Visbestilla a la Thayouth

Gestart door Tamza, 17/02/2008 om 23:10:43

Tamza

N.a.v de 'hoe-maak-ik-dit' Topic van Thayouth, even deze nieuwe topic. In haar topic kan je niet reageren, anders wordt het niet overzichtelijk. De bedoeling is namelijk dat er meer recepten bij komen.

Ik heb haar visbestilla-recept van de week uitgeprobeerd, maar alleen met pangafilet en garnalen (geen inktvis en zeevruchten, ga ik de volgende keer wel doen). En ik had de domme fout gemaakt om het vis-groente-mengsel niet eerst uit te laten lekken voordat ik de mihoen erbij pleurde. Ging er vanuit dat de mihoen het wel zou opnemen met mn nerdhoofd. Maar smaakte verder wel echt lekker.

Heb er btw -naast sambal- ook twee rode pepers fijngehakt en erbij gegooid (ik hou van pittig).

Tamza

Btw, Thayouth, waar haal jij die Nigeriaanse garnalen voor de garnering?

Thayouth

Citaat van: Tamza op 17/02/2008 om 23:20:18
Btw, Thayouth, waar haal jij die Nigeriaanse garnalen voor de garnering?

Die haalt mijn vader altijd van zijn werk (hij is kok). Maar ik denk dat ze wel te krijgen zijn bij de visboer. Anders gewoon andere middelgrote of grote garnalen. Maar deze zijn vlezig en ik weet niet, ik heb de indruk dat ze echt vet vers zijn en van goede kwaliteit (al is het denk ik eigenlijk geen goede keuze indien je duurzame visserij beoogt, dus wie een alternatief heeft, graag).

Verder zijn alle on-topic suggesties en aanvullingen hier uiteraard welkom.

Stille_wateren

mmmm ziet er lekker uit en ook helder/duidelijk voor de beginners ;) ..

Een vraagje komen er alleen visgerechten op die topic? Ik heb namelijk 2 visgerechten die ik vaak maak en lekker vindt maar geen foto`s .. Kan je er eventueel bijzetten als je het een keer hebt gemaakt?

Groetjes

Thayouth

#4
Citaat van: Stille_wateren op 21/02/2008 om 11:16:09
mmmm ziet er lekker uit en ook helder/duidelijk voor de beginners ;) ..

Een vraagje komen er alleen visgerechten op die topic? Ik heb namelijk 2 visgerechten die ik vaak maak en lekker vindt maar geen foto`s .. Kan je er eventueel bijzetten als je het een keer hebt gemaakt?

Groetjes

Heb je geen fototoestel? Want dan kun je daar alsnog foto's van maken in de toekomst, toch? Zou leuk zijn!

MBTiza

Citaat van: Thayouth op 21/02/2008 om 15:39:38


Heb je geen fototoestel? Want dan kun je daar alsnog foto's van maken in de toekomst, toch? Zou leuk zijn!

Gekkie, ga toch niet met m'n analoge Canon-camera boven die chemische kost hangen die ik klaarmaak...moet ik zeker daarna op een digitale camera overgaan.

Stille_wateren

Citaat van: Thayouth op 21/02/2008 om 15:39:38
Citaat van: Stille_wateren op 21/02/2008 om 11:16:09
mmmm ziet er lekker uit en ook helder/duidelijk voor de beginners ;) ..

Een vraagje komen er alleen visgerechten op die topic? Ik heb namelijk 2 visgerechten die ik vaak maak en lekker vindt maar geen foto`s .. Kan je er eventueel bijzetten als je het een keer hebt gemaakt?

Groetjes

Heb je geen fototoestel? Want dan kun je daar alsnog foto's van maken in de toekomst, toch? Zou leuk zijn!

Is goed als ik het maak binnenkort zet ik het er wel op ..