Hoofdmenu

Berbers op Stormfront

Gestart door Laysa, 10/03/2009 om 00:10:00

Zuiver-Amazigh

Citaat van: RifRebel op 07/04/2009 om 17:51:17
Lees goed beste baviaan van a.nl lol

Idd Imazighen hebben religie, woestijn, kamelen gemeen met Arabs.

Wat heb jij gemeen met blanken??

Wist jij dat een arabier eigenlijk niet eens bestaat?

een leuke video daarover:

http://www.dailymotion.com/samysamy25/video/x87mam_who-is-arab-y_tech


Hadou

Citaat van: RifRebel op 07/04/2009 om 17:51:17
Lees goed beste baviaan van a.nl lol

Idd Imazighen hebben religie, woestijn, kamelen gemeen met Arabs.

Wat heb jij gemeen met blanken??
Jij kan beter niet reageren op dit onderwerp. Jij vervuilt enkel de discussie en jij discrimineert. En jij weet niet waar jij het over hebt.

Zuiver-Amazigh

Citaat van: RifRebel op 07/04/2009 om 17:53:30
Of die grieken lijken op ons.

Maar een turk of palestijn zou ook op een griek kunnen lijken, so what...


Een groot deel van de Turken is nog Blank ze zijn niet allemaal Gemongroliseerd.

Veel Palestijnen hebben redelijk wat Blank bloed.

Klopt de Grieken lijken op ons want zij komen voort uit ons wij zijn waarschijnlijk het eerste Blanke volk.

Rebellious

#49
Citaat van: Hadou op 07/04/2009 om 17:54:28
Jij kan beter niet reageren op dit onderwerp. Jij vervuilt enkel de discussie en jij discrimineert. En jij weet niet waar jij het over hebt.

Volgens mij ben jij je later in deze discussie komen mengen, dus wil je aub niet zo achterlijk doen of ben je gewoon achterlijk.

Ik heb nog wat inhoudelijks gemeld, jij daarentegen zit hier alleen te blaaskaken.

btw, ik heb het bleekscheten verhaal aangepast voor je, omdat k weet dat jij je als bleekscheet aangevallen voelt lol


Señor Canardo

Citaat van: Zuiver-Blanke-Amazigh op 07/04/2009 om 17:57:18

Een groot deel van de Turken is nog Blank ze zijn niet allemaal Gemongroliseerd.

Veel Palestijnen hebben redelijk wat Blank bloed.

Klopt de Grieken lijken op ons want zij komen voort uit ons wij zijn waarschijnlijk het eerste Blanke volk.

Ga spelen jij! Nou moeten je raciale kenmerken niet gaan verbinden met culturele aspecten. Ook al lijk ik misschien op een Griek; cultureel gezien heb ik niks te maken met een Griek. Jij wel soms?

Rebellious

Citaat van: Zuiver-Blanke-Amazigh op 07/04/2009 om 17:41:04

Ben jij een echte Riffijn???

Ik ben een Riffijn en veel mensen denken dat ik Grieks of Italiaans ben.

Als wij ergens op lijken zijn het Grieken of andere Zuid-Europeanen.
Ik ben een echte Riffijn. Riffijnen en andere noordelijke Imazighen voeren al duidenden jaren oorlog met zuid-europeanen. De euwige vijand van Noordelijke Imazighen, waren altijd zuid Europeanen, aan de overkant van de Middelandse Zee.

Eerst tegen romijnen, grieken, vandalen, bizantijnen, daarna de portugezen, spanjaarden, italianen, fransen. En vele zuid-europeanen werden als blanke slaven verhandeld, geen blanke broeder, dat zijn we nooit geweest.

Zuiver-Amazigh

Citaat van: RifRebel op 07/04/2009 om 18:34:53
Ik ben een echte Riffijn. Riffijnen en andere noordelijke Imazighen voeren al duidenden jaren oorlog met zuid-europeanen. De euwige vijand van Noordelijke Imazighen, waren altijd zuid Europeanen, aan de overkant van de Middelandse Zee.

Eerst tegen romijnen, grieken, vandalen, bizantijnen, daarna de portugezen, spanjaarden, italianen, fransen. En vele zuid-europeanen werden als blanke slaven verhandeld, geen blanke broeder, dat zijn we nooit geweest.



Er is altijd oorlog!

Duitsland heeft vaak oorlog gehad met hun Europese broeders zoals Frankrijk en Engeland.
Moeten zij zichzelf dan niet meer zien als Europeanen?

Rebellious

Citaat van: Zuiver-Blanke-Amazigh op 07/04/2009 om 18:39:01

Er is altijd oorlog!

Duitsland heeft vaak oorlog gehad met hun Europese broeders zoals Frankrijk en Engeland.
Moeten zij zichzelf dan niet meer zien als Europeanen?

Europeaan zijn is iets anders dan blank zijn. En Duitsers zijn Germanen, de Engelsen en Fransen zijn dat niet.

Señor Canardo

Citaat van: RifRebel op 07/04/2009 om 18:46:35
Europeaan zijn is iets anders dan blank zijn. En Duitsers zijn Germanen, de Engelsen en Fransen zijn dat niet.

Engelsen zijn Germanen (Angelen en Saksen). Daarnaast ook Keltisch cultuur in Engeland (Wales).


Rebellious

Citaat van: incognito op 07/04/2009 om 18:52:02
Engelsen zijn Germanen (Angelen en Saksen). Daarnaast ook Keltisch cultuur in Engeland (Wales).



Ok, in de engelsen heb ik me idd vergist.

Thayouth

#56
Citaat van: RifRebel op 07/04/2009 om 18:34:53
Ik ben een echte Riffijn. Riffijnen en andere noordelijke Imazighen voeren al duidenden jaren oorlog met zuid-europeanen. De euwige vijand van Noordelijke Imazighen, waren altijd zuid Europeanen, aan de overkant van de Middelandse Zee.

Eerst tegen romijnen, grieken, vandalen, bizantijnen, daarna de portugezen, spanjaarden, italianen, fransen. En vele zuid-europeanen werden als blanke slaven verhandeld, geen blanke broeder, dat zijn we nooit geweest.


Inderdaad. Je hebt in het Riffijns ook de uitdrukking 're3dawath id-yezwan aman'; hetgeen zoveel betekent als 'de overzeese duivels' en waarmee Spanjaarden of Italianen aangeduid worden. De wonden die de Spanjaarden hebben toegebracht tijdens de Rifoorlog zijn amper geheeld of de nakomelingen van Abdelkrim willen niets liever dan Europeaantje zijn. Omdat hun zwarte krullenkopjes ze daarbij in de weg staan aangezien men bij het beeld van de klassieke Europeaan eerder een Germaan/Scandinaviër voor zich ziet, kiezen ze maar het dichtstbijzijnde alternatief: de Zuid-Europeaan. Hoe eerloos om jezelf, de geschiedenis van je volk en humaniteit in het algemeen zo te miskennen. En hoe gevaarlijk om te geloven in zoiets als 'etnische zuiverheid'. Daarmee open je de deur naar eenzelfde biopolitiek die de Amerindianen, Aborginals, joden, zwarte slaven en vele anderen op gruwelijke wijze het leven heeft gekost.


Citaat van: Hadou op 07/04/2009 om 17:28:07
waar haal jij deze theorie vandaan?  Is dat zo?
Arabieren uit het midden-oosten die jouw naar de bergen hebben laten drijven en jouw taal en cultuur als barbaars hebben bestempeld en jouw gehersenspoeld hebben om voor ze te vechten en enkel hun religie en cultuur te leren en te uiten... Dat mag volgens jouw??
Getinte volkeren die Al Mourabitoun genoemd worden die jouw af hebben gemaakt ?/ dat mag wel?
Of Iqebarn? of boutaqhyoutc?
Dat vind jij niet erg?


De Imazighen hebben hun taal en tradities (inclusief heel wat animistische invloeden) ondanks de Arabische invasie van eeuwen terug altijd weten te behouden. Het culturele en taalkundige verval waar jij het over hebt, is nog het meest van de afgelopen eeuw en wordt ironisch genoeg ingegeven door eenzelfde tendens om de ene beschaving verhevener te achten dan de ander. Voorts gaat het er niet om welke vorm van repressie en onrecht het ERGST is. Zoiets kun je niet meten omdat er geen maatstaf is voor menselijk leed. 'Injustice anywhere, is a threat to justice EVERYWHERE.'


Citaat van: RifRebel op 07/04/2009 om 17:51:17

Idd Imazighen hebben religie, woestijn, kamelen gemeen met Arabs.

Wat heb jij gemeen met blanken??


Toevallig zag ik een paar dagen geleden nog dit filmpje van Muhammad Asad over het verband tussen (de islamitische) religie en de woestijn. Ook heeft hij het over de Bedoeïnen en hoe deze bestempeld werden als 'barbaren' vanwege hun nomadische levenswijze en andere factoren. Overigens was deze man een jood voor hij tot de islam bekeerde en heette hij toen Leopold Weiss. Saillant detail.

http://www.youtube.com/watch?v=mtcbukncXvA&feature=PlayList&p=32BB850EE53DF7C9&index=0&playnext=1

Thayouth



Het is hoe dan ook belachelijk dat wij hier op basis van zoiets verwerpelijks als een 'rassenleer', die eigenlijk alleen in de biologie voor documentatie en analyse gebruikt zou moeten worden, een discussie voeren. Het gaat gewoon nergens over.

Volkeren hebben zich door de eeuwen heen vrijwel altijd vermengd en met aanverwante mensen allerlei gemeenschappelijkheden behouden, zoals taal en tradities (Duits en Nederlands, kerstviering bijvoorbeeld). Mensen die denken dat Imazighen 'zuiver' zijn of zouden moeten zijn hebben het mis en zullen in de toekomst nog meer teleurgesteld worden. Door de globalisatie komen mensen van over de hele wereld makkelijker met elkaar in contact en zorgen zij voor multiraciaal nageslacht.

En dat is maar goed ook.

Señor Canardo

Citaat van: Thayouth op 07/04/2009 om 19:02:40

Het is hoe dan ook belachelijk dat wij hier op basis van zoiets verwerpelijks als een 'rassenleer', die eigenlijk alleen in de biologie voor documentatie en analyse gebruikt zou moeten worden, een discussie voeren. Het gaat gewoon nergens over.

Volkeren hebben zich door de eeuwen heen vrijwel altijd vermengd en met aanverwante mensen allerlei gemeenschappelijkheden behouden, zoals taal en tradities (Duits en Nederlands, kerstviering bijvoorbeeld). Mensen die denken dat Imazighen 'zuiver' zijn of zouden moeten zijn hebben het mis en zullen in de toekomst nog meer teleurgesteld worden. Door de globalisatie komen mensen van over de hele wereld makkelijker met elkaar in contact en zorgen zij voor multiraciaal nageslacht.

En dat is maar goed ook.

Inderdaad, mensen die die 'zuivere' ras bullshit geloven ontkennen gewoon 3 millenia aan interculturele uitwisseling in Noord-Afrika.


Rebellious

Citaat van: Thayouth op 07/04/2009 om 18:57:44



Toevallig zag ik een paar dagen geleden nog dit filmpje van Muhammad Asad over het verband tussen (de islamitische) religie en de woestijn. Ook heeft hij het over de Bedoeinen en hoe deze bestempeld werden als 'barbaren' vanwege hun nomadische levenswijze en andere factoren. Overigens was deze man een jood voor hij tot de islam bekeerde en heette hij toen Leopold Weiss. Saillant detail.

http://www.youtube.com/watch?v=mtcbukncXvA&feature=PlayList&p=32BB850EE53DF7C9&index=0&playnext=1

Het feit dat Imazighen wel de Arabieren als enige in hun landen lieten wonen is puur, omdat arabieren (bedoeien) veel overeenkomsten hadden met de Amazigh nomaden.

Zenata Imazighen waren in t algemeen nomaden en zagen arabische bedoeien als een onbekende volk die toch veel gemeen heeft met hen.

Ik heb vorig jaar foto's gezien, die vertoond werden in kijkduin. Zag veel vrouwen met henna en Tiggaz (tatoes op gezichten) en echte typische berberse kasbas'(gebouwen). Ik dacht dit zijn Imazighen, tot ik er achter kwam, dat t fotos van Yemen waren.