'De echte gentleman? Lees de Koran er maar op na'

Gestart door Berkoekes, 23/02/2008 om 13:05:46

Señor Canardo

Citaat van: allasian op 21/06/2009 om 17:00:49
Een 30jaar durende bloedige oorlog voer je niet met een legertje.

Hoe groot denk je dat het "legertje" moet zijn geweest?

Botermes

#31
Citaat van: incognito op 21/06/2009 om 16:44:17
Zoals ik al eerder heb gezegd > uiteindelijk draait het voor mij dus niet tussen de keuze Arabier-Amazigh, maar tussen de keuze Goed-Kwaad en in mijn ogen is dat uiteindelijk een keuze tussen Gelovig en Niet-gelovig > dat betekent dat Joden en Christenen en andere monotheïstische gelovigen die geloven in die ene God, de Schepper, mijn "collega's" zijn in het aardse leven.
Say no more, maar dan moet je niet meer niet-gelovigen zoals Sepultura prijzen en monotheïstische Joden verafschuwen, over inconsistentie gesproken.

Botermes

Citaat van: incognito op 21/06/2009 om 17:06:38
Hoe groot denk je dat het "legertje" moet zijn geweest?
Dat mag je jezelf afvragen, hoeveel dooie dat in 30jaar tijd oplevert.

Señor Canardo

#33
Citaat van: allasian op 21/06/2009 om 17:09:38
Say no more, maar dan moet je niet meer niet niet-gelovigen zoals Sepultura prijzen en monotheïstische Joden verafschuwen, over inconsistentie gesproken.

Christenen en Joden en Moslims zijn allen volkeren van het boek. Ik heb geen problemen met monotheisten die geloven in die ene God en daar hun leven zoveel mogelijk op inrichten.

Ik ken de bandleden van Sepultura niet persoonlijk dus ik kan ook geen mening geven over ze > ik ken echter wel het liedje War for Territory van hen en dat vind ik een liedje met een juiste boodschap, maar blijkbaar mag ik dit niet vinden van jou, omdat het van Sepultura is, die jij bestempelt als ongelovigen.

Trouwens hoe weet jij of de Sepultura bandleden wel of niet gelovig zijn?

 

Señor Canardo

Citaat van: allasian op 21/06/2009 om 17:11:20
Dat mag je jezelf afvragen, hoeveel dooie dat in 30jaar tijd oplevert.

Moet ik nu wraak willen nemen voor de slachtoffers die 1200 jaar zijn gevallen door de Arabische veroveraars?

En op wie moet ik me dan vandaag de dag daarvoor wreken? De mensen die zich nu in Noord-Afrika Arabisch noemen?

Botermes

Citaat van: incognito op 21/06/2009 om 17:20:27
Christenen en Joden en Moslims zijn allen volkeren van het boek. Ik heb geen problemen met monotheisten die geloven in die ene God en daar hun leven zoveel mogelijk op inrichten.
Tuurlijk zijn het volkeren van het boek, ze komen immers min of meer uit dezelfde culturen en geografische liggingen.

CiteerIk ken de bandleden van Sepultura niet persoonlijk dus ik kan ook geen mening geven over ze > ik ken echter wel het liedje War for Territory van hen en dat vind ik een liedje met een juiste boodschap, maar blijkbaar mag ik dit niet vinden van jou, omdat het van Sepultura is, die bestempeld als ongelovigen.
Moeten ze gelovig zijn om met een juiste boodschap te komen ?
Citeer
Hoe weet jij of de Sepultura bandleden niet gelovig zijn?
Neem dat maar van mij aan. Ik ken ze al een jaar of 15.  Je hebt internet tot je beschikking dus je kunt op verkenning gaan als je dat wilt.

Botermes

Citaat van: incognito op 21/06/2009 om 17:23:34
Moet ik nu wraak willen nemen voor de slachtoffers die 1200 jaar zijn gevallen door de Arabische veroveraars?

En op wie moet ik me dan vandaag de dag daarvoor wreken? De mensen die zich nu in Noord-Afrika Arabisch noemen?
Waarom stel je nou de verkeerde vragen ? Het ging er alleen om dat moel jabr dit duidelijk zoveel mogelijk probeert te verdoezelen en dat vind ik kwalijk.

Señor Canardo

Citaat van: allasian op 21/06/2009 om 17:31:08
Tuurlijk zijn het volkeren van het boek, ze komen immers min of meer uit dezelfde culturen en geografische liggingen.

De term volkeren van het boek heeft in eerste instantie niet te maken met oorsprong uit dezelfde cultuur of dezelfde geografische ligging > volkeren die in dezelfde Allah/God/Jahweh met al Zijn profeten.

Citaat van: allasian op 21/06/2009 om 17:31:08
Moeten ze gelovig zijn om met een juiste boodschap te komen ? Neem dat maar van mij aan. Ik ken ze al een jaar of 15.  Je hebt internet tot je beschikking dus je kunt op verkenning gaan als je dat wilt.

Nee dat zeg ik niet > ik geef niks om Sepultura als band > ik vind alleen een van hun nr's goed. Dat kan toch.

Señor Canardo

#38
Citaat van: allasian op 21/06/2009 om 17:36:46
Waarom stel je nou de verkeerde vragen ? Het ging er alleen om dat moel jabr dit duidelijk zoveel mogelijk probeert te verdoezelen en dat vind ik kwalijk.

Dat mag je vinden en dat is je goed recht zoals ik al eerder heb gezegd >

Citaat van: incognito op 20/06/2009 om 11:22:49
Kijk jij bestempelt het gelijk als shitverhaal en daar heb jij ook geldige redenen voor > de gewelddadige Arabische veroveringen, overheersingen en het assimilatieproces die het sindsdien heeft voortgebracht. En misschien nog wel het ergste in jouw ogen de ontkenning daarvan.

Ik vind niet dat ik de verkeerde vragen stel. Ik probeer alleen een denkpatroon te veranderen > het denken in termen van wij-zij of Arabier-Amazigh. Omdat het achterhaald is om nog in zulke termen te denken en bovendien zeker niet bijdraagt aan een eenheidsstreven van een samenleving.   

Botermes

#39
Citaat van: incognito op 21/06/2009 om 17:42:23

De term volkeren van het boek heeft in eerste instantie niet te maken met oorsprong uit dezelfde cultuur of dezelfde geografische ligging > volkeren die in dezelfde Allah/God/Jahweh met al Zijn profeten.
Maar dat ze van oorsprong uit dezelfde culturen en geografische liggingen komen is toch een feit.
CiteerNee dat zeg ik niet > ik geef niks om Sepultura als band > ik vind alleen een van hun nr's goed. Dat kan toch.
Ja zeker kan dat en dat bewijst toch ook dat je eenzelfde mening kan delen met ongelovigen.

Botermes

Citaat van: incognito op 21/06/2009 om 17:45:44
Dat mag je vinden en dat is je goed recht zoals ik al eerder heb gezegd >

Ik vindt niet dat ik de verkeerde vragen stel. Ik probeer alleen een denkpatroon te veranderen > het denken in termen van wij-zij of Arabier-Amazigh.   
Dan vind ik het zwak dat je als het aankomt op gelovig of ongelovig wel in een wij-zij patroon denkt. Daar moet je overheen zien te komen.

Señor Canardo

Citaat van: allasian op 21/06/2009 om 17:48:41
Maar dat ze van oorsprong uit dezelfde culturen en geografische liggingen komen is toch een feit.

Ja dat klopt, maar je moet niet vergeten dat de term Volkeren van het Boek een religieuze term is.

Ja zeker kan dat en dat bewijst toch ook dat je eenzelfde mening kan delen met ongelovigen.

Dus een liedje op zich is niet goed of kwaad, maar de uiteindelijke boodschap die in een lied verborgen zit is goed of kwaad.

Señor Canardo

Citaat van: allasian op 21/06/2009 om 17:55:18
Dan vind ik het zwak dat je als het aankomt op gelovig of ongelovig wel in een wij-zij patroon denkt. Daar moet je overheen zien te komen.

Niet alle ongelovigen vind ik per definitie slecht > alleen vandaag de dag wordt het atheïsme vaak gelijkgesteld aan het hedonsime mede door hun gezamenlijke Griekse oorsprong in het speculatief denken. En als gevolg van deze sterke hedonistische beïnvloeding wordt de focus bij veel atheïsten gesteld op het aardse bestaan, waarbij de toon is om jezelf zoveel mogelijk over te geven aan aardse geneugten. Terwijl juist de focus moet liggen op het hiernamaals en niet zoals hedonistische ongelovigen willen op het hiernumaals.

Botermes

Citaat van: incognito op 21/06/2009 om 17:57:17
Dus een liedje op zich is niet goed of kwaad, maar de uiteindelijke boodschap die in een lied verborgen zit is goed of kwaad.
Ja en ..? Je vond toch behalve het liedje vooral de boodschap die er in zit goed of ga je dat hou weer terug nemen omdat je er achter gekomen ben dat ze ongelovig zijn. Je kan wel in overeenstemming zijn met ongelovigen.
Zolang ongelovigen jou respecteren in je geloof vind ik dat jij ze andersom ook moet respecteren.

Señor Canardo

#44
Citaat van: allasian op 21/06/2009 om 18:05:21
Ja en ..? Je vond toch behalve het liedje vooral de boodschap die er in zit goed of ga je dat hou weer terug nemen omdat je er achter gekomen ben dat ze ongelovig zijn.

Nee, ik vind het liedje nog steeds goed, omdat ik de diepere boodschap goed vindt, ook al is het gemaakt door ongelovigen. Sterker nog als Sepultura echt een stelletje ongelovigen zouden zijn zou ik het extra waarderen van hen dat ze met een liedje op de proppen komen die een boodschap verkondigt waarin ik mezelf als moslim in kan vinden.