Wat is er dan zo onwenselijk Middeleeuws aan het gegeven dat je als man binnen een relatie je onvrede kan uiten over iets wat jouw vrouw in jouw ogen verkeerd heeft gedaan?
Begrijp je zelf niet wat jouw engelse tekst zegt?
Er staat dat een man
verplicht zijn vrouw moet straffen. En dat hij die taak niet licht mag opvatten.
Extreem vrouwonvriendelijk zoals gezegd, ook al is de straf zelf redelijk beschaafd.
Dat jij en die voddendokter dat verkopen als bewijs voor de vrouwvriendelijkheid van de Islam, bevestigt hoe wanhopig jullie manier van redeneren is.
Oh, dus als ik het goed begrijp ben je niet eens zozeer tegen de Family Etiquettes, opgesteld door Dr. Marwaan Al-Qaisee, zelf, maar eerder tegen het feit dat hij de moeite en tijd heeft genomen om deze richtsnoeren op papier te zetten, zodat andere moslims zich hierop desgewenst kunnen baseren. Klinkt niet erg rationeel in mijn oren!
Ik denk dat jij de betekenis van het woord rationeel net zo min begrijpt als die engelse tekst die je plaatste.
Ik vind sommige onderdelen van de lijst inhoudelijk erg verwerpelijk. Dat middeleeuwse gedoe hierboven met verplicht straffen en zo, is gewoon moreel onwenselijk.
Dergelijke achterhoedegevechten rondom vrouwenrechten door religieuze mannetjes die de grip op modern life verliezen zijn natuurlijk gewoonweg treurig, maar waarschijnlijk fact of life.
Ziekelijk is uberhaupt de wens op om basis van lijstjes te willen leven. Zelfs jij ziet het toch aan deze lijst. Jij komt redelijk intelligent over, moest jij niet proesten van de lach, toen je dit voor het eerst onder ogen kwam?
Zo'n gast die verplicht religieus straffen, schrikken bij binnenkomst, uit je bek stinken allemaal in 1 lijst zet, is toch gewoon hilarisch? Die man zet zichzelf toch volstrekt voor joker -en jij dus ook in de rebound- door dit serieus te menen?
Jij verwijt mij gebrek aan empathie voor jullie reli's, maar wat voor soort hersenlozen heeft wat aan deze lijst?
Ken jij een iemand die deze lijst in real life gebruikt? Heb jij hem helemaal uit je hoofd geleerd?
Ik verwacht eigenlijk twee keer een nee, op deze vragen en dat is wat mij betreft het einde van deze lijst.
Hilarisch en verwerpelijk in een, zie daar de religieuze mens!
En kan ik hieruit concluderen dat jouw vrouwtje haar seksualiteit inzet om jou terecht en onterecht onder druk te zetten?
NIet zozeer onder druk vooraf -als in 'zet de vuilnis buiten, of je slaapt op de bank'- maar wel degelijk als 'straf' achteraf. (Andersom trouwens ook wel, maar altijd wat minder he :-))
Nogal gezond lijkt me dat, dat als je pissig op me bent -meestal onterecht natuurlijk- dat we dan niet gaan liggen ***ken.(hoewel ieder stelletje weet, dat juist achteraf goedmaken een van de lekkerste dingen van ruziemaken kan zijn)
En verder is sex/sexualitieit natuurlijk onderdeel van elke relatie, die dus ook door beide partijen gebruikt wordt om te krijgen wat je wilt. Niet altijd as straf, soms ook als 'verleiding' .