wat is nou een typisch riffijns amazigh gerecht

Gestart door moroviago, 11/01/2008 om 16:11:39

moroviago

thamarakt ?

re3des?

dit maken agabjen toch ook ...

als het bestaat mag je het roepen

ps:recept erbij a.j.b


Ijarmaouas_h

#1
;)

Ijarmaouas_h

#2
Citaat van: moroviago op 11/01/2008 om 16:11:39
thamarakt ?

rhe3des?

dit maken agabjen toch ook ...

als het bestaadt mag je het roepen

ps:recept erbij a.j.b



thamarakt ´n re3des

Botermes

#3
amazigh is een groot woord, ik laat zeggen een typisch rifijns gerecht, saadin ignffen in thrasha, plancha of zoiets. s r9osva ines t abshatch ines akides, tassad SuPiR

Ijarmaouas_h

Citaat van: allasian op 11/01/2008 om 16:22:49
amazigh is een groot woord, ik laat zeggen een typisch rifijns gerecht, saadin igneffen in thrasha, plancha of zoiets.

saadin ichenfen ;)

Botermes

Citaat van: Ijarmaouas_h op 11/01/2008 om 16:24:33
saadin ichenfen ;)
ja op jouw beurt mag jij weer  ichenfen zeggen en je wist wat ik bedoelde en dat is nog belangrijker ahaha

Ijarmaouas_h

ik probeer je alleen maar te helpen, want de rest begrijp ik eigenlijk niet

Botermes

Citaat van: Ijarmaouas_h op 11/01/2008 om 16:33:00
ik probeer je alleen maar te helpen, want de rest begrijp ik eigenlijk niet
te helpen met wat ? en jij begrijpt iets niet ?

Ijarmaouas_h

Citaat van: allasian op 11/01/2008 om 16:34:43
Citaat van: Ijarmaouas_h op 11/01/2008 om 16:33:00
ik probeer je alleen maar te helpen, want de rest begrijp ik eigenlijk niet
te helpen met wat ? en jij begrijpt iets niet ?

igneffen=volgens mij bedoelde je ichenfen
de ander gerecht die je opschreef begrijp ik niet

Botermes

Citaat van: Ijarmaouas_h op 11/01/2008 om 16:36:18igneffen=volgens mij bedoelde je ichenfen
nee ik bedoelde het zoals ik het schreef maar met een zachte G dat wel overigens.
Citeerde ander gerecht die je opschreef begrijp ik niet
t was geen gerecht, t was wat er allemaal bij de saadin ignffen zit ( ui , koriander etc

moroviago

#10
Citaat van: allasian op 11/01/2008 om 16:22:49
amazigh is een groot woord, ik laat zeggen een typisch rifijns gerecht, saadin ignffen in thrasha, plancha of zoiets. s r9osva ines t abshatch ines akides, tassad SuPiR
bedoelde idd riffijns amazigh gerecht  ,alleen denk ik dat sadien ichenfen niet typisch rifijns is .
in zuid-italie aan de kust (mediterranean) als voorbeeld kennen ze het gerecht ook .denk ook dat het meer iets is aan de kust gelegen steden/dorpen (al hoceima,nador,saidia etc )dus niet zo zeer hele rif .
sadien thi tajin komt denk ik wel dichter in de buurt . nou weet ik niet of dat zo typisch riffijns is ...




moroviago

Citaat van: Ijarmaouas_h op 11/01/2008 om 16:18:20
Citaat van: moroviago op 11/01/2008 om 16:11:39
thamarakt ?

rhe3des?

dit maken agabjen toch ook ...

als het bestaadt mag je het roepen

ps:recept erbij a.j.b



thamarakt ´n re3des
ik weet dat ze dat ook elders in het land maken van marokko .is het van origine berbers gerecht ?

zo op z,n tijd is het wel lekker ,mits het heerlijk wordt gemaakt door de kookkunst van moederlief

Dora

iwzan in tajin, alleen met zout en olijfolie....vond het vroeger vreselijk, nu vind ik het best lekker.

moroviago

best wel lekker iwzan n,tazin . zou dat het een typisch amazigh gerecht zijn ?


ps;heeft ooit iemand gehoord van" Arvis ,wanneer men weinig te besteden/chappen had ging men over op Arvis ,meestal in tajin gemaakt ,een mix van aardappels en brood .



(Offline)

Arvis ken ik ook. Wij gebruiken dat woord voor brodd met tamarakt. Mischien dat iemand tâgsjogá kent?