Probleem tussen Marokkaanse mannen en vrouwen

Gestart door Khadija76, 08/05/2008 om 14:39:47

Khadija76

Is het voor jullie ook een probleem om een Marokkaanse man te vinden? Hoe komt dat toch vraag ik me af. Heeft het te maken met de traditionele verwachtingen van de familie, of komt het simpelweg omdat ik bijvoorbeeld ben opgegroeid in Nederland? Je bent toch niet meteen slecht, wanneer je in een rokje loopt of ben ik nou gek? Ik heb bij MTNL een televisieserie gezien, die gaat over deze problemen, kijk op http://www.mtnl.nl/read/5773.
Wie heeft hier ook last van?

Ouchen Asoussie

Misschien moet je een illegale broeder proberen,  meer kans van slagen met een garantie van drie jaar.

suc6es.

anoul-nador

RELATIVEREN EN NOG EENS RELATIVEREN!!!

Slechte voorbeelden zijn er altijd! ze moeten er ook zijn anders heb je ook geen goede voorbeelden! OOk bij NL'ers 1 op de 3 scheiden.
Die kut Samira maakt TV over haar eigen volk, ze is alleen met haar eigen bezig

SAMADIE

#3
.

SAMADIE

Het grootste probeleem is dat wij heel erg schijnheilig zijn, de meeste dames die je tegenkomt beweren nooit een date te hebben gehad of wat dan ook. de meeste jongens trappen een paar keer in totdat zij het door hebben, dan gaan ze weer denken dat alle dames zo schijnheilig zijn. waardoor ze dus de dames niet meer serieus gaan behandelen. tevens zien of denken veel of misschien de meeste dames dat alle jongens players zijn. dus wij gebruiken elkaar gewoon.

misschien moeten wij terug naar hoe het moet van de islam, geen relatie voor het huwelijk.
want uiteindelijk leer je elkaar echt kennen als je onder een dak woont.

wat jou kleiding betreft, kleiding zeggen niks, hoofdoek is voor mij geen garantie een rok is voor mij ook geen aanlieding. het gaat om het gedrag van iemand. maar ik ben gewoon eerlijk als ik zeg dat ik niet val op dames die halfnaakt lopen mn vrouw of vriendin mag dus ook niet zo lopen. je moet je als een dame kleiden en niet als een sexbom omdat het zo hoort volgens een modetijdschrift. het zelfde  geldt ook voor de heren.

Ouchen Asoussie

Citaat van: SAMADIE op 11/05/2008 om 04:44:25
......Het grootste probeleem is dat wij heel erg schijnheilig zijn, de meeste dames die je tegenkomt beweren nooit een date te hebben gehad of wat dan ook. de meeste jongens trappen een paar keer in totdat zij het door hebben, dan gaan ze weer denken dat alle dames zo schijnheilig zijn. waardoor ze dus de dames niet meer serieus gaan behandelen. tevens zien of denken veel of misschien de meeste dames dat alle jongens players zijn. dus wij gebruiken elkaar gewoon.....

misschien moeten wij terug naar hoe het moet van de islam, geen relatie voor het huwelijk.
want uiteindelijk leer je elkaar echt kennen als je onder een dak woont.



Je begon goed maar je eindigde als een Fqih.
Geen relatie voor het huwelijk is voor de meeste mensen (mannen en vrouwen) onmogelijk, je zit samen op school, werk, sport, trein, bus etc. dus je komt altijd wel iemand tegen waarmee je wilt rollebollen.

..en hoe weet je trouwens of de 'Tajine' smaakt als je er nooit van hebt geproefd?


SAMADIE

hoezo als een refkih, door de relaties die wij aangeaan voor het huwelijk. gebruiken en misbruiken wij elkaar gewoon. want je gaat toch nietb met elkaar trouwen.

wij doen het allemaal, maar als we heel goed zouden nadenken zouden we het niet doen.

ik hem me laten vertellen, dan een tajine van het huwelijk 10 keer zo beter is als die buiten het huwelijk.

Laysa

#7
Citaat van: SAMADIE op 11/05/2008 om 04:44:25
Het grootste probeleem is dat wij heel erg schijnheilig zijn, de meeste dames die je tegenkomt beweren nooit een date te hebben gehad of wat dan ook. de meeste jongens trappen een paar keer in totdat zij het door hebben, dan gaan ze weer denken dat alle dames zo schijnheilig zijn. waardoor ze dus de dames niet meer serieus gaan behandelen. tevens zien of denken veel of misschien de meeste dames dat alle jongens players zijn. dus wij gebruiken elkaar gewoon.

misschien moeten wij terug naar hoe het moet van de islam, geen relatie voor het huwelijk.
want uiteindelijk leer je elkaar echt kennen als je onder een dak woont.

wat jou kleiding betreft, kleiding zeggen niks, hoofdoek is voor mij geen garantie een rok is voor mij ook geen aanlieding. het gaat om het gedrag van iemand. maar ik ben gewoon eerlijk als ik zeg dat ik niet val op dames die halfnaakt lopen mn vrouw of vriendin mag dus ook niet zo lopen. je moet je als een dame kleiden en niet als een sexbom omdat het zo hoort volgens een modetijdschrift. het zelfde  geldt ook voor de heren.

Ik vind helemaal niet dat je zo goed begint. De hele basis van je argumentatie is gericht op de "meeste" dames die het eigenlijk verpesten en zodoende de "goede" mannen verpesten. Zij zijn dan zo "verpest" dat ze het weer voor andere dames verpesten. Dit is wel heel erg simplistisch, niet alleen plaats je het "slechte" in de "dames", maar schilder je daarbij mannen af als labiele onevenwichtige wezens die na een tegenslag in een relatie niet in staat zijn te relativeren.

Een hele kromme redenering, daar het leven uit meerdere facetten bestaat en mensen daarbij ook. Het is eerder een wisselwerking tussen mannen en vrouwen, dan dat er echt een schuldige aan de basis ligt. Elke situatie is anders, en interpersoonlijke relaties kun je dan ook niet in zo een algemeenheid bespreken. Het is een illusie te denken dat je grote algemene uitspraken kan doen over zoveel verschillende individuen.

Idir

Citaat van: Khadija76 op 08/05/2008 om 14:39:47
Is het voor jullie ook een probleem om een Marokkaanse man te vinden? Hoe komt dat toch vraag ik me af. Heeft het te maken met de traditionele verwachtingen van de familie, of komt het simpelweg omdat ik bijvoorbeeld ben opgegroeid in Nederland? Je bent toch niet meteen slecht, wanneer je in een rokje loopt of ben ik nou gek? Ik heb bij MTNL een televisieserie gezien, die gaat over deze problemen, kijk op http://www.mtnl.nl/read/5773.
Wie heeft hier ook last van?


Marokkanen moeten eerst eens beginnen om zichzelf te respecteren alvorens ze een ander kunnen respecteren en accepteren zoals die ander is! En daarnaast moeten ze een eigen wil hebben en zich zelf durven te zijn.  En zeker als het op trouwen aankomt moet men zich niet afvragen wat moeder, tante of de buurman van mijn aanstaande vindt, maar wat vind ik zelf!!. Er wordt teveel rekenning gehouden met de omgeving dan met de eigen wil lijkt het wel!

Zoals we in het Thmazight zeggen "Wenni gha yeggen array n middn, war itif mani gha yeg array nnes"  ;)

SAMADIE

#9
Citaat van: Laysa op 12/05/2008 om 12:49:38
Citaat van: SAMADIE op 11/05/2008 om 04:44:25
Het grootste probeleem is dat wij heel erg schijnheilig zijn, de meeste dames die je tegenkomt beweren nooit een date te hebben gehad of wat dan ook. de meeste jongens trappen een paar keer in totdat zij het door hebben, dan gaan ze weer denken dat alle dames zo schijnheilig zijn. waardoor ze dus de dames niet meer serieus gaan behandelen. tevens zien of denken veel of misschien de meeste dames dat alle jongens players zijn. dus wij gebruiken elkaar gewoon.

misschien moeten wij terug naar hoe het moet van de islam, geen relatie voor het huwelijk.
want uiteindelijk leer je elkaar echt kennen als je onder een dak woont.

wat jou kleiding betreft, kleiding zeggen niks, hoofdoek is voor mij geen garantie een rok is voor mij ook geen aanlieding. het gaat om het gedrag van iemand. maar ik ben gewoon eerlijk als ik zeg dat ik niet val op dames die halfnaakt lopen mn vrouw of vriendin mag dus ook niet zo lopen. je moet je als een dame kleiden en niet als een sexbom omdat het zo hoort volgens een modetijdschrift. het zelfde  geldt ook voor de heren.

Ik vind helemaal niet dat je zo goed begint. De hele basis van je argumentatie is gericht op de "meeste" dames die het eigenlijk verpesten en zodoende de "goede" mannen verpesten. Zij zijn dan zo "verpest" dat ze het weer voor andere dames verpesten. Dit is wel heel erg simplistisch, niet alleen plaats je het "slechte" in de "dames", maar schilder je daarbij mannen af als labiele onevenwichtige wezens die na een tegenslag in een relatie niet in staat zijn te relativeren.

Een hele kromme redenering, daar het leven uit meerdere facetten bestaat en mensen daarbij ook. Het is eerder een wisselwerking tussen mannen en vrouwen, dan dat er echt een schuldige aan de basis ligt. Elke situatie is anders, en interpersoonlijke relaties kun je dan ook niet in zo een algemeenheid bespreken. Het is een illusie te denken dat je grote algemene uitspraken kan doen over zoveel verschillende individuen.

deze descussie gaat niet of ik nou goed begin of niet, tevens niet of ik gelijk heb. daarnaast ik vindt dat de schuld zowel bij de mannen als de vrouwen ligt, niet allemaal natuurlijk. maar ik ben een man dus ik zie het vanaf deze kant, jij bent een vrouw je ziet het weer vanaf jou kant.

maar vertel ons waar aan het ligt, dat mannen en vrouwen elkaar toch niet vertrouwen.

RifMontana

#10
Een vrouw is net als een auto,die moet je onderhouden en tevreden houden en als ze niet door de keuring komt dan zet ik haar ook niet op mijn naam.

SAMADIE


TamurtIno

Citaat van: Khadija76 op 08/05/2008 om 14:39:47
Is het voor jullie ook een probleem om een Marokkaanse man te vinden? Hoe komt dat toch vraag ik me af. Heeft het te maken met de traditionele verwachtingen van de familie, of komt het simpelweg omdat ik bijvoorbeeld ben opgegroeid in Nederland? Je bent toch niet meteen slecht, wanneer je in een rokje loopt of ben ik nou gek? Ik heb bij MTNL een televisieserie gezien, die gaat over deze problemen, kijk op http://www.mtnl.nl/read/5773.
Wie heeft hier ook last van?

Meid, als je met een rokje loopt, dan trek je nooit een man aan die wil trouwen.
Mannen die seks willen zal je zeker aantrekken. Op straat krijg je met je jorkje veel aandacht dan een meid met een hoofddoek.
Maar wanneer een man wil trouwen, zoekt hij  liever een meid met een Hoofddoek of normale kleren aan.

Hoofddoek zegt tegenwoordig niets, maar jorkje zegt veel.

Dora

best triest om te zien dat mensen zich meer bezig houden met wat andere mensen willen (in dit geval de mannen ) terwijl je je meer druk zou moeten maken wat Allah swt zou willen.

zo ben je bang dat je geen man vindt om mee te huwen omdat je in een rokje loopt, maar datzelfde rokje je niet doet nadenken hoe Allah swt erover zou denken.

Allah yehdi maglek.

Hadou

#14
:::