Tip voor mensen die een laptop of PC willen kopen

Gestart door Thayouth, 21/03/2008 om 15:17:56

Thayouth

Wat je ook doet: koop niks van Packard Bell. Echt de slechtste keuze ever.

Ik heb een drie jaar oude laptop van Packard Bell en mijn broertje een nog geen jaar oude PC van hetzelfde merk. Bij mij was de batterij van de laptop al na een paar maanden onbruikbaar. Zonder kabel voor stroomtoevoer weigert de laptop aan te gaan. En nu zijn er twee lettertjes uit het toetsenbord gewipt en is Packard Bell best bereid ze voor me te repareren, mits ik 200 E wil betalen voor twee letters omdat ze geen losse onderdelen leveren (buiten de garantie periode) en zo'n reparatie alleen voor de prijs van een heel toetsenbord willen verrichten. De PC van mijn broertje vertoont ook al kuren. Ontzettend traag ding dat om de haverklap vastloopt. En dan te bedenken dat deze wonderlijke iqedu7en gewoon nieuw en wel (bij respectievelijk de BCC en de Media Markt) aangeschaft zijn en je dan toch verwacht ze in ieder geval het eerste jaar probleemloos te kunnen gebruiken.

De beste ervaringen heb ik met de computers van Dell. ZIj doen niet zo moeilijk over onderdelen en de kwaliteit van hun computers is in mijn ervaring van een stuk hoogwaardiger niveau.

Muhim, gewoon een tip voor iedereen die zich deze shit wil besparen.

Thayouth


Weet iemand overigens of ik bij een gewone reparateur van computers die twee lettertjes kan laten plaatsen? Als ik Packard Bell moet geloven is het onmogelijk om dat voor mekaar te krijgen via niet aan hen gelieerde leveranciers van computeronderdelen en reparateurs. En dat terwijl ik een hele gangbare laptop heb (de E1260).


moroviago

je hebt toch fabrieks garantie ?

probeer in contact te komen met de fabrikant ,die zou vast wel paar van die knopjes toe kunnen zenden ..(tegen betaling uiteraard,mocht je garantie verlopen zijn)

wat doe je er eigenlijk mee , gebruik je em als snijplank nigh ;)

Thayouth

Citaat van: moroviago op 21/03/2008 om 19:26:17
je hebt toch fabrieks garantie ?

probeer in contact te komen met de fabrikant ,die zou vast wel paar van die knopjes toe kunnen zenden ..(tegen betaling uiteraard,mocht je garantie verlopen zijn)

wat doe je er eigenlijk mee , gebruik je em als snijplank nigh ;)


Packard Bell ís de fabrikant a nerd. En ik bevind me nu buiten alle garantieperiodes, dus die vlieger gaat ook niet op. Voorts willen ze me die twee knopjes zoals gezegd dus niet opsturen omdat ze zeggen geen losse onderdelen te leveren maar alleen tegen de prijs van een heel (laptop)toetsenbord de reparatie te kunnen verrichten. Dat houdt in dat ze mijn laptop in beslag nemen en door hun eigen technici het hele toetsenbord eruit laten flikkeren en er opnieuw in zetten. Dit gaat over de 200 E kosten volgens de medewerker van Packard Bell die me te woord stond.

Muhim pffffffffffffffff, ik ga wel wat reparateurs bellen.

PS: Ik kwam met een SCHRIFT zijlings tegen het toetsenbord aan en toen vlogen die twee letters eruit. De plastic letters heb ik dus nog, intact en wel, evenals het rubberen dingetje eronder, maar het plastic vierkantje dat het rubbertje op de plaats houdt is bij één van de letters kapotgegaan. Dus één letter is sowieso te reparen door iemand met verstand van zaken. Want elk van die vierkantjes past alleen maar op de letter waar ie bijhoort en ik heb geen idee welk vierkantje bij welke letter hoort. Muhim, atansjoe itga3ad wat ik je brom! :@

Sabadilla

200 euro voor een toetsebord lijkt me echt bull shit. Je kan zelf via marktplaats een toetsenbord zoeken en kopen voor 30 euro. Toetsenbord van een laptop kan je namelijk losschroeven en vervangen

Thayouth

Citaat van: Sabadilla op 22/03/2008 om 22:35:12
200 euro voor een toetsebord lijkt me echt bull shit. Je kan zelf via marktplaats een toetsenbord zoeken en kopen voor 30 euro. Toetsenbord van een laptop kan je namelijk losschroeven en vervangen


Ja, zeiden ze echt. Misschien inclusief verzendkosten en arbeidsuren ofzo, ze sporen echt niet daar. Ik heb net op Marktplaats gekeken, maar helaas geen toetsenborden voor de Packard Bell Easynote E1260.

Maar ja, vandaag is dan een feestdag, vanaf morgen ga ik wat reparateurs stalken.

Rbaaz

op het hoofddorpplein heb je een egyptenaar met een pc winkeltje, ze repereren ook. kijk of hij wat voor je kan betekenen.

Kahina

Da's k*. Ik heb zelf ook een easynote van packard bell, vier jaar geleden aangeschaft. Ik gebruik hem de hele dag maar geen problemen eigenlijk.

even iets anders. Is een jaar garantie eigenlijk niet erg weinig? Dan wordt er indirect al gezegd dat als hij niet lang meegaat.

Sabadilla

Citaat van: Thayouth op 24/03/2008 om 16:31:16
Citaat van: Sabadilla op 22/03/2008 om 22:35:12
200 euro voor een toetsebord lijkt me echt bull shit. Je kan zelf via marktplaats een toetsenbord zoeken en kopen voor 30 euro. Toetsenbord van een laptop kan je namelijk losschroeven en vervangen


Ja, zeiden ze echt. Misschien inclusief verzendkosten en arbeidsuren ofzo, ze sporen echt niet daar. Ik heb net op Marktplaats gekeken, maar helaas geen toetsenborden voor de Packard Bell Easynote E1260.

Maar ja, vandaag is dan een feestdag, vanaf morgen ga ik wat reparateurs stalken.

Kijk op de volgende link

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//computer-hardware.marktplaats.nl/laptops-onderdelen-en-toebehoren/153888517-packard-bell-easynote-e1260-onderdelen.html

mischien kan je Wim mailen en vragen of hij je de toetsenbord voor een zachte prijsje wilt verkopen, ik zou beginnen met 10 euro bieden..