waar is God?

Gestart door Yuba_wis_krath, 02/07/2008 om 19:32:15

Yuba_wis_krath

azul mara,

ken mij iemand uitleggen wat God is, en waar hij is?
en hoe kunnen we weten dat die wel bestaat?


tannimert,

Sa3ieD

#1
Simpel maar waar:

Voor hen die geloven is geen bewijs nodig. Voor hen die niet geloven, is geen bewijs mogelijk.

Kahlil Gibran

---------

Faith is an oasis in the heart
which can never be reached by the caravan of thinking.

~ Kahlil Gibran ~

---------

What you see
is evidence of what you believe.
Believe it and you'll see it.

Dr Wayne W Dyer

--------

It is better to believe than to disbelieve;
in so doing, you bring everything
to the realm of possibility.

~ Albert Einstein ~

--------


groenebriefjes

Citaat van: elamir op 02/07/2008 om 19:32:15
azul mara,

ken mij iemand uitleggen wat God is, en waar hij is?
en hoe kunnen we weten dat die wel bestaat?


tannimert,

google.

Tamza

http://www.youtube.com/watch?v=rKdQ1XFWzqE

Lekker psychedelic nummer, moet je eens checken met een migraine en 3 paracetamolletjes

Yuba_wis_krath

Citaat van: Sa3ieD op 02/07/2008 om 20:48:53
Simpel maar waar:

Voor hen die geloven is geen bewijs nodig. Voor hen die niet geloven, is geen bewijs mogelijk.

Kahlil Gibran

---------

Faith is an oasis in the heart
which can never be reached by the caravan of thinking.

~ Kahlil Gibran ~

---------

What you see
is evidence of what you believe.
Believe it and you'll see it.

Dr Wayne W Dyer

--------

It is better to believe than to disbelieve;
in so doing, you bring everything
to the realm of possibility.

~ Albert Einstein ~

--------


hhhhhhh, wat een bizare aanname van citaten, ik vraag jou geen bewijs of zo dat kan niemand, maar teminste kan jij zeggen waarom jij gelooft en waarom niet. en in wat geloven jullie of niet geloven?

geloven jullie dat God de wereld en de aarde in zes dagen heeft ontworpen, en dan zien hen in evenwicht houden dan na dag. of is het vooral de fysiche wetten die de aarde in haar baan houden, en dat god daar niks meer of minder kan aan doen?
en dat de regen hangt af van de omstandigheden die zich hier op de aarde ontwikkelen en niet door god wordt gezonden ( waarin de koraan meermaals wordt verwijzen dat hij de regen laat neerdalen en zo).

veel foute informatie in de koran, en soms zelfsonlogisch, wat hebben onze gelovige mensen hier op als commentaar.

dank jou


Azjdhiedh

Degene die niet gelooft is blind en doof.
Als je je ogen open doet en luistert dan zul je geloven.

Bespaar mij in ieder geval je gezanik over het hoe en het waarom etc.
Jij probeer recht te maken wat krom is, en krom te maken wat recht is.


Sa3ieD

Citaat van: elamir op 02/07/2008 om 23:04:32
hhhhhhh, wat een bizare aanname van citaten, ik vraag jou geen bewijs of zo dat kan niemand, maar teminste kan jij zeggen waarom jij gelooft en waarom niet. en in wat geloven jullie of niet geloven?

Dit was jouw vraag:

Citeerken mij iemand uitleggen wat God is, en waar hij is?
en hoe kunnen we weten dat die wel bestaat?

De citaten waren daar een antwoord op, wat je er verder mee doet moet je zelf weten, ze zijn in ieder geval vrij duidelijk.


Citeer
geloven jullie dat God de wereld en de aarde in zes dagen heeft ontworpen, en dan zien hen in evenwicht houden dan na dag. of is het vooral de fysiche wetten die de aarde in haar baan houden, en dat god daar niks meer of minder kan aan doen?
en dat de regen hangt af van de omstandigheden die zich hier op de aarde ontwikkelen en niet door god wordt gezonden ( waarin de koraan meermaals wordt verwijzen dat hij de regen laat neerdalen en zo).

veel foute informatie in de koran, en soms zelfsonlogisch, wat hebben onze gelovige mensen hier op als commentaar.

dank jou



Eveneens vormen de citaten een antwoord op jouw vragen. De uitdrukking van Kahlil Gibran in het bijzonder:

"Voor hen die geloven is geen bewijs nodig. Voor hen die niet geloven, is geen bewijs mogelijk."

Dit is dan ook het begin en het einde van de discussie. Ik sluit me aan bij de vorige discussiant. Ik raad je verder ook aan je met nuttigere dingen bezig te gaan houden ipv het "bewijzen dat God niet bestaat".

Inuit

Citaat van: elamir op 02/07/2008 om 19:32:15
azul mara,

ken mij iemand uitleggen wat God is, en waar hij is?
en hoe kunnen we weten dat die wel bestaat?


tannimert,
Voor we overgaan tot God wil ik eerst met iets simpelers beginnen, hoe kan ik weten dat jij wel werkelijk bestaat? Kun jij het bewijs leveren dat jijzelf überhaupt wel bestaat? Succes!

En over je pseudo-wetenschappelijke verklaringen voor regen en andere zaken; daarmee leg je slechts het proces uit, je hebt daarmee nog niet weerlegd dat er een regisseur is die dit proces regisseert. Dus ook daarmee succes!

Zoals meerderen reeds hebben aangegeven; voor geloof is geen bewijs mogelijk/nodig.

en omdat je het zo leuk vindt, nog meer quotes: :)

Faith is different from proof; the latter is human, the former is a Gift from God.
-Blaise Pascal

Faith indeed tells what the senses do not tell, but not the contrary of what they see. It is above them and not contrary to them.
-Blaise Pascal

Human beings must be known to be loved; but Divine beings must be loved to be known.
-Blaise Pascal


ps. en wat betreft je opmerking over dat de Koran foute/ inconsistente info bevat; je bent niet de eerst die dit beweert en zal ook niet de laatste zijn die dit beweert. Maar iedere keer is het weer 'teleurstellend' omdat men nooit verder komt dan vage theorieën die gestoeld zijn op allerlei aannames en nooit stand kunnen houden in de wetenschappelijke wereld. Denk je niet dat als er werkelijk foute/inconsistente info in de Koran zou staan dat dit dan zwaar uitgebuit zou zijn door de oriëntalisten?

MBTiza

Tarik Ramadan haalt in een van zijn boeken feiten aan die in de Koran staan wat betreft de wetenschap die Westerse wetenschappers veel later ontdekten.

En wat Inuit al zei, denk idd dat er allang korte metten met de koran gemaakt zou zijn als er foute info in zou staan.

Thaziry

Ik vind het kortzichtig als je de gedachte dat God bestaat verwerpt, omdat we zijn bestaan niet kunnen verklaren.T.H..

Bades

God is 2008 jaar geleden gekruisigd....

Amando

Je zult hem spoedig ontmoeten.
Voor je het weet ben je 65.

Bades

Citaat van: Amando op 04/07/2008 om 16:23:48
Je zult hem spoedig ontmoeten.
Voor je het weet ben je 65.

zonder afspraak?

Yuba_wis_krath

#13
Citaat van: ElGalloNegro op 03/07/2008 om 12:30:41
Tarik Ramadan haalt in een van zijn boeken feiten aan die in de Koran staan wat betreft de wetenschap die Westerse wetenschappers veel later ontdekten.

En wat Inuit al zei, denk idd dat er allang korte metten met de koran gemaakt zou zijn als er foute info in zou staan.

het is veel gemakkelijker om een bepaalde bron te raadplegen, en letterlijk alles over te nemen, zonder zelf daarover na te denken, en een eigenonderzoek doen naar de waarheid en de logica van die bron.

jij zegt dat tarik ramadan heeft dat gezegd en dat gezegd over de wetenschappelijke feiten in de koran, die pas veel later zijn ontdekt door westerse wetenschappers.

bedoel jij verzen.

Allah is Degene Die de hemelen heeft verheven zonder pilaren.(Koran 13:2)

vraag1
is de hemel verheven op de aarde of is de aarde tussen de hemel volgens u en volgens de werkelijkheid  en wat we vandaag weten?

vraag2
is dat zo moeilijk om te zien dat de hemel geen pilaren heeft in die tijd?


Met macht hebben Wij de hemel gebouwd. Waarlijk, Wij zijn in staat om de omvangrijkheid en ruimte daarvan uit te breiden. (Koran 51:47)

Het woord 'hemel' dat in het bovenstaande vers gebruikt is, komt op verschillende plaatsen in de Koran voor, in de betekenis van ruimte en universum.

hemel=sama3 in het arabisch
universum= el kawn in het arabisch
ruimte= el fadaa3

zoals we zien de universum en ruimte hebben ook in het arabisch een eigen woord.
snap niet waarom hij hier hemel gaat gebruiken voor al die verschillende zaken die  totaal verschillend zijn van mekaar?

de ruimte is niks (vacuum) dus kan niet gebouwd woorden.

de universum is oneindig, alleen de sterren bewegen en planeten bewegen. door de wetten van zwaarte kracht en behoud van impulsmoment enz....
en niet door God die hen soms duwt soms niet.









Botermes

#14
Geloof kan niet verklaard worden vanuit de wetenschap. Geloof benadert het leven meer van een filosofische kant dan van een wetenschappelijke. De filosofische kant is veel interessanter dan de wetenschappelijke. Het is ook jammer vaak te zien hoe sommige gelovigen bepaalde teksten in de Koran, Bijbel etc als metafoor proberen te nemen voor bepaalde wetenschappelijk concrete zaken. En andersom dat sommige ongelovigen wetenschap proberen te gebruiken om geloof te ontkrachten. Daarmee lijkt het alsof ze opzoek zijn naar bevestigingen terwijl men eerder al aangaf dat er voor geloof geen bewijs nodig is.