Hoofdmenu

Maagdenvlies

Gestart door Stille_wateren, 26/09/2007 om 11:41:05

Stille_wateren

Pil voor herstel maagdenvlies moslima's


AMSTERDAM - Het UMC Utrecht gaat een pil aanbieden als alternatief voor het herstellen van het maagdenvlies. De pil is een truc voor moslimvrouwen en -meisjes om het bloeden bij hun ontmaagding na te bootsen, meldt het ziekenhuis woensdag.

Het gaat om een vaginale zetpil die een half uur na inbrengen een 'slijmerige rode afscheiding' veroorzaakt, zegt gynaecoloog Ineke van Seumeren.

Reconstrueren

Het UMCG Utrecht krijgt jaarlijks zo'n twintig verzoeken van meisjes van Turkse en Marokkaanse afkomst om het maagdenvlies te reconstrueren. Ongeveer de helft van de verzoeken wordt ingewilligd, zegt Van Seumeren.

Van Seumeren benadrukt tijdens consultaties dat de meeste vrouwen niet of nauwelijks bloeden tijdens de eerste keer. "Ik vraag hen of zij onderling dan niet praten over alternatieve hulpmiddeltjes. Als alternatief geef ik ze de pillen mee."

Weefselrandje

De gynaecoloog stelt verder dat het maagdenvlies helemaal geen vlies is. "Het is een dubbellagig soepel weefselrandje vlak achter de ingang van de vagina.

Ongeveer zestig procent van de meisjes heeft bloedverlies bij de eerste keer omdat het randje inscheurt, maar ze hebben dat in zeer wisselende mate. Veertig procent van de vrouwen merkt er niks van de eerste keer."

MBTiza

#1
Ja, schandalig is dit...zie je ons mannen dit al doen?

Stille_wateren

mmm Ze zouden wel iets mogen verzinnen om mannen aan hun kuisheid te ketenen.

MBTiza

Citaat van: Stille_wateren op 27/09/2007 om 10:24:46
mmm Ze zouden wel iets mogen verzinnen om mannen aan hun kuisheid te ketenen.

Dan brengen ze weer pilletjes op de markt waardoor de mannen gaan bloeden, niezen, kotsen of ofzeau.

(Offline)

Citaat van: aziTBM op 26/09/2007 om 15:01:36
Ja, schandalig is dit...zie je ons mannen dit al doen?
Ik wist niet dat mannen horen te bloeden als ze... ::)

Maar dit is gewoon een publiciteit stunt, om de moslims weer is te kijk te laten staan...en wat betreft de maagdenvlies elke jongen/man die een beetje sex ervaring heeft kan wel voelen of ze maagd is of niet... (of dat zakje dan met bloed er in PFFFFF )


Samir!

Wat een onzin allemaal. Als je sex hebt gehad voor het huwelijk, zowel man als vrouw, moet je je de gevolgen gewoon accepteren. Als je bang bent voor de gevolgen dan moet je er niet aan beginnen. Zo simpel is het. Mannen en vrouwen willen hetgeen wat ze hebben gedaan verbergen voor o.a. hun famillie, maar vergeet niet dat Allah(swt) alles ziet.

Lâle

Er zijn ook genoeg meisjes bij die wel nog maagd zijn, maar zo bang zijn dat ze niet bloeden dat ze om een operatie vragen. Ze willen dan dat de arts ervoor zorgt dat ze hoe dan ook bloeden. Echt te erg voor woorden dit, wanneer gaan mensen nou eens opletten bij de biologieles....

tamazightsnoepje

gelukkig komt die pil er kan ik eindelijk trouwen!

Wasilla tarifest

Citaat van: Samir! op 28/09/2007 om 17:06:09
Wat een onzin allemaal. Als je sex hebt gehad voor het huwelijk, zowel man als vrouw, moet je je de gevolgen gewoon accepteren. Als je bang bent voor de gevolgen dan moet je er niet aan beginnen. Zo simpel is het. Mannen en vrouwen willen hetgeen wat ze hebben gedaan verbergen voor o.a. hun famillie, maar vergeet niet dat Allah(swt) alles ziet.


idd

Stille_wateren

:) :) Amazighsnoepje inderdaad

miss.F.

Citaat van: tamazightsnoepje op 28/09/2007 om 23:06:57
gelukkig komt die pil er kan ik eindelijk trouwen!

want.............je hebt de bloemetjes flink buiten gezet?

Botermes

Een advies aan de meiden : EIS een soa-test van je toekomstige man. `t gaat om jouw leven, jouw gezondheid.

tamazightsnoepje

Citaat van: Stille_wateren op 03/10/2007 om 10:01:43
:) :) Amazighsnoepje inderdaad

opluchting !

lekker genoen en nu lekker zorgeloos me leven verder leven


tamazightsnoepje

Citaat van: miss.F. op 03/10/2007 om 14:35:28
Citaat van: tamazightsnoepje op 28/09/2007 om 23:06:57
gelukkig komt die pil er kan ik eindelijk trouwen!

want.............je hebt de bloemetjes flink buiten gezet?

mooi gezegd