Hoofdmenu

Hassan de 2e

Gestart door (Offline), 20/02/2008 om 12:44:55

(Offline)

Dit is nou wat je zegt in het "arabisch" Oualad R'qhaab!

Maghribi Hó, niet teveel branden jongeman, is de waarheid, kan je verder weinig aan doen/veranderen... :D

Izwan

Citaat van: Tamza op 22/02/2008 om 13:18:22

Ta ru7 aghirin 3awed met je gefrustreerde 'je kletst uit je nek'. Je zegt het al: aldus de geruchten. Geruchten waar ik niks van geloof. Tenzij jij een speciaal lijntje hebt met die familie en Hassan's moeder jou ooit alles heeft toevertrouwd. Maar dat dacht ik dus niet.

Marokko had idd geen koning, wel een zelfbenoemde sultan: Youssef, vader van Mohamed V.

En weet ik veel uit welke stam die vrouw precies kwam. Niet uit de Rif i.e.g.
De macht van Marokkaanse Sultan´s is in 1912 definitieve beëindigd.
Joesef is in 1927 overleden.
Hassan is in 1929 geboren.
M.5 was de eerste Marokkaanse Koning en zijn koninklijke macht is officiële in 1956 begonnen.
Je beweert dat moeder van Hassan een donkere Tamazight is. De vraag is, hoe ken jij weten dat ze een Tamazight was terwijl je niet weet uit welke stam ze afstam?
Trouwens, de meeste donker Marokkanen stammen af uit de Albokhari leger van Israël en kwamen uit Senegal. Ze zijn geen Imazighen.

P.S. Ik zei dat het om het geruchten gaat omdat dit onderwerp een groot taboe in Marokko is, maar ze zeggen waar rook is, is vuur.     


Hadou

Citaat van: Izwan op 25/02/2008 om 12:31:38

Trouwens, de meeste donker Marokkanen stammen af uit de [Albokhari leger van Israël en kwamen uit Senegal. Ze zijn geen Imazighen.

Ik heb ooit het een en ander over gelezen. Dat bepaalde joden die verjaagd zijn uit Spanje, naar Mali, Senegal en Ghana zijn uitgeweken en daarna rijk zijn geworden door allerlei handel o.a. goud , waarmee ze een groot leger op been hadden gezet en dus Marokko hebben overgenomen..
Kun je iets er over vertellen.

Burghwati

De vrouw kwam uit dezelfde stam als Thami el glaoui.
Glaoui is de ver-darijaseerde naam van de Stam Aglawwu/Igluwwa (ten zuiden van Marrakech)
Ze zal Hassan 2 ook hebben opgevoed aangezien hij Tamazight sprak.

Citaat van: Izwan op 22/02/2008 om 10:38:13
Citaat van: Tamza op 20/02/2008 om 13:07:22
Het is wel zo dat de moeder van Hassan II een donkere Tamazight is (was altijd een traditie geweest van het Marokkaanse koningshuis om de mooiste Tamazight te trouwen van een bepaalde stam, om de politieke verhoudingen veilig te stellen). Maar dat ie zn vader heeft vermoord (door op het infuusslangetje te staan ze3ma) en dat zn moeder een voodooheks was; daar geloof ik niks van.
Je lult uit je nek.
M.5 heeft deze vrouw van Thami El Glaoui gekregen zwanger gekregen, aldus de geruchten. Het is gebeurd in de koloniale tijd. Marokko had toen geen koning. Uit welke stam kwam die vrouw?

Izwan

Citaat van: Hadou op 01/03/2008 om 03:15:23
Citaat van: Izwan op 25/02/2008 om 12:31:38

Trouwens, de meeste donker Marokkanen stammen af uit de [Albokhari leger van Israël en kwamen uit Senegal. Ze zijn geen Imazighen.

Ik heb ooit het een en ander over gelezen. Dat bepaalde joden die verjaagd zijn uit Spanje, naar Mali, Senegal en Ghana zijn uitgeweken en daarna rijk zijn geworden door allerlei handel o.a. goud , waarmee ze een groot leger op been hadden gezet en dus Marokko hebben overgenomen..
Kun je iets er over vertellen.
Sorry Haddou, het was een type fout van me. Ik bedoel Ismael i.p.v. israel. Een van de personen die o.a. goud van Senegal naar Marokko heeft gehaald was Almansoer Assa3di. Met dat goud is de alawitwn dynastie tot stand gebracht. Almansoer was niet bekend als jood.

Maghribi hor

Citaat van: (Offline) op 22/02/2008 om 14:00:51
Dit is nou wat je zegt in het "arabisch" Oualad R'qhaab!

Maghribi Hó, niet teveel branden jongeman, is de waarheid, kan je verder weinig aan doen/veranderen... :D

Waar heb je over? Je eigen familie soms? Lijkt het wel op.

Maghribi hor

Wat een staatsonzin allemaal. Dit soort geruchten kunnen enkel door Hassans vijanden zijn verzonnen en verspreidt.

waarom zou Mohammed V een zwangere slavin aannemen als vrouw als ie zelf als een vruchtbare vrouw had?
waarom heeft ie dan niet Moulay Abdellah op de troon gezet?

Meest voor de hand liggende verklaring: Hassans moeder was een mooie bediende aan het paleis voor wie de Koning was gevallen. Hij werd daarmee troonopvolger. Hij is een combi tussen een negerin en een Arabier.

Degenen die beweren El glaoui te herkennen als vader van Hassan van een vage foto die hebben door hun haat jegens Hassan 9laoui voor hun ogen gekregen.

(Offline)

Citaat van: Maghribi hor op 07/04/2008 om 14:19:43
Citaat van: (Offline) op 22/02/2008 om 14:00:51
Dit is nou wat je zegt in het "arabisch" Oualad R'qhaab!

Maghribi Hó, niet teveel branden jongeman, is de waarheid, kan je verder weinig aan doen/veranderen... :D

Waar heb je over? Je eigen familie soms? Lijkt het wel op.

A Oualad R'qhaab, jullie zijn allemaal 1 pot nat! Je haat jezelf man, dus hoe zielig kan je zijn? Als je, je eigen niet erkend? Marokko heeft veel geheimen, en wat naar voren is gebr8 zijn allemaal leugens...

Veel suc6 met je eigen graf graven. ;)

Azjdhiedh

Citaat van: (Offline) op 20/02/2008 om 12:44:55
Ik heb me laatst laten vertellen dat hij helemaal niet de zoon van mohamed de 5e was, en dat zijn moeder een soussia is, die mo de 5e kado heeft gekregen. Zij scheen zwanger te zijn gemaakt door een Moulay die destijds over Marakkech regeerde, waar hij dus uit is gekomen... En dat hij mo de 5e vermoord heb en zodoende zn troon heeft overgenomen en met abracadabra praktijken van zijn moeder was hij ondschenbaar.

Wie kan dit bevestigen?

ik denk dat niemand ooit achter de waarheid zal komen. de arabieren hebben altijd hun l*l gevolgd, dus hij zal wel geen zuivere bloedlijn hebben, maar een mix van alles en nog wat. daarom hebben veel arabieren ook negroide trekjes.

deze relaties waren geen sprookjes, de negerinnen waren vaak als slaaf/bediende in dienst en hadden niet veel in te brengen. dus je kunt het zien als verkrachting.

SAMADIE

mensen zullen we ons op de toekomst richten of op het heden.

Azjdhiedh

Citaat van: SAMADIE op 14/04/2008 om 11:04:15
mensen zullen we ons op de toekomst richten of op het heden.

zonder geschiedenis geen heden of toekomst.

Maghribi hor

#26
Citaat van: (Offline) op 13/04/2008 om 15:24:34
Citaat van: Maghribi hor op 07/04/2008 om 14:19:43
Citaat van: (Offline) op 22/02/2008 om 14:00:51
Dit is nou wat je zegt in het "arabisch" Oualad R'qhaab!

Maghribi Hó, niet teveel branden jongeman, is de waarheid, kan je verder weinig aan doen/veranderen... :D

Waar heb je over? Je eigen familie soms? Lijkt het wel op.

A Oualad R'qhaab, jullie zijn allemaal 1 pot nat! Je haat jezelf man, dus hoe zielig kan je zijn? Als je, je eigen niet erkend? Marokko heeft veel geheimen, en wat naar voren is gebr8 zijn allemaal leugens...

Veel suc6 met je eigen graf graven. ;)

Jammer dat je niet kunt discusseren zonder andermans moeders erbij ta halen. Is dit je manier van je gelijk halen? Met schelden? Je zou zeggen dat je bent opgegroeid in een bordeel met zulke manieren.

Ik haat mezelf niet, ik mag zelf heel graag en ben er trots op Arabier te zijn. Het is trouwens jezelf erkennen en niet je eigen, dat zeggen laagopgeleiden en nu weten we meten welk niveau meneer heeft.

Jij weet natuurlijk het verschil tussen alle leugens en de waarheid. Mooi voor je.

(Offline)

Citaat van: Rbez op 14/04/2008 om 13:54:20
Citaat van: SAMADIE op 14/04/2008 om 11:04:15
mensen zullen we ons op de toekomst richten of op het heden.

zonder geschiedenis geen heden of toekomst.

Ja wollahilla.

rifman-59

Citaat van: Izwan op 07/04/2008 om 13:29:12
Ik heb ooit het een en ander over gelezen. Dat bepaalde joden die verjaagd zijn uit Spanje, naar Mali, Senegal en Ghana zijn uitgeweken en daarna rijk zijn geworden door allerlei handel o.a. goud , waarmee ze een groot leger op been hadden gezet en dus Marokko hebben overgenomen..
Kun je iets er over vertellen.

Sorry Haddou, het was een type fout van me. Ik bedoel Ismael i.p.v. israel. Een van de personen die o.a. goud van Senegal naar Marokko heeft gehaald was Almansoer Assa3di. Met dat goud is de alawitwn dynastie tot stand gebracht. Almansoer was niet bekend als jood.

Kan je een link plaatsen of iets informatief omtrent dit onderwerp.

Izwan

Citaat van: rifman-59 op 18/01/2009 om 15:26:35
Kan je een link plaatsen of iets informatief omtrent dit onderwerp.

Titel van het boek:  حقائق  مغربية
Schrijver:  مومن  الديورى
Eerste alinea van bladzijde 24.

Hier is een kort en globaal overzicht over  hoe de Alawiten tot de macht kwamen.
In 1591 heeft Ahmed Almansoer Assa3di die zich Schrif noemde de provincie  Soedan (huidige Mauritanië, Malie, Neger en Senegaal) wederom onderworpen. Bij zijn terugkeer is de stroom van goud inclusief Senegalezen mannen en vrouwen in de vorm van cadeaus naar Marokko begonnen. In de zelfde periode was Marokko overspoeld door ‘rijke’ andalusiers (moslims, joden en christenen) vluchtelingen. Om stabiliteit in Marokko te krijgen en Aljihad tegen de christenen voort te zetten heeft  Almansoer  het Rmaghzan regime tot staand gebracht. Kort hierna is hij overleden en viel het land uit elkaar. Met dat goud kochten de aristocraten wapens van Nederlanders- en Engelsen handelaars om o.a. elkaar te bestreden over de macht. Na 60 jaar gevecht, hebben de  Alawiten de macht  overgenomen. Goud en nieuwkomers hebben hier een belangrijke rol gespeeld.
P.S. de eerste Alawit is in Fes benoemd en veel andalusiers woonden toen in Fes.