? of een alex-achtige website waarop je aandelen/opties kan verhandelen?
Ik ben zelf benieuwd of er zon site of dergelijke is.
Ik ben de aex langzamerhand echt beu dan ga je alternatieven zoeken, via mn oom in marokko weet ik dus dat ik al die tijd op de verkeerde beurs gehandeld heb.
Hij maakt in 8 maanden ruim 36% winst, en vooral tijdens de paniekmaanden nov/dec feb/maart.

Asrem

Citaat van: allasian op 12/05/2009 om 17:24:20
In hoeverre gaat de Marokkaanse burger hier zichtbaar op vooruit ?
marokko groeit al een tijdje beter dan andere westerse landen.
Dat is niet zo gek als je bekijkt dat marokko zwaar achter loopt op de andere(noord afrikaanse) economien, maar vooral de laatste tijden zijn vooral chinezen en westerlingen op zoek naar nieuwe economien waarin zij hun geld veilig kunnen investeren.
Dan is een land als marokko wat zo dicht bij europa ligt best voor de hand liggend.

Ik ben van mening dat als het met de bedrijvigheid beter gaat, er meer ondernemingen kunnen komen en meer intresse van buitenlandse investeerders en dus zou het uiteindelijk ook beter voor de gewone burger zijn.
Het beurs gebeuren is slechts een indicatie van wat mogelijk is, en dat ziet er best goed uit, dus ben benieuwd :)

Señor Canardo

Citaat van: Asrem op 13/05/2009 om 11:19:23
marokko groeit al een tijdje beter dan andere westerse landen.

Misschien gaat het wel iets te goed met de Marokkaanse beurs.

MBTiza

Citaat van: incognito op 13/05/2009 om 12:22:34
Misschien gaat het wel iets te goed met de Marokkaanse beurs.


wat bnp betreft zit Marokko ook onder die van de andere Noord-Afrikaanse landen...die groei is dus gewoon een inhaalslag.

Señor Canardo

Citaat van: ElGalloNegro op 13/05/2009 om 13:57:00
wat bnp betreft zit Marokko ook onder die van de andere Noord-Afrikaanse landen...die groei is dus gewoon een inhaalslag.

Maar zijn die fantastische cijfers van de Marokkaanse beurs vooral te danken aan die economische inhaalslag of meer aan het speculatief gedrag van beleggers op de Marokkaanse beurs?