Hoofdmenu

Wat een origineel cadeau

Gestart door Thaziry, 08/10/2007 om 00:03:50

Thaziry

Wahahaha, ik moet er nog steeds om lachen. :)
Ik ben een groot liefhebber van film en dat weet iedereen zowat in mijn omgeving.
Nou is mijn broer net terug gekomen van Marokko en heeft broerlief een cadeau meegenomen.
Hij heeft een dvd voor mij meegenomen; het levensverhaal van Jezus, in het tamazight (van arif) gesproken. Wahahahaha, echt te leuk om te zien en te hi-la-risch om Jezus tamazight te horen spreken.
Een aanrader voor de mensen die een dvd willen aanschaffen of iemand een origineel cadeau willen doen.:)

selwa

is dat zo'n dvd die je van die jehova's getuige types aangsmeerd krijgt bij de grens?

E3ber_Tastite

#2
.

almanzah

Citaat van: Thaziry op 08/10/2007 om 00:03:50
Wahahaha, ik moet er nog steeds om lachen. :)
misschien was het ook de bedoeling om hun doel te bereiken

Thaziry

Citaat van: selwa op 08/10/2007 om 00:44:06
is dat zo'n dvd die je van die jehova's getuige types aangsmeerd krijgt bij de grens?

Maar die Jehova's zijn echt vervelend man. Elke zondagochtend struinen ze door de straten. En ze spreken mij altijd aan :/. Ze denken vast, dat kleintje kunnen we hebben.

Maar over de film, het is gewoon de film Jesus. Hij dateert uit 1979.

Thaziry

Citaat van: almanzah op 08/10/2007 om 01:48:09
Citaat van: Thaziry op 08/10/2007 om 00:03:50
Wahahaha, ik moet er nog steeds om lachen. :)
misschien was het ook de bedoeling om hun doel te bereiken


De film is in principe echt goed gemaakt en zit goed in elkaar. De omgeving, het decor en de acteurs. Vrij serieus allemaal. Maar als Jezus in het Tamazight begint te praten, dan heb ik het niet meer hoor. Vooral de welbekende wonderbaarlijke genezingen die hij uitvoert in combinatie met de taal. Echt lachen.

Ik ben benieuwd wie het heeft ingesproken, kan het namelijk nergens vinden. Maar een ding is zeker hij zou echt een spreekverbod moeten krijgen.

Maar goed, je zal pas begrijpen waar ik het over heb als je het zelf gezien hebt. Dus dit is een beetje zelfhumor.:)

Botermes

ach je bent gewoon niks gewend. Van de klassieke western the good the bad and the ugly is er ook een rifijnse gesproken versie. Je moet eens clint eastwood tmazight horen praten, nadat je helemaal uitgelachen bent begint het gewoon te wennen.

Tiziet

Citaat van: XallasianX op 08/10/2007 om 14:20:43
ach je bent gewoon niks gewend. Van de klassieke western the good the bad and the ugly is er ook een rifijnse gesproken versie. Je moet eens clint eastwood tmazight horen praten, nadat je helemaal uitgelachen bent begint het gewoon te wennen.

Echt? Hahha. Lijkt me vet,

Waar kan ik deze versie krijgen?

Botermes

weet ik echt niet, heb het destijds in Marokko gezien, videoband natuurlijk.10 jaar geleden ongeveer