'De echte gentleman? Lees de Koran er maar op na'

Gestart door Berkoekes, 23/02/2008 om 13:05:46

Señor Canardo

#15
Kijk jij bestempelt het gelijk als shitverhaal en daar heb jij ook geldige redenen voor > de gewelddadige Arabische veroveringen, overheersingen en het assimilatieproces die het sindsdien heeft voortgebracht. En misschien nog wel het ergste in jouw ogen de ontkenning daarvan. Maar dat is nog geen reden voor mij om de huidige Arabier als vijand te zien > hoogstens alleen de Arabieren die zich nu en vroeger aan die misdaden schuldig hebben gemaakt. En dat Arabieren van die tijd de Islam hebben verspreid is een gegeven en dat ze naast die nobele zaak ook minder nobele zaken hebben verspreid is ook een gegeven.

Maar wat ik zo sterk vindt aan het "shitverhaal" is dat Moel Djabir er expliciet bij zet dat niet alleen sommige Arabieren het gevaar kunnen vormen, maar tevens ook sommige Imazighen die hun Amazigh identiteit tot het allerheiligst maken en daardoor een gevaar vormen voor de eenheid van een samenleving.  

Oftewel vijanden voor de eenheid vind je zowel aan de Arabische kant, maar tevens ook aan de kant van de Imazighen. Imazighen die denken dat alleen Arabieren de slechterikken kunnen zijn, houden die de wij- zij-gedachte in stand. Maar uiteindelijk draait het voor mij dus niet tussen de keuze Arabier-Amazigh, maar tussen de keuze Goed-Kwaad en in mijn ogen is dat uiteindelijk een keuze tussen Gelovig en Niet-gelovig of zoals Moel Djabir:

kortom je mag trots zijn op wie je bent en je cultuur en afkomst koesteren. maar vergeet niet dat je op eerste plaats moslim bent. ik neem aan dat Allah(swt) de belangrijkste in je leven is. teksten zoals deze willen dat veranderen. ze doen alsof het amazigh zijn heiliger is als je geloof. blijf nadenken broeders en zusters en laat shitaan je niet overmeesteren.




TamurtIno

#16
Citaat van: incognito op 20/06/2009 om 11:22:49
Maar wat ik zo sterk vindt aan het "shitverhaal" is dat Moel Djabir er expliciet bij zet dat niet alleen sommige Arabieren het gevaar kunnen vormen, maar tevens ook sommige Imazighen die hun Amazigh identiteit tot het allerheiligst maken en daardoor een gevaar vormen voor de eenheid van een samenleving.  
Een Amazigh die zich verzet tegen Arabische imperialisme en fascisme is volgens je een gevaar voor de eenheid en de samenleving.  Welke eenheid en welke samenleving? Bedoel je Amazigh samenleving en Amazigh eenheid?
Zijn Palestijnen die de Israëlische bezetting afkeuren ook een gevaar voor de Palestijnse samenleving? Je logica werd alleen gebruikt door blanke racisten in zuid-Afrika.
Kan je mij uitleggen waarom ik eenheid moet vormen met Arabieren, Fransen en andere bezetters?
Ben ik tegen de eenheid als ik jou en je Arabische broeders niet als mijn broeders zie, maar als vijand? 

Waarom moet ik volgens je dood gaan aan een ziekte die je eenheid noemt? Het planeet is dus niet van je om mij te dwingen om dood te gaan.

Señor Canardo

#17
Citaat van: TamurtIno op 20/06/2009 om 11:35:28

Een Amazigh die zich verzet tegen Arabische imperialisme en fascisme is volgens je een gevaar voor de eenheid en de samenleving.  Welke eenheid en welke samenleving?
Bedoel je Amazigh samenleving en Amazigh eenheid?


Ik bedoel een vreedzame samenleving.

Citaat van: TamurtIno op 20/06/2009 om 11:35:28

Zijn Palestijnen die de Israëlische bezetting afkeuren ook een gevaar voor de Palestijnse samenleving? Je logica werd alleen gebruikt door blanke racisten in zuid-Afrika.
Kan je mij uitleggen waarom ik eenheid moet vormen met Arabieren, Fransen en andere bezetters?
Ben ik tegen de eenheid als ik jou en je Arabische broeders niet als mijn broeders zie, maar als vijand?


Als je mijn broeder zou zijn dan zou je weten dat de islam geen nationaliteit kent. 

Citaat van: TamurtIno op 20/06/2009 om 11:35:28

Waarom moet ik volgens je dood gaan aan een ziekte die je eenheid noemt? Het planeet is dus niet van je om mij te dwingen om dood te gaan.


Wie heeft het hier over doodgaan? Sinds wanneer is het streven naar een vreedzame eenheid schadelijk voor je gezondheid?

TamurtIno

#18
Citaat van: incognito op 20/06/2009 om 11:49:05
Ik bedoel een vreedzame samenleving.
Ben je voor een vreedzame samenleving? Waarom ben je dan wel voor Arabische opkomst naar Noord-Afrika? Die mensen uit het midden oosten hebben overal bloed in Noord-Afrika laten vlooien.  De machthebbers onderdrukker en discrimineren dagelijks Imazighen. Is dit wat je vreedzaam noemt?
Als dit wat je onder vreedzaam verstaat, dan ben ik wel TEGEN je vreedzaam en wil ik mijn eigen vreedzaam oprichten en dat is de internationale gebruikt definitie van vreedzaam. "Ik wil in mijn land in vrede leven en wil niet dat vreemdelingen de oorlog aan mijn verklaren en mijn eigendommen roven. 

Citeer
Als je mijn broeder zou zijn dan zou je weten dat de islam geen nationaliteit kent. 
Ik ben je broeder niet. Je broeders zijn in het midden oosten. Hoe zo is islam tegen nationalisme? Heb ik mijn Amazigh taal en identiteit zelf bedacht of is dat door Allah gecreëerd?  Als je tegen nationalisme bent, dan moet je tegen het veranderen van Noord-Afrika en Noord-Afrikanen in Arabische. 

Citeer
Wie heeft het hier over doodgaan? Sinds wanneer is het streven naar eenheid schadelijk voor je gezondheid?
Die eenheid heeft gezorgd dat het percentage van Imazighen in Noord-Afrika van 100% naar 10% is gedaald. Wanneer je wilt dat ik eenheid ga vormen met de broeders,  dan wil je dat die 10% ook uitsterft.   Turken en Iraniers die de eenheid hebben afgewezen, leven nog steeds vrolijk in hun vaderland en hun percentage is niet gedaald naar 10%. 
Mijn verzoek: ga in het midden oosten leven en geniet daar van de eenheid.  Eenheid kan toch ook in het midden oosten gevormd worden of alleen in Noord-Afrika? Ga dan in het midden oosten eenheid vormen.

Señor Canardo

#19
@ TamurtIno

Ik kan nu de discussie met jouw aangaan over Arabieren en Imazighen, maar dan verval ik weer terug in het aloude welles-nietes spelletje en daar help ik de Amazighzaak niet mee vooruit. Beter is het om deze discussie te herleiden tot de vraag die er werkelijk toe doet:

Denk jij dat Imazighen en Arabieren vreedzaam naast elkaar kunnen wonen in eenzelfde samenleving?   

Señor Canardo

Of beter gezegd zou je willen dat Imazighen en Arabieren vreedzaam naast elkaar kunnen wonen in eenzelfde samenleving?

Botermes

wat aan de orde is is of dat een amazigh-identiteit naast een arabische kan leven. de resultaten zijn dat amazigh-identiteiten sterk gereduceerd zijn over heel Noord Afrika door de geschiedenis heen in de plaatsen waar Arabieren domineren, omdat zij zogenaamd het monopolie hebben op Allah's woord.
Elk vrij gevochten volk zoals de Iraniërs, Turken hebben op een gezonde manier hun eigen draai weten te vinden binnen de Islam.

Señor Canardo

#22
Citaat van: allasian op 20/06/2009 om 23:26:38

de resultaten zijn dat amazigh-identiteiten sterk gereduceerd zijn over heel Noord Afrika door de geschiedenis heen in de plaatsen waar Arabieren domineren, omdat zij zogenaamd het monopolie hebben op Allah's woord.


Die monopoliepositie op Allah's woord hebben Arabieren allang verloren:

- http://al-quran.info 
- http://www.maktabah.org/index.php/quran/translations/51-list-of-translations.html


Citaat van: allasian op 20/06/2009 om 23:26:38

Elk vrij gevochten volk zoals de Iraniërs, Turken hebben op een gezonde manier hun eigen draai weten te vinden binnen de Islam.


Het is een illussie om te denken dat je aan de Islam een eigen draai kan geven. Ookal gebeurt dit met de gezondste menselijk geest.

Botermes

Citaat van: incognito op 20/06/2009 om 11:22:49
Maar wat ik zo sterk vindt aan het "shitverhaal" is dat Moel Djabir er expliciet bij zet dat niet alleen sommige Arabieren het gevaar kunnen vormen, maar tevens ook sommige Imazighen die hun Amazigh identiteit tot het allerheiligst maken en daardoor een gevaar vormen voor de eenheid van een samenleving.
Maar zo zwak van je dat je zijn ontkenning van de geschiedenis verwaarloost. De confrontatie met de geschiedenis was eigenlijk wat hem ontvlamde. Dat kan hij niet hebben en daarom heeft zijn reactie weinig inhoudelijks te maken met het geschreven artikel.   

CiteerOftewel vijanden voor de eenheid vind je zowel aan de Arabische kant, maar tevens ook aan de kant van de Imazighen. Imazighen die denken dat alleen Arabieren de slechterikken kunnen zijn, houden die de wij- zij-gedachte in stand. Maar uiteindelijk draait het voor mij dus niet tussen de keuze Arabier-Amazigh, maar tussen de keuze Goed-Kwaad en in mijn ogen is dat uiteindelijk een keuze tussen Gelovig en Niet-gelovig of zoals Moel Djabir:
Je lijkt je keuze gemaakt te hebben : Als je geen moslim bent ben je mijn vijand, maw mensen zoals jij zijn een bedreiging voor een eenheid. Het enige waar een niet-moslim zich aan moet houden is jou te respecteren in je geloof/levensvisie en daar dien jij je op jou beurt ook net zo goed aan te houden.
Citeer
kortom je mag trots zijn op wie je bent en je cultuur en afkomst koesteren. maar vergeet niet dat je op eerste plaats moslim bent. ik neem aan dat Allah(swt) de belangrijkste in je leven is. teksten zoals deze willen dat veranderen. ze doen alsof het amazigh zijn heiliger is als je geloof. blijf nadenken broeders en zusters en laat shitaan je niet overmeesteren.
Prachtige hé

Botermes

Citaat van: incognito op 21/06/2009 om 02:11:00
Het is een illussie om te denken dat je aan de Islam een eigen draai kan geven. Ookal gebeurt dit met de gezondste menselijk geest.
Mocht dat niet kunnen dan is de Islam helaas niet universeel te noemen.

Botermes

CiteerKijk jij bestempelt het gelijk als shitverhaal en daar heb jij ook geldige redenen voor > de gewelddadige Arabische veroveringen, overheersingen en het assimilatieproces die het sindsdien heeft voortgebracht. En misschien nog wel het ergste in jouw ogen de ontkenning daarvan. Maar dat is nog geen reden voor mij om de huidige Arabier als vijand te zien > hoogstens alleen de Arabieren die zich nu en vroeger aan die misdaden schuldig hebben gemaakt
Wie heeft het over De huidige Arabier ? Je moet de zaken niet zo simplificeren. Iemand die mijn geschiedenis ontkent en zich meteen aangevallen voelt wanneer mijn etnische identiteit ter sprake komt. Telling me to how to live my life, is zeker mijn vijand.

Señor Canardo

#26
Voordat je mij woorden in mond gaat leggen, wil ik je vragen om om mijn reacties in deze discussie goed door te nemen.

Citaat van: allasian op 21/06/2009 om 16:18:38
Maar zo zwak van je dat je zijn ontkenning van de geschiedenis verwaarloost. De confrontatie met de geschiedenis was eigenlijk wat hem ontvlamde. Dat kan hij niet hebben en daarom heeft zijn reactie weinig inhoudelijks te maken met het geschreven artikel.   

Welke ontkenning haal jij dan precies uit zijn reactie?

Citaat van: allasian op 21/06/2009 om 16:18:38
Je lijkt je keuze gemaakt te hebben : Als je geen moslim bent ben je mijn vijand, maw mensen zoals jij zijn een bedreiging voor een eenheid. Het enige waar een niet-moslim zich aan moet houden is jou te respecteren in je geloof/levensvisie en daar dien jij je op jou beurt ook net zo goed aan te houden.

Zoals ik al eerder heb gezegd > uiteindelijk draait het voor mij dus niet tussen de keuze Arabier-Amazigh, maar tussen de keuze Goed-Kwaad en in mijn ogen is dat uiteindelijk een keuze tussen Gelovig en Niet-gelovig > dat betekent dat Joden en Christenen en andere monotheïstische gelovigen die geloven in die ene God, de Schepper, mijn "collega's" zijn in het aardse leven.




Señor Canardo

#27
Citaat van: allasian op 21/06/2009 om 16:40:49
Wie heeft het over De huidige Arabier ? Je moet de zaken niet zo simplificeren. Iemand die mijn geschiedenis ontkent en zich meteen aangevallen voelt wanneer mijn etnische identiteit ter sprake komt. Telling me to how to live my life, is zeker mijn vijand.

Geen enkele mens kan jouw vertellen hoe je moet leven > in mijn beleving kan alleen Allah dat doen. En dan nog heb je de keuzevrijheid van Hem gekregen om zijn advies op te volgen of naast je neer te leggen. Maar uiteindelijk zal je toch verantwoording moeten afleggen over al je daden.

Botermes

CiteerZE KWAMEN DE ISLAM VERSPREIDEN!!!! het was maar een legertje en niet een complete invatie van een hele natie uit het midden oosten.
Een 30jaar durende bloedige oorlog voer je niet met een legertje.

Señor Canardo

Citaat van: allasian op 21/06/2009 om 16:21:17
Mocht dat niet kunnen dan is de Islam helaas niet universeel te noemen.

Ik denk dat de Islam haar universaliteit juist behoudt als je volkse inmengingen zoveel mogelijk tegengaat.