Naast de burqa, nu ook de burqini

Gestart door ameziane, 26/02/2008 om 20:52:12

Berkoekes

Citaat van: Dora op 27/02/2008 om 19:43:14
ben het niet helemaal met je eens inuit.

naast het feit dat het voor een vrouw niet toegestaan is om zich openbaar halfnaakt te showen, is het voor haar ook niet toegestaan om naar niet bedekte mannen te kijken.


"En slaat jullie ogen neer"....

lijkt me beetje moeilijk in zwembad tussen allemaal halfnaakte mannen..
Ik begrijp Inuit wel. Op zich komt die islamitische vrouw daar alleen om te zwemmen. Hoe zij de inhoud van de Islam vorm wenst te geven geconfronteerd met de situatie van een gemengd bad, is nog altijd haar eigen verantwoordelijkheid. Ik denk niet dat het aan ons is om haar op te dringen hoe wij de Islam wensen te praktiseren. Als zij op die manier zich weet te handhaven als een moslima en ze heeft daar geen geesteswroeging over, wie zijn wij dan om haar te veroordelen? Helemaal van de gekke is het als ongelovige grootmoefties met een bierpul in hun klauwen(zoals sommigen hierboven in deze topic) zich erin gaan mengen, hoe en of zij de regels van de Islam navolgt.

Dora

klopt helemaal.

daarom zei ik in mijn eerste reactie ook dat het ieder zijn keus is, en het wel tof is dat ze het toegestaan hebben.

heb dus alleen even duidelijk gemaakt wat mijn mening hierover is.

maar idd, ieder zijn eigen invulling.

antiarab

Citaat van: Kingyassin op 27/02/2008 om 19:33:34
Citaat van: antiarab op 27/02/2008 om 13:56:42
de vraag is: mag een vrouw haar huis verlaten om iets te gaan doen dat niet dringen is, dan kom je zelf bij het antwoord of deze borkini wel toegestaan of niet.

Sinds wanneer mag een vrouw volgens de Islam niet het huis verlaten om iets te doen wat niet 'dringend' is?

sinds jullie profeet het heeft verzonnen.

Y.assine

Citaat van: antiarab op 27/02/2008 om 21:20:34
Citaat van: Kingyassin op 27/02/2008 om 19:33:34
Citaat van: antiarab op 27/02/2008 om 13:56:42
de vraag is: mag een vrouw haar huis verlaten om iets te gaan doen dat niet dringen is, dan kom je zelf bij het antwoord of deze borkini wel toegestaan of niet.

Sinds wanneer mag een vrouw volgens de Islam niet het huis verlaten om iets te doen wat niet 'dringend' is?

sinds jullie profeet het heeft verzonnen.

Op het moment dat je ergens niets tot weinig vanafweet afgezien van nergens op slaande beweringen zou het wijzer zijn als je je mond erover dichthield. Als jij mij kan aantonen, dat binnen de Islam de vrouw niet het huis mag verlaten om whatever te doen(ongeacht de 'dringendheid'), ren ik gelijk naar een brug toe en neem ik er 1 grote sprong vanaf, want wat je nu zegt is totale onzin.

Botermes

Ik vind dat die burqini moet kunnen. Als de vrouwen zich daar gemakkelijker in voelen waarom niet ? Mensen die daar niet tegen kunnen zijn hetzelfde als die mensen in Iran die ook westerse vrouwelijke touristen verplichten om een hoofddoek te dragen omdat ze het anders aanstootgevend vinden.

antiarab

Citaat van: Kingyassin op 27/02/2008 om 23:30:44
Citaat van: antiarab op 27/02/2008 om 21:20:34
Citaat van: Kingyassin op 27/02/2008 om 19:33:34
Citaat van: antiarab op 27/02/2008 om 13:56:42
de vraag is: mag een vrouw haar huis verlaten om iets te gaan doen dat niet dringen is, dan kom je zelf bij het antwoord of deze borkini wel toegestaan of niet.

Sinds wanneer mag een vrouw volgens de Islam niet het huis verlaten om iets te doen wat niet 'dringend' is?

sinds jullie profeet het heeft verzonnen.

Op het moment dat je ergens niets tot weinig vanafweet afgezien van nergens op slaande beweringen zou het wijzer zijn als je je mond erover dichthield. Als jij mij kan aantonen, dat binnen de Islam de vrouw niet het huis mag verlaten om whatever te doen(ongeacht de 'dringendheid'), ren ik gelijk naar een brug toe en neem ik er 1 grote sprong vanaf, want wat je nu zegt is totale onzin.

begin nou niet weer over wat ik zou weten of niet. voor de rest ik hoop dat je arabisch kan lezen en begrijpen want ik heb een stukje uit el-boxari:
4939 - حدثنا فروة بن أبي المغراء: حدثنا علي بن مسهر، عن هشام،
عن أبيه، عن عائشة قالت:
خرجت سودة بنت زمعة ليلا، فرأها عمر فعرفها، فقال: إنك والله يا سودة ما تخفين علينا، فرجعت إلى النبي صلى الله عليه وسلم فذكرت ذلك له، وهو في حجرتي يتعشى، وإن في يده لعرقا، فأنزل عليه، فرفع عنه وهو يقول: (قد أذن الله لكن أن تخرجن لحوائجكن)

ik geloof niet dat "naar zwembad gaan" onder categorie "7awaij" valt, als je het niet mij eens bent hoor ik het graag.

(Offline)

Citaat van: Inuit op 27/02/2008 om 15:54:50
Citaat van: (Offline) op 27/02/2008 om 15:43:39
Je weet dondersgoed waar dit op slaat.

Zo niet, dan leg ik het je ff uit, je kan net zo diep er op ingaan als jij dat wilt.
brand los en leg uit zou ik zeggen, ga zo diep als jij denkt dat nodig is...
Ik d8 dat het niet meer nodig is, en dat het plaatje al helder is.

Wat ik er mee bedoel is dat mensen geld/oorlog/moord/macht en nog vele andere dingen uitvoert op de rug van de islam. Bin laden die zegt dat we een heilige oorlog moeten gaan voeren in de naam van "Allah" er worden lezingen gehouden met een financieël ged8e gang, zelfs als mensen naar de bedevaart gaan is dat handel. Dan nog niet te praten over zaken als de burqini, wat een gat in de markt blijkt te zijn...enz, enz, enz!

Berkoekes

Citaat van: (Offline) op 28/02/2008 om 13:45:35
Ik d8 dat het niet meer nodig is, en dat het plaatje al helder is.

Wat ik er mee bedoel is dat mensen geld/oorlog/moord/macht en nog vele andere dingen uitvoert op de rug van de islam. Bin laden die zegt dat we een heilige oorlog moeten gaan voeren in de naam van "Allah" er worden lezingen gehouden met een financieël ged8e gang, zelfs als mensen naar de bedevaart gaan is dat handel. Dan nog niet te praten over zaken als de burqini, wat een gat in de markt blijkt te zijn...enz, enz, enz!
Ah kom op zeg. Iemand die tickets naar Mekka verkoopt of een islamitische financiering, is toch niet van dezelfde morele orde als een Bin Laden? Ik kan me voorstellen dat je bij de één gewoon de normale vraag en aanbod volgt om geld te verdienen, ook al is het voor mij en jou niet iets wat onder de kern van de Islam valt. Van mij mogen ze gerust doorgaan met hun Mc Donalds-Islam, zolang de betrokkenen er maar niet onder lijden. Een Osama Ben Laden is toch wel van een geheel andere orde; zijn gedachtegoed baseert zich op ideologische, politieke verdwazing die andere mensen leed heeft toegebracht.

zin _arifi

wie van jullie draagt een burkini