De grootste demonstratie tegen Israel vindt plaats in Marokko

Gestart door TamurtIno, 05/01/2009 om 16:41:05

TamurtIno

Amazigh bewegingen hebben vaak gezegd dat Marokkanen komen meer op voor Palestijna en Irak dan voor eigen land Marokko.

Ook de Arabische nationalistische krant Alálam schreef: "Marokkanen voelen zich meer Palestijen en Irakezen dan Palestijnen en Irakezen zelf".

De grootste demonstraties tegen Israël vinden niet plaats in grote Arabische landen in het midden oosten, en ook niet in grote islamitische landen zoals Indonesië.
De grootste demonstraties tegen Israël vinden altijd plaats in Marokko.
Deze keer heeft Marokko weer alle records gebroken en alleen in Rabat hebben meer dan 1,5 miljoen Marokkanen gedemonstreerd tegen Israël. 
Ook in andere steden in Marokko waaronder Alhocima demonstreren duizenden Marokkanen tegen Israel. Ook leden van de regering gingen demonstreren.

"Dit is de grootste demonstratie ooit tegen Israël", zei Abd Alilaah Almansoeri (woordvoerder van de organisatie 'steun voor Pelestina en Irak') in Aljazeera tv.

Demonstraties voor de Egyptische Ambassade zijn door de Marokkaanse regering  verboden. 

http://www.aljazeera.net/NR/exeres/40F5329B-2AB8-4B1B-80A8-1258661A8591.htm

Azjdhiedh

meer dan demonsteren kunnen de mensen in de "arabische wereld" niet doen en dan nog alleen onder bepaalde voorwaarden.
deze voorwaarden opgelegd door de regeringen die onder de plak van amerika zitten en dus meteen ook onder de plak van israel, zijn schandalig.
550+ doden en 2000+gewonden, en de arabische leiders laten zien dat ze meer jood zijn dan de joden zelf.

onbegrijpelijk dat een handjevol joden, superieur is aan 350 miljoen arabieren, dat de leiders nog  hun koppen durven te vertonen.

ps: dacht trouwens dat er in istanbul alleen al anderhalf miljoen mensen de straat op waren gegaan, maar kan me vergissen.

Botermes

Zoals ik dit keer meeleef met het palestijnsvolk heb ik nog nooit eerder meegeleefd. ik volg het nieuws constant. Ik voel me dit keer echt betrokken. Doen alsof er niks aan de hand is echt zwak. Het moet echt gewoon stoppen , direct. Dat kunnen ze niet maken dat ze Israel zo door laten gaan met deze oneerlijke strijd. Totaal onacceptabel.

TamurtIno

#3
Citaat van: Azjdhiedh op 05/01/2009 om 23:00:13
meer dan demonsteren kunnen de mensen in de "arabische wereld" niet doen en dan nog alleen onder bepaalde voorwaarden.
deze voorwaarden opgelegd door de regeringen die onder de plak van amerika zitten en dus meteen ook onder de plak van israel, zijn schandalig.

Ik denk niet dat Amerika en Israel tegen Arabische landen in het midden oosten zeiden 'van jullie mogen alleen een paar honderden demonstreren" en tegen Marokkanen zeiden ze "jullie mogen met miljoenen demonstreren".
Ik zou ook niet weten waarom Amerika en Israël tegen Marokko zullen zeggen:  "je mag met miljoenen demonstreren, maar niet voor de Egyptische Ambassade".

Als Amerika en Israel zoveel invloed hebben op Arabische landen zoals je beweert, dan hadden deze landen het staat Israel erkend.

Leiders van landen denken aan het belang van hun land en volk, zoals ouders eerst aan hun kinderen denken.  Het belang van de Palestijnen is niet hun belangrijkste zorg, zoals kinderen van meneer X niet de belangrijkste zorg  is van meneer Y.

Kor thgat thuger so dhar ines

TamurtIno

Citaat van: allasian op 05/01/2009 om 23:17:42
Zoals ik dit keer meeleef met het palestijnsvolk heb ik nog nooit eerder meegeleefd. .

Het komt door de media natuurlijk. Bewoners van Darfur hebben erger rampen meegemaakt, maar niemand heeft ze geholpen. Bewoners van Darfur hebben geen Aljazera die 24 uur per dag roept "help, help, help"




Botermes

#5
Citaat van: TamurtIno op 05/01/2009 om 23:34:33
Het komt door de media natuurlijk. Bewoners van Darfur hebben erger rampen meegemaakt, maar niemand heeft ze geholpen. Bewoners van Darfur hebben geen Aljazera die 24 uur per dag roept "help, help, help"
Dat maakt de situatie niet minder erg. Dit heeft effect op heel de wereld. Realiseer je dat wel ? Dat probleem moet nou eindelijk eens opgelost worden. Het Israel-Palestijnenconflict is meer dan een halve eeuw bezig denk je nou echt dat er minder slachtoffers zijn gevallen dan darfur nu je het toch kwantiteiten hebt. Hoe lang is darfur al bezig ? In deze situatie ben niet eens een Marokkaan maar meer een lid van internationale gemeenschap. Mijn Marokkaan zijn valt in deze situatie helemaal weg te denken. Totaal niet van toepassing.

Azjdhiedh

99% van de arabische regeringen is aan de macht geholpen door het westen of word aan de macht gehouden door het westen. het zijn gewoon poppetjes waarvan het westen aan de touwtjes trekt.

politiek is ingewikkeld, ze gaan niet alles voor je uitkauwen. er is een bepaalde schijn die opgehouden moet worden naar de bevolking toe.

amerika is 1 land, het negeerde de hele wereld en viel afghanistan en irak binnen.
de arabieren zijn met tig landen en ze staan als bange puppies te wachten totdat amerika zegt dat het genoeg is en israel eindelijk ophoudt!
israel gebruikt clusterbommen en fosforbommen, iedereen zwijgt en kijkt de andere kant op.
volgens mij hopen de arabieren stiekem dat de joden alle palestijnen afmaken, dan zijn ze van dat probleem ook weer af.

@allasian:

ik volg de meeste conflicten op de wereld, en het raakt me altijd als er onschuldigen doodgaan door oorlog of rampen.
maar deze keer heeft het me echt geraakt. ik word wakker met het nieuws en ik ga slapen met het nieuws.


TamurtIno

#8
Citaat van: arifi-59 op 06/01/2009 om 01:12:58
Om ff een beeld te krijgen van wat er ogeveer afspeelt, foto's

http://palestinian.ning.com/forum/topics/the-other-side-of-the-story
Die heb je helaas overal waar oorlogen zijn. In Zwarte Afrika gebeuren nog erger dingen. In Boesnie was het ook erger.  Misschien zijn sommige volkeren belangrijker dan anderen, daarom trekken sommigen wel de aandacht van de hele wereld en anderen niet.

In die beelden hierboven zie ik geen kinderen die levende worden verbrand, maar deze zag ik wel in Darfur.

TamurtIno

#9
Citaat van: allasian op 06/01/2009 om 00:22:49
Dit heeft effect op heel de wereld. Realiseer je dat wel ?

Ja, en wat andere volkeren meemaken heeft geen effect op de hele wereld.

"Elke maand sterven in de vluchtelingenkampen in Darfur vijfduizend mensen, veelal van de honger"

http://www.mo.be/index.php?id=63&tx_uwnews_pi2%5Bart_id%5D=23363&cHash=5503c89e3a


'5000 doden per maand in Darfur'
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2742028/___5000_doden_per_maand_in_Darfur___.html?cid=rss


Wat in Gaza gebeurt is dus niets in vergelijken met wat in Darfur gebeurde. 

Hebben bewoners van Darfur ook zoveel aandacht gekregen?
Waren er ook miljoenen demonstranten in de wereld voor Darfur?
Waar waren Arabieren met hun steun voor hun moslim broeders? Arabische liga steunde de genocide in Darfur.


Azjdhiedh

ik wilde eigelijk al gaan slapen, maar ik kon het niet laten om toch even op jou te reageren.

je opent nota bene zelf deze topic met als onderwerp de demonstratie tegen israel. en nu probeer je de hele tijd de gebeurtenissen in gaza te bagatalliseren, door naar darfur te verwijzen.

het is nu inderdaad eenmaal zo dat je sneller geneigd bent op te komen voor iemand met wie je meer gemeen hebt. zwart afrika daarentegen staat ook niet echt op haar achterste poten om aandacht te vragen voor de situatie in darfur.

dat je aandacht wilt vragen voor darfur is heel erg mooi, maar open daar dan een topic over. want ik heb het gevoel dat je hier gewoon dwars wilt liggen.

het is nu eenmaal zo dat de palestina kwestie erg gevoelig ligt bij alle mensen in de wereld!

TamurtIno

Citaat van: Azjdhiedh op 06/01/2009 om 01:44:20
je opent nota bene zelf deze topic met als onderwerp de demonstratie tegen israel. en nu probeer je de hele tijd de gebeurtenissen in gaza te bagatalliseren, door naar darfur te verwijzen.
Ik kom alleen met feiten en de conclusie laat ik aan en de lezers over.

Citeer
dat je aandacht wilt vragen voor darfur is heel erg mooi, maar open daar dan een topic over. want ik heb het gevoel dat je hier gewoon dwars wilt liggen.
Topic  gaat over demonstratie in Marokko tegen Israël en voor Gaza.
In deze topic maak ik en vergelijking tussen Gaza bewoners die bij de eerste aanval de aandacht van de hele wereld hebben gekregen. Terwijl andere volkeren als ratten worden vermoord en krijgen aandacht van niemand.
Dus ik snap niet wat deze vergelijking met "dwars liggen" te maken heeft.


ps. Slaap lekker.

Azjdhiedh

verschil tussen israel palestina en darfur!

- dit is al sinds 1948 bezig
- de palestijnen zijn van dezelfde etniciteit als 350 miljoen anderen
- de palestijnen delen hetzelfde geloof als 1.5 miljard anderen
- de palestijnen wonen toevallig op wat het "heilige land" is voor alle 3 de    wereld religies
- en hoe hard het ook klinkt, de meeste mensen vinden het minder erg als het zwarten betreft


een vergelijking kan geen kwaad, maar je bagatalliseert en dat is wel kwalijk.

ps. ik ga inderdaad maar eens slapen ja.

Inuit

#13
Beste TamurtIno, je redenatie klinkt zeer bekend want hij wordt veelvuldig gebruikt door de o.a. de Wilders-jugend en andere aarts-zionisten; zo gauw je bij dezen de gevoelige snaar raakt (Israel's geweld jegens het Palestijnse volk) snijdt men (na uiteraard het zelfverdedigings verhaaltje te hebben afgedraaid) o.a. het onderwerp Koerden en Polisario aan om "aan te tonen" dat je inconsequent bent en last hebt van selectieve verontwaardiging. Naast het feit dat dit een regelrechte jij-bak is, doet het ook nog eens niets af aan het aangekaarte punt.
Tegen mensen die vinden dat andere conflicten minder aandacht krijgen dan het Israel Palestina conflict zou ik willen zeggen, vraag aandacht door bijvoorbeeld stukken te schrijven (bijv hier op het forum), licht je omgeving in of organiseer zelfs demonstraties......oftewel doe iets aan het hetgeen waar jij je aan stoort ipv het buiten je te plaatsen en de rest van de wereld te dicteren (of de suggestie te wekken) wat ze niet moeten doen. Want heb niet de illusie dat als het Israel Palestina conflict doogezwegen wordt dat dan de vrijgekomen mediaruimte gebruikt zal worden voor zeg de slachtpartijen die zich momenteel in Congo afspelen. Kortom, het ene leed doet niets af aan het andere, dus ik snap niet waarom mensen leed tegenover elkaar zetten.

TamurtIno

#14
Citaat van: Inuit op 06/01/2009 om 11:13:37
Beste TamurtIno, je redenatie klinkt zeer bekend want hij wordt veelvuldig gebruikt door de o.a. de Wilders-jugend en andere aarts-zionisten;
Wanneer sommigen geen argumenten en geen kennis hebben, openen ze persoonlijke aanval en beschuldigen anderen van zionisme en Wilders aanhangers.  Je bericht zie ik als een bevestiging dat je mij gelijk geeft.
Als je niet met mij eens was, was je gekomen met tegen argumenten en niet met persoonlijke aanval. 
Ik doe niet aan aan oorlog in forum. Jammer voor je.

De groeten.