Debat 26 juni 2007: Ahmed Marcouch in de Media

Gestart door Laysa, 24/06/2007 om 18:02:29

Laysa

Iemand wees mij op dit debat:

Assalaam oe alaikoum lieve zusters en broeders,

Op dinsdagavond 26 juni gaan jongeren met Ahmed Marcouch in gesprek over o.a. zijn optreden in de media, de aanpak van probleem jongeren etc. Jij bent bij deze uitgenodigd om aan te schuiven en met ons mee te praten.

De presentatie van het debat zal in handen zijn van Ali Eddaoudi.

Mochten er jongeren in jullie netwerk aanwezig willen zijn bij dit debat, dan zijn ze natuurlijk van harte welkom.

Het panel zal bestaan uit:

Ahmed Marcouch
Mohammed Cheppih
Jihad Alariachi
Yassin el Forkani
Naziha Daoudi
Brahim Wijbenga


Datum: Dinsdag 26 juni 2007
Inloop: 17.00 - 17.30
Aanvang debat: 17.30 - 19.00.

Locatie:

Stadsdeelkantoor Slotervaart
Pieter Calandlaan 1
1065 KH Amsterdam



http://www.wijblijvenhier.nl/uploads/2007/debat_marchouch.htm

Hadou

Ik vind dat je van een stadsprobleem geen nationale probleem moet maken.
Die Marcouch praat over de jeugdproblemen van Amsterdam. Prima. Het is misschien zijn taak en plicht om er over te debatteren en er mee in de media te komen. Maar hou het aub lokaal. Amsterdamse way of life is heel anders dan Nederlandse way of life .

Wah

Citaat van: Hadou op 24/06/2007 om 18:19:49
Amsterdamse way of life is heel anders dan Nederlandse way of life .
Marcouch' way of life gaat zelfs de Amsterdamse way of life te ver:

'Marcouch gaat te ver'


MARCEL WIEGMAN



AMSTERDAM - Het voorstel van PvdA-stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch uit Slotervaart ontspoorde jongens een straf met een open einde op te leggen past volgens burgemeester Job Cohen 'niet bij het soort samenleving dat we willen zijn'.

Marcouch pleitte vorige week bij de Tweede Kamer voor een soort jeugd-tbs voor 'het tuig' in zijn stadsdeel. Volgens de stadsdeelvoorzitter lopen daar ongeveer zestig jongeren rond met wie niets meer is aan te vangen. Zij zouden net zo lang moeten worden heropgevoed totdat ze geschikt zijn om weer in de samenleving terug te keren.

Cohen, gisteren met Marcouch te gast op een debatavond van De Rode Hoed en Het Parool, vindt dat 'veel te ver gaan'. ''Het Wetboek van Strafrecht moet leidend zijn. Het gaat hier om de grondbeginselen van onze rechtstaat. Die moeten we beschermen.''

Cohen maakte ook bezwaar tegen het gebruik van het woord tuig. ''Daarmee plaats je deze jongens buiten onze samenleving. Je zegt eigenlijk dat je ze hebt opgegeven. Ik begrijp dat Marcouch door wil pakken, maar wat mij betreft pakt hij hier te ver door.''

Marcouch zei blij te zijn met de discussie over zijn voorstel. Maar de voormalige politieman blijft ook na de kritiek van zijn partijgenoot Cohen bij zijn standpunt. ''Het zijn jongens die alle kansen krijgen van de samenleving en die er vervolgens alleen maar mee lopen te sollen. Jongens die bijvoorbeeld agenten lopen te intimideren als die hen hebben aangehouden. Die wil ik kunnen pakken en dan ook góéd kunnen pakken.''

Het parool

miss.F.

denkt die vent  dat ie nog steeds in een uniform loopt en dus mensen hardhandig mag aanpakken ofzo.

Gelukkig is die Choen nog wel bij zijn positieven

Sa3ieD

Citaat van: Wah op 25/06/2007 om 12:01:23
''Het zijn jongens die alle kansen krijgen van de samenleving en die er vervolgens alleen maar mee lopen te sollen. Jongens die bijvoorbeeld agenten lopen te intimideren als die hen hebben aangehouden. Die wil ik kunnen pakken en dan ook góéd kunnen pakken.''


Wat een fucking nazi is die gast zeg. Je moet maar denken, als die jongens alle kansen kregen dan zouden ze zich niet zo gedragen. Verder moet Marcouch niet ijlen over de maatschappij, enige wat er in de Nederlandse maatschappij is is de staat en haar lange arm. Eigen verantwoordelijkheid of vrijheid ontbreekt op ieder vlak. Verder lijkt het wel guantanomo bay, je krijgt een straf maar weet niet voor hoelang je moet zitten etc. Wetgeving bij willekeur.

Wah

#5
Citaat van: Sa3ieD op 25/06/2007 om 14:25:44
Citaat van: Wah op 25/06/2007 om 12:01:23
''Het zijn jongens die alle kansen krijgen van de samenleving en die er vervolgens alleen maar mee lopen te sollen. Jongens die bijvoorbeeld agenten lopen te intimideren als die hen hebben aangehouden. Die wil ik kunnen pakken en dan ook góéd kunnen pakken.''


Wat een fucking nazi is die gast zeg. Je moet maar denken, als die jongens alle kansen kregen dan zouden ze zich niet zo gedragen. Verder moet Marcouch niet ijlen over de maatschappij, enige wat er in de Nederlandse maatschappij is is de staat en haar lange arm. Eigen verantwoordelijkheid of vrijheid ontbreekt op ieder vlak. Verder lijkt het wel guantanomo bay, je krijgt een straf maar weet niet voor hoelang je moet zitten etc. Wetgeving bij willekeur.
Best ironisch dat die intimiderende Marokkanen het moeten hebben van hun joodse medelander.

student1980

Ali Eddaoudi. Ahmed Marcouch, Mohammed Cheppih en Jihad Alariachi ik weet genoeg. De rest ken ik niet.