'De gebroeders Boetkaboet - een Berbers familiedrama in de hofstad'

Gestart door Tamza, 24/04/2008 om 00:58:02

Tamza

Zo luidt de titel van de nieuwe roman van Hans Sahar. Vanaf 3 mei in de winkels

In De gebroeders Boetkaboet vertelt hij het verhaal van de acrobatische postbode Fadil en de veelbelovende gymnasiast Redouan. De broers botsen hard met de idealen van hun vader, die dacht zijn zonen in Nederland een betere toekomst te geven.

MBTiza

De boutkaboutjes komen praktisch uit dezelfde dorp vandaan als waar ik vandaan kom. Grappig dat ie die achternaam gebruikt in z'n  boek omdat er best veel boutkaboutjes zijn in de mooie stad achter de duinen. Trouwens ook aangetrouwd familie van Farid Boukakar alias Hans Sahar.

Bades


(Offline)

Hij was gisteravond (05-05-08) bij Pauw en Witteman. Dat boek lijkt me zo een typische cliche verhaal...kan het ook mis hebben, natuurlijk.

Hij is de eerste allochtone schrijver (1995)

Vanwaar ook die Hans? Hij is toch gewoon een Amazigh?

SAMADIE

dus daar ging het over zag klein stukje, die hans is volgens mij een goshtwriter of zo als ik het goed heb begrepen is hij overlijden.

(Offline)

Citaat van: SAMADIE op 07/05/2008 om 16:01:57
dus daar ging het over zag klein stukje, die hans is volgens mij een goshtwriter of zo als ik het goed heb begrepen is hij overlijden.

Hans, is de desbetreffende persoon zelf.

citaat: De naam Hans Sahar is een pseudoniem, waarin zijn twee culturen zijn uitgedrukt: Hans als een oer-Hollandse naam, en Sahar als een naam uit de woestijn.

http://www.hanssahar.nl/biografie.htm

SAMADIE

Citaat van: (Offline) op 08/05/2008 om 21:11:31
Citaat van: SAMADIE op 07/05/2008 om 16:01:57
dus daar ging het over zag klein stukje, die hans is volgens mij een goshtwriter of zo als ik het goed heb begrepen is hij overlijden.

Hans, is de desbetreffende persoon zelf.

citaat: De naam Hans Sahar is een pseudoniem, waarin zijn twee culturen zijn uitgedrukt: Hans als een oer-Hollandse naam, en Sahar als een naam uit de woestijn.

http://www.hanssahar.nl/biografie.htm


bedankt

Bo7ber

Wat een vreselijke schrijver vind ik die Hans Sahar!
Ik heb dit boek (nog) niet gelezen, zijn andere boeken waren in ieder geval niet veel soeps!

ayned_m

azul,
beter een slecht schrijver dan een criminel ,toch ? Hans is van een zeer slecht wereld ontsnapt  naar de juiste pad . ik vind  (Hoezo blood mooi !) een mooi roman hoor !!

taksis

hahaha grappig man deze topic

taksis

Citaat van: ElGalloNegro op 24/04/2008 om 10:15:23
De boutkaboutjes komen praktisch uit dezelfde dorp vandaan als waar ik vandaan kom. Grappig dat ie die achternaam gebruikt in z'n  boek omdat er best veel boutkaboutjes zijn in de mooie stad achter de duinen. Trouwens ook aangetrouwd familie van Farid Boukakar alias Hans Sahar.
he hoe weet jij dat dan hahaha grappig danb weet je vast wel wie ik ben de jongste jongen

taksis

Citaat van: Bo7ber op 09/05/2008 om 01:29:07
Wat een vreselijke schrijver vind ik die Hans Sahar!
Ik heb dit boek (nog) niet gelezen, zijn andere boeken waren in ieder geval niet veel soeps!
hahaha vindt je hem vreselijk waarom je ken t hem niet eens wat ben jij zielig zeg tfoe

taksis

Citaat van: ayned_m op 09/05/2008 om 09:20:26
azul,
beter een slecht schrijver dan een criminel ,toch ? Hans is van een zeer slecht wereld ontsnapt  naar de juiste pad . ik vind  (Hoezo blood mooi !) een mooi roman hoor !!
daar heb je gelijk in maar nou moet ik nog op het goede pad blijven eigenlijk elke marokaan hahaha vindt je niet

Bo7ber

Citaat van: taksis op 11/05/2008 om 20:03:14
Citaat van: Bo7ber op 09/05/2008 om 01:29:07
Wat een vreselijke schrijver vind ik die Hans Sahar!
Ik heb dit boek (nog) niet gelezen, zijn andere boeken waren in ieder geval niet veel soeps!
hahaha vindt je hem vreselijk waarom je ken t hem niet eens wat ben jij zielig zeg tfoe

?

Tfoe back at ya!