Hoofdmenu

Maagdenvlies

Gestart door Stille_wateren, 26/09/2007 om 11:41:05

najoua80

 Is het eerlijk dat een vrouw  maagd moet blijven en een man niet. Het is maar een vraag, want ik zou ook niet een vies mannetje in mijn bed willen hebben, die met elke buurmeisje heeft gedaan.  En daar van een kind willen lijkt mij net zo smerig. Ik zie zoveel jongens met iedereen naar bed gaan en dan hoor je ook nog eens"ja maar hij is wel een jongen"!! ik word daar nou echt deprie van, dus ja mannen een schone meid voor een schone man een ontmaagde meid voor een ontmaagde man. Of niet?

moroviago

#31
Citaat van: Stille_wateren op 26/09/2007 om 11:41:05
Pil voor herstel maagdenvlies moslima's


AMSTERDAM - Het UMC Utrecht gaat een pil aanbieden als alternatief voor het herstellen van het maagdenvlies. De pil is een truc voor moslimvrouwen en -meisjes om het bloeden bij hun ontmaagding na te bootsen, meldt het ziekenhuis woensdag.

Het gaat om een vaginale zetpil die een half uur na inbrengen een 'slijmerige rode afscheiding' veroorzaakt, zegt gynaecoloog Ineke van Seumeren.

Reconstrueren

Het UMCG Utrecht krijgt jaarlijks zo'n twintig verzoeken van meisjes van Turkse en Marokkaanse afkomst om het maagdenvlies te reconstrueren. Ongeveer de helft van de verzoeken wordt ingewilligd, zegt Van Seumeren.

Van Seumeren benadrukt tijdens consultaties dat de meeste vrouwen niet of nauwelijks bloeden tijdens de eerste keer. "Ik vraag hen of zij onderling dan niet praten over alternatieve hulpmiddeltjes. Als alternatief geef ik ze de pillen mee."

Weefselrandje

De gynaecoloog stelt verder dat het maagdenvlies helemaal geen vlies is. "Het is een dubbellagig soepel weefselrandje vlak achter de ingang van de vagina.

Ongeveer zestig procent van de meisjes heeft bloedverlies bij de eerste keer omdat het randje inscheurt, maar ze hebben dat in zeer wisselende mate. Veertig procent van de vrouwen merkt er niks van de eerste keer."
wie hier aan mee werkt heeft 50 zweepslagen nodig op z,n orthodoxe ... maar goed misschien kunnen er nu ook heel wat meiden blij worden en jongens tegelijk ...it,s still stupid

moroviago

Citaat van: najoua80 op 30/12/2007 om 00:21:07
Is het eerlijk dat een vrouw  maagd moet blijven en een man niet. Het is maar een vraag, want ik zou ook niet een vies mannetje in mijn bed willen hebben, die met elke buurmeisje heeft gedaan.  En daar van een kind willen lijkt mij net zo smerig. Ik zie zoveel jongens met iedereen naar bed gaan en dan hoor je ook nog eens"ja maar hij is wel een jongen"!! ik word daar nou echt deprie van, dus ja mannen een schone meid voor een schone man een ontmaagde meid voor een ontmaagde man. Of niet?
maak jij je daar druk om ? jij kan toch ook je eigen beslissingen nemen ...of je wel maagd of niet maagd wil zijn /of je wel met een maagd of niet maagd wel trouwen .( het is dus net zo moeilijk te controleren als wij bij jullie de meisjes) er bestaad niet zoiets als wij mogen hun mogen !!!

S.A.B

Sommigen houden alleen hun zelf voor de gek..........

najoua80

Citaat van: moroviago op 02/01/2008 om 15:37:23
Citaat van: najoua80 op 30/12/2007 om 00:21:07
Is het eerlijk dat een vrouw  maagd moet blijven en een man niet. Het is maar een vraag, want ik zou ook niet een vies mannetje in mijn bed willen hebben, die met elke buurmeisje heeft gedaan.  En daar van een kind willen lijkt mij net zo smerig. Ik zie zoveel jongens met iedereen naar bed gaan en dan hoor je ook nog eens"ja maar hij is wel een jongen"!! ik word daar nou echt deprie van, dus ja mannen een schone meid voor een schone man een ontmaagde meid voor een ontmaagde man. Of niet?


maak jij je daar druk om ? jij kan toch ook je eigen beslissingen nemen ...of je wel maagd of niet maagd wil zijn /of je wel met een maagd of niet maagd wel trouwen .( het is dus net zo moeilijk te controleren als wij bij jullie de meisjes) er bestaad niet zoiets als wij mogen hun mogen !!!

Ik maak mij nergens druk om, ik vind het slap dat een vrouw maagd moeten zijn terwijl een man zich uitgeleefd heeft, en dan een nieuwe leven aan gaan met een meid die maagd is. Is dit rechtvaart? Een vrouw heeft ook gevoel, kan ook bezitterig zijn, kan het ook moeilijk vinden, dat zij zich schoon heeft gehouden en een man niet.
Nou ja ik geloof heilig in wat de koran daarover zegt: "slechte mannen voor slechte vrouwen, goede mannen voor goede vrouwen.

moroviago

Citaat van: najoua80 op 06/01/2008 om 23:04:32
Citaat van: moroviago op 02/01/2008 om 15:37:23
Citaat van: najoua80 op 30/12/2007 om 00:21:07
Is het eerlijk dat een vrouw  maagd moet blijven en een man niet. Het is maar een vraag, want ik zou ook niet een vies mannetje in mijn bed willen hebben, die met elke buurmeisje heeft gedaan.  En daar van een kind willen lijkt mij net zo smerig. Ik zie zoveel jongens met iedereen naar bed gaan en dan hoor je ook nog eens"ja maar hij is wel een jongen"!! ik word daar nou echt deprie van, dus ja mannen een schone meid voor een schone man een ontmaagde meid voor een ontmaagde man. Of niet?


maak jij je daar druk om ? jij kan toch ook je eigen beslissingen nemen ...of je wel maagd of niet maagd wil zijn /of je wel met een maagd of niet maagd wel trouwen .( het is dus net zo moeilijk te controleren als wij bij jullie de meisjes) er bestaad niet zoiets als wij mogen hun mogen !!!

Ik maak mij nergens druk om, ik vind het slap dat een vrouw maagd moeten zijn terwijl een man zich uitgeleefd heeft, en dan een nieuwe leven aan gaan met een meid die maagd is. Is dit rechtvaart? Een vrouw heeft ook gevoel, kan ook bezitterig zijn, kan het ook moeilijk vinden, dat zij zich schoon heeft gehouden en een man niet.
Nou ja ik geloof heilig in wat de koran daarover zegt: "slechte mannen voor slechte vrouwen, goede mannen voor goede vrouwen.

het is natuurlijk een bekrompe gedachte wanneer een ontmaagde jongen per see een maagd eist .
het is een vrij land ieder zo z,n gedachtegang . om maar even ontopic te blijven vind ik dat meisjes absoluut niet dmv een pil de waan moeten  opzetten dat ze maagd zijn . bloeden tijdens je huwelijksnacht is toch een fabeltje..any way iedereen moet doen wat hij of zij niet laten kan en wees niet schijnheilig.

najoua80

Citaat van: moroviago op 06/01/2008 om 23:15:09
Citaat van: najoua80 op 06/01/2008 om 23:04:32
Citaat van: moroviago op 02/01/2008 om 15:37:23
Citaat van: najoua80 op 30/12/2007 om 00:21:07
Is het eerlijk dat een vrouw  maagd moet blijven en een man niet. Het is maar een vraag, want ik zou ook niet een vies mannetje in mijn bed willen hebben, die met elke buurmeisje heeft gedaan.  En daar van een kind willen lijkt mij net zo smerig. Ik zie zoveel jongens met iedereen naar bed gaan en dan hoor je ook nog eens"ja maar hij is wel een jongen"!! ik word daar nou echt deprie van, dus ja mannen een schone meid voor een schone man een ontmaagde meid voor een ontmaagde man. Of niet?


maak jij je daar druk om ? jij kan toch ook je eigen beslissingen nemen ...of je wel maagd of niet maagd wil zijn /of je wel met een maagd of niet maagd wel trouwen .( het is dus net zo moeilijk te controleren als wij bij jullie de meisjes) er bestaad niet zoiets als wij mogen hun mogen !!!

Ik maak mij nergens druk om, ik vind het slap dat een vrouw maagd moeten zijn terwijl een man zich uitgeleefd heeft, en dan een nieuwe leven aan gaan met een meid die maagd is. Is dit rechtvaart? Een vrouw heeft ook gevoel, kan ook bezitterig zijn, kan het ook moeilijk vinden, dat zij zich schoon heeft gehouden en een man niet.
Nou ja ik geloof heilig in wat de koran daarover zegt: "slechte mannen voor slechte vrouwen, goede mannen voor goede vrouwen.

het is natuurlijk een bekrompe gedachte wanneer een ontmaagde jongen per see een maagd eist .
het is een vrij land ieder zo z,n gedachtegang . om maar even ontopic te blijven vind ik dat meisjes absoluut niet dmv een pil de waan moeten  opzetten dat ze maagd zijn . bloeden tijdens je huwelijksnacht is toch een fabeltje..any way iedereen moet doen wat hij of zij niet laten kan en wees niet schijnheilig.



Dat vind ik echt schandalig, maar gaan marokaanse meiden echt zo ver? Ik begrijp er echt niets meer van.  Dan zullen er wel veel huwelijksnachten zeeen  bloeden zeg. Waar zijn de goed mensen, met een eerlijke niya en een goede hart. Vrouwen van deze tijd zijn bevuild, en mannen van deze tijd zijn ook bevuild echt jammer. Ik mis af en toe  mensen die voor pure liefde gaan en zo rein zijn, maar ja dat bestaat haast niet.

moroviago

CiteerHet UMCG Utrecht krijgt jaarlijks zo'n twintig verzoeken van meisjes van Turkse en Marokkaanse afkomst om het maagdenvlies te reconstrueren. Ongeveer de helft van de verzoeken wordt ingewilligd, zegt Van Seumeren.

Van Seumeren benadrukt tijdens consultaties dat de meeste vrouwen niet of nauwelijks bloeden tijdens de eerste keer. "Ik vraag hen of zij onderling dan niet praten over alternatieve hulpmiddeltjes. Als alternatief geef ik ze de pillen mee."

zo te lezen is er i.i.g vraag naar ,als alternatief voor het maagdenvlies herstel .
het is nergens voor nodig wanneer je van de bil bent gegaan moet je het kunnen accepteren dat je niet meer maagd bent !! zoals in een voorgaande reactie ,is het denk ik wel belangerijker om jezelf en/of je partner op soa/aids test te laten testen .

najoua80

Citaat van: moroviago op 07/01/2008 om 17:27:22
CiteerHet UMCG Utrecht krijgt jaarlijks zo'n twintig verzoeken van meisjes van Turkse en Marokkaanse afkomst om het maagdenvlies te reconstrueren. Ongeveer de helft van de verzoeken wordt ingewilligd, zegt Van Seumeren.

Van Seumeren benadrukt tijdens consultaties dat de meeste vrouwen niet of nauwelijks bloeden tijdens de eerste keer. "Ik vraag hen of zij onderling dan niet praten over alternatieve hulpmiddeltjes. Als alternatief geef ik ze de pillen mee."

zo te lezen is er i.i.g vraag naar ,als alternatief voor het maagdenvlies herstel .
het is nergens voor nodig wanneer je van de bil bent gegaan moet je het kunnen accepteren dat je niet meer maagd bent !! zoals in een voorgaande reactie ,is het denk ik wel belangerijker om jezelf en/of je partner op soa/aids test te laten testen .



Dit vind ik  echt bizar!!!  Word er dan niet in onze marokaanse gemeenschap over gepraat, dit is  toch  niet normaal man. Nederland is echt ziek om zo'n altenatief te vinden. Dit vind ik pas laf en zielig, weg vluchten van je slechte daden. En heel je leven liegen met je zogenaamde liefde van je leven wallahila triest!!! Sorry hoor, ik vind dat hier in onze gemeenschap ook gepraat mag worden of dit soort lompe ontwikkeling. Wat is er aan de hand joh met de marokanen? Voor je huwelijk lekker genieten en daarna met een zielige pil in je rond zwerven, dit is pas een grap. Er zijn veel van die rare gasten maar ik merk dat vrouwen ook der wat van lusten zeg!!
Sinds wanneer is dit, dat je zo maar dit soort rotzooi pillen kan krijgen?? Ik zou als ik een  man was  zo'n laken gelijk laten controleren of er wel degenlijk bloed is! Het spijtig deze wereld zeg, alleen maar ellende.

khalidnl

Citaat van: tikezdallah op 28/11/2007 om 19:59:32
hier komt een goede tip voor jongens die gaan trouwen.

voordat je gaat trouwen moet eerst je toekomstig bruid vragen om een stevige AZARID te laten.
als zij geen goede azarid kan laten en je hoort alleen BFFFFFFFF of KFFFFFFF dan is zij helemaal verrot van achteren.
kan zij een goede azarid laten die zo klinkt BZZZZZZZZZZZZZZZ
dan s zij echt nog maagd in ieder geval van achteren.

voor meer info vraag TIKEZDALLAH.

ayabouhali min takad    hschouma

Jasmijn

#40
Er staat dat 40% van de meiden niet eens bloed tydens de ontmaagding...dus het komt niet eens by alle meiden voor...van nature

wat ik vreemd vind is dat er zoveel waarde wordt gehecht aan het bloeden op zich en dat dat per definitie verband zou moeten houden met maagd zyn (terwyl het dus helemaal niet zo is) maw dat er zo een vaste culturele inbedding is dat sommige meiden zich al by voorbaat zorgen gaan maken of ze zullen bloeden of niet (ook al zyn ze maagd!!!!).

Dat is pas een schande!...Als ik al een dochter zou krygen, dan zal ik haar in ieder geval die culturele ideologie Nooit maar dan ook nooit en te nimmer meegeven. Zelfrespect komt met waardigheid, niet met het opzadelen van bewyslast by voorbaat.

En wat betreft ongedaan maken van ye fouten dmv trucks en tricks...ye hebt er uiteindelyk yezelf mee, maar het is wel een trieste bende dat de cultuur zo gefixeerd is op een 'schone' maria terwyl maria yuist by voorbaat alle waardigheid en respect meekreeg vanuit de Islam


Jasmijn

P.s. de letter j doet het niet op m'n toetsenbord (alleen via symbols), dus gelieve daar niet op te letten...

Shaky

Hebben we ons al eens afgevraagd waar de behoefte voor dit soort praktijken werkelijk vandaan komt? Er is al veel gezegd over dat mannen niet maagd hoeven te zijn en vrouwen wel etc. en dat zit misschien ook wel een beetje in onze cultuur gebakken. Maar waar vooral de mannen te snel aan voorbij gaan is dat ze zelf de vrouwen "psychologisch" dwingen tot het verliezen van de maagdeljikheid, door allerlei mooie verhalen op te hangen over de liefde en dat ze met hen gaan trouwen, maar als puntje bij paaltje komt, laten ze ze soms keihard stikken. Het kwaad is dan al geschied en de betreffende vrouw blijft achter met alle problemen van dien. En zonder iedereen over 1 kam te willen scheren, durf ik te zeggen dat de mannen die dit soort dingen doen, zelf niet zouden willen trouwen met een vrouw die zoiets heeft meegemaakt. Kortom. ze veroorzaken een probleem waar ze later zelf mee zitten.

Overigens, ik ben zelf ook een man.

Nadoria__

Wejemaaaa,, 3ela discusie over niets!!
het gaat hier ten eerste niet over cultuur want het behouden van je maagdvliez is verplicht volgens de islam. en ten tweede Jongens moeten het ook behouden ,( niet alleen de vrouw) maar aangezien het niet valt te controleren bij de man genieten ze der maar van he. Spijt komt later... en over het herstellen van je me maagdvliez.. Ik vind dat zoooo laff, het is gwn zielig dat meisjes dat doen. want ze weten dat ze er later mee gaan zitten en tog schuiven ze die behoeftes ff niet aan de kant. en zoals iemand hier al zei.. je kunt voelen of een meisje nog maagd is of niet.. (zelfs heb je geen ervaring). Als je marokkaanse meisje in dit geval naar de jongens gaan kijken ., van ja waarom zij wel en wij niet ,,, hmm dan ben je helemaal dom besig!! In ons cultuur is het gwn zo,, een jonge kan uiteindelijk alles ongedaan maken ( in de ogen van de mens) maar een meisje niet ., zij eindigt als straat meisje ( ROTZOOI) klaar!!! Dus gwn accepteren dat je maagd moet blijven,,, een beetje zelfrespect dus !! ik moet er niet aan denken om door elk jonge te worden gene*kt GGG TFOEEE!!! ( mja dat is wat ik der van vind)

Maghribi hor

We zijn weer lekker Marokkaans. je wordt belazerd waar je bij ligt. Prachtig.