Hoofdmenu

Blowen

Gestart door Nimana, 13/01/2008 om 23:27:23

MBTiza

Blowen wordt je rustig van.

Botermes

Het ligt er aan in welke positie je in het leven bevindt en hoe vaak je het doet. Als je dat één keer paar maand doet is het niet zo erg maar als je elke dag blowt en je studeert nog dan heeft dat echt een slechte invloed op je. Je concentratievermogen en korte termijngeheugen gaan achteruit. In een joint zit veel meer koolmonoxide en teer dan in een sigaret,ruim 7keer zoveel. Wiet en hasj worden niet gekeurd. Er is geen inspectiedienst die coffeeshops in de gaten houden wat ze verkopen,dus ze kunnen er allerlei troep in stoppen, wat vaak gebeurd. Dat is de schuld van de nederlandse regering met hun gedoogbeleid. Ze zouden je als burger moeten beschermen van dat soort kwalijke dingen.

TheCFO

Citaat van: allasian op 05/06/2008 om 10:59:25
Wiet en hasj worden niet gekeurd. Er is geen inspectiedienst die coffeeshops in de gaten houden wat ze verkopen,dus ze kunnen er allerlei troep in stoppen, wat vaak gebeurd. Dat is de schuld van de nederlandse regering met hun gedoogbeleid. Ze zouden je als burger moeten beschermen van dat soort kwalijke dingen.

Klinkt als een kennert, want ik lijk het er mee eens. Ons gedoogbeleid is erg schijnheilig en heeft een aantal ridicule bijeffecten -voordeur vs achterdeur of het komende rookbeleid der horeca. Genoeg om je kwaad over te maken en verandering te eisen.

Toch heb ik het idee dat juist op het gebied van de kwaliteit er wel positieve effecten te bemerken zijn ten opzichte van de landen om ons heen. Dan heb ik het niet zozeer over ragewietjes als Amnesia of over de wens tot 'goed gespoelde' weed, noch ben ik blind voor de hoeveelheid verboden en giftige bestrijdingsmiddelen die gebruikt worden. Maar wel heb ik het idee dat wat ik hiero in een beetje normale coffeeshops gekocht heb, bijna altijd 'meer waar voor me geld' was, dan wat ik ooit in het buitenland heb kunnen scoren (moet wel zeggen dat ik nog nooit in 'landen van herkomst' op vakantie geweest ben, en mijn vergelijking zich dus toepspitst op andere europese landen)
Weet ik de weg niet goed genoeg in die andere landen, of verkopen de "shoppa's" hiero toch nog wel eens wat redelijks?

Botermes

Als je echt veilig wilt blowen dan zal je toch je eigen wiet moeten verbouwen. je mag 5 plantjes hebben, daar haal je gemiddeld zo'n 200gram uit. Daar kun je wel een paar maanden mee vooruit als je niet extreem veel rookt.
Ik persoonlijk ben al ruim 4maanden gestopt met blowen. Ik ben bezig met het detoxificeren van mijn lichaam. De werkzame stof THC blijft lang in je lichaam om dat het zich ophoopt in je vet. Een versnelde manier omdat eruit te halen is te gaan sporten uiteraard. De kans dat ik ooit nog eens trekje neem,eens in de zoveel tijd, is aanwezig maar de kans ik nog jointjes ga draaien en roken acht ik uiterst klein. Ik hoef niet te blowen om dingen intens mee te maken.

TheCFO

Klinkt verstandig, zeker als je -meen ik- werkzaam bent in de horeca.

Maar toch nog ff over die kwaliteit ten opzichte van bv frankrijk of duitsland. De 'prijs/kwaliteit' verhouding voor de consument is er door ons gedoogbeleid toch wel op vooruit gegaan?

(ben je trouwens voor afschaffen van het gedogen -dus verbieden- of voor het volledig vrijgeven? Het zal je niet verbazen dat ik de laatste optie als wenselijk beschouw)

Botermes

Citaat van: TheCFO op 05/06/2008 om 12:41:19
Maar toch nog ff over die kwaliteit ten opzichte van bv frankrijk of duitsland. De 'prijs/kwaliteit' verhouding voor de consument is er door ons gedoogbeleid toch wel op vooruit gegaan?
Niet vooruit genoeg om wietkweken niet te zien als luceratieve business.

Citeer(ben je trouwens voor afschaffen van het gedogen -dus verbieden- of voor het volledig vrijgeven? Het zal je niet verbazen dat ik de laatste optie als wenselijk beschouw)
Wanneer je het volledig vrij gaat geven gaat de blower zelf er op vooruit want de prijzen zullen dan dalen. Maar voor toekomstige jongeren zal de drempel nog lager worden dan die al was om te gaan blowen eenmaal als het legaal is. En juist zij zijn vatbaar voor de negatieve effecten ervan. Ik ben pas op mijn 19de begonnen met blowen en ik kan me voorstellen dat als ik in Duitsland of Frankrijk geleefd had helemaal nooit geblowd had omdat er niet zo makelijk aan te geraken is. Hier heb je coffeeshops daar niet. Daar moet je eerst in bepaalde subculturen zien te komen om met softdrugs in aanraking te komen. Hier kun je gewoon een coffeeshop binnenlopen, niemand die wat met je te maken heeft.

Voor mij is het antwoord simpel : Wie blowen wil moet maar zijn eigen plantjes verbouwen,in beperkte aantallen natuurlijk. Coffeeshops, sluiten die handel,weg ermee. Maar dat doet Nederland niet omdat Nederland flink verdient aan drugstoerisme. Zelf zal Nederland zeggen dat het gedoogbeleid een gebaar van begrip is aan de vrijdenkende mens maar in werkelijkheid gaat het alleen maar om het geld.

TheCFO

#66
Citaat van: allasian op 05/06/2008 om 13:39:02
Zelf zal Nederland zeggen dat het gedoogbeleid een gebaar van begrip is aan de vrijdenkende mens maar in werkelijkheid gaat het alleen maar om het geld.
Op het gebied van motivering zal ik niet met je strijden, maar er zijn nog wel een paar practische voordelen van ons systeem te benoemen.
Zo schijnen wij relatief weinig drugsverslaafden en -doden te kennen.
Ook is de gemmiddelde leeftijd van NL-ers op het moment van hun eerste joint iets hoger dan in veel andere landen zonder gedoogregels.

Ik ben dan ook voor volledige vrijgave van hard en softdrugs. Het zijn sterke benen die de weelde kunnen dragen, en verslaafden komen in elk 'regime' voor. We gaan niet iedereen wat ontzeggen en gedrag criminaliseren omdat er een paar lui zijn die niet weten om te gaan met 'stimulantia'. Wel dient er goed voorgelicht te worden over de gevaren van dergelijke stoffen, vergelijkbaar met de info over sigaretten.

Ik vind het principieel verkeerd dat mensen verboden word iets te nuttigen dat ze zelf willen, en ik vind het practisch belachelijk hoeveel geld er ook in Nederland aan drugsbestrijding en drugsgerelateerde criminaliteit wordt besteed. Dit omdat er een stel politici -met natuurlijk steun uit de fundi hoek- menen dat zij weten wat goed en slecht is voor anderen.

Daarbij werkt zo'n bespottelijk verbod schijnheiligheid in de hand. De meeste mensen experimenteren met drank en drugs en dat is ook okay. Kijk hoe 'drugsverledens' elke keer weer terugkomen in die feestelijke presidentsverkiezingen in de VS. 'I smoked, but I did not inhale'

Botermes

Er zijn maar weinig mensen die verantwoord drugs kunnen gebruiken. Dat is de uitkomst van pakweg 60jaar drugsgeschiedenis. Alles legaliseren in de hoop dat uiteindelijk iedereen er immuun voor wordt is een grote gok gezien er wat er op het spel staat. Drugs kunnen hele samenlevingen ontwrichten, maat. 

TheCFO

Citaat van: allasian op 06/06/2008 om 03:21:11
Er zijn maar weinig mensen die verantwoord drugs kunnen gebruiken. Dat is de uitkomst van pakweg 60jaar drugsgeschiedenis. Alles legaliseren in de hoop dat uiteindelijk iedereen er immuun voor wordt is een grote gok gezien er wat er op het spel staat. Drugs kunnen hele samenlevingen ontwrichten, maat. 

Ik ken juist veel mensen die behoorlijk verantwoord met drugs omgegaan zijn. Tijdens de jeugd wat experimenteren en vrij snel daarna nooit meer.
Ik denk dat in Nederland, maar zeker in mijn omgeving, alcohol een veel vernietigender werking heeft dan drugs. Gezinsontwrichtingen, werkeloosheid en totale apathie.

Ik verwacht dan ook niet dat vrijgave tot algehele immuniteit leidt, maar tot een normalere manier van praten over drugs. En de werelddrugsgeschiedenis is ouder dan 60 jaar. Naast allerlei medicinaal, ritueel en religieus gebruik zijn drugs ook al eeuwen aanwezig als genotmiddel in allerlei culturen. Pas eind 19e eeuw -schat ik- zijn er allerlei 'verboden' ontstaan, mede door allerlei politieke ruilhandel (als jullie de opium gaan verbieden, verbieden wij de coke etcetc)

Maar voor de helderheid, ik ben geen propagandist voor drugsgebruik, ben alleen tegen een staatsverbod. Maar dat ouders hun kind van de dope af willen houden lijkt me verder prima. En bij verreweg de meeste kinderen lukt dat ook.

TheCFO

Hersenen aangetast door heel veel hasj
Gepubliceerd: 3 juni 2008 14:23 | Gewijzigd: 4 juni 2008 09:20
Door Niki Korteweg
Rotterdam, 3 juni. Bij cannabisgebruikers die langer dan tien jaar dagelijks minstens vijf joints roken, zijn twee belangrijke hersendelen aangetast.
De hippocampus (belangrijk voor geheugen en emoties) en de amygdala (angst en agressie) zijn allebei ongeveer 10 procent kleiner dan bij niet-gebruikers. De vraag is wel of de hersenstructuren ook al kleiner waren bij de zware gebruikers voordat ze begonnen met cannabis roken.
Australische psychiaters onderzochten vijftien mannen die langer dan tien jaar dagelijks cannabis gebruikten, in de vorm van hasj en wiet. Gemiddeld rookten de deelnemers meer dan negentien jaar. De onderzoekers scanden de hersens van de mannen, en berekenden het volume van de hippocampus en de amygdala. De publicatie verscheen gisteren in het juninummer van de Archives of General Psychiatry.
Het roken van hasj of wiet (blowen) werkt voor de meeste mensen ontspannend en geestverruimend. Maar in hoge doses kan het ook angst, paniek en psychotische symptomen veroorzaken. Bij langdurige gebruikers is de kans op schizofrenie vergroot. Er is echter nog steeds discussie over de vraag of dat door cannabisgebruik komt, of dat mensen met een aanleg voor psychose zich met cannabis beschermen tegen onrust.
Vergeleken met zestien niet-gebruikers van dezelfde leeftijd en opleiding was de hippocampus in beide hersenhelften gemiddeld 12 procent kleiner, de amygdala gemiddeld 7 procent. Het effect was vooral te zien in de linker hippocampus. Hoe meer de gebruikers hadden geblowd, des te kleiner die was. Het totale volume van het brein verschilde niet tussen de groepen.
De gebruikers scoorden ook hoger bij een test die de aanleg voor psychoses meet. Ook hier was het effect sterker bij de mensen met een kleinere hippocampus. In woordjes leren voor een leervaardigheidstest waren de gebruikers slechter dan de controlegroep.
De onderzoekers denken dat de verkleining een gevolg is van cannabisgebruik. Bij proefdieren is aangetoond dat langdurig gebruik van cannabis de zenuwcellen in de hippocampus aantast. Eerder onderzoek bij mensen liet geen effect van cannabis zien. Volgens de Australiërs zien zij nu wel een effect doordat zij gedetailleerdere scans gebruikten.
http://www.nrc.nl/wetenschap/article1113201.ece/Hersenen_aangetast_door_heel_veel_hasj

Nimana


Iemand welleens Rasta-pasta uitgeprobeerd?

Tamza

Citaat van: Nimana op 04/08/2008 om 20:36:05

Iemand welleens Rasta-pasta uitgeprobeerd?

Wat extra 'kruiden' naast de Italiaanse wara no? Moet ik eens uitproberen, evenals als de hasjthee (was een specialiteit van mn oud-oom, maar hij schijnt nu zwaar dement te zijn, dus ik weet niet of ik ooit nog zn recept kan krijgen)

Tamza

Ik lig nog steeds in een deuk om dit filmpje, gekregen van Tikinas:

http://www.youtube.com/watch?v=uquo3cdIgaQ

Vanaf tweede minuut begint ie echt te spacen, hahahaha


rifman-59


MBTiza

Citaat van: TheCFO op 06/06/2008 om 14:27:30
Hersenen aangetast door heel veel hasj
Gepubliceerd: 3 juni 2008 14:23 | Gewijzigd: 4 juni 2008 09:20
Door Niki Korteweg
Rotterdam, 3 juni. Bij cannabisgebruikers die langer dan tien jaar dagelijks minstens vijf joints roken, zijn twee belangrijke hersendelen aangetast.
De hippocampus (belangrijk voor geheugen en emoties) en de amygdala (angst en agressie) zijn allebei ongeveer 10 procent kleiner dan bij niet-gebruikers. De vraag is wel of de hersenstructuren ook al kleiner waren bij de zware gebruikers voordat ze begonnen met cannabis roken.
Australische psychiaters onderzochten vijftien mannen die langer dan tien jaar dagelijks cannabis gebruikten, in de vorm van hasj en wiet. Gemiddeld rookten de deelnemers meer dan negentien jaar. De onderzoekers scanden de hersens van de mannen, en berekenden het volume van de hippocampus en de amygdala. De publicatie verscheen gisteren in het juninummer van de Archives of General Psychiatry.
Het roken van hasj of wiet (blowen) werkt voor de meeste mensen ontspannend en geestverruimend. Maar in hoge doses kan het ook angst, paniek en psychotische symptomen veroorzaken. Bij langdurige gebruikers is de kans op schizofrenie vergroot. Er is echter nog steeds discussie over de vraag of dat door cannabisgebruik komt, of dat mensen met een aanleg voor psychose zich met cannabis beschermen tegen onrust.
Vergeleken met zestien niet-gebruikers van dezelfde leeftijd en opleiding was de hippocampus in beide hersenhelften gemiddeld 12 procent kleiner, de amygdala gemiddeld 7 procent. Het effect was vooral te zien in de linker hippocampus. Hoe meer de gebruikers hadden geblowd, des te kleiner die was. Het totale volume van het brein verschilde niet tussen de groepen.
De gebruikers scoorden ook hoger bij een test die de aanleg voor psychoses meet. Ook hier was het effect sterker bij de mensen met een kleinere hippocampus. In woordjes leren voor een leervaardigheidstest waren de gebruikers slechter dan de controlegroep.
De onderzoekers denken dat de verkleining een gevolg is van cannabisgebruik. Bij proefdieren is aangetoond dat langdurig gebruik van cannabis de zenuwcellen in de hippocampus aantast. Eerder onderzoek bij mensen liet geen effect van cannabis zien. Volgens de Australiërs zien zij nu wel een effect doordat zij gedetailleerdere scans gebruikten.
http://www.nrc.nl/wetenschap/article1113201.ece/Hersenen_aangetast_door_heel_veel_hasj


En wat heb jij voor smoesje? ;D