Henna in je haar en andere schoonheidstips

Gestart door Tamza, 12/06/2007 om 16:07:47

Wasilla tarifest

Citaat van: Hadou op 20/06/2007 om 16:03:00
Citaat van: Tamza op 19/06/2007 om 16:53:21
Citaat van: Hadou op 15/06/2007 om 20:57:03
thiccart ( knoflook) schijnt ook te helpen. icm r7enni.

Volgens mij is knoflook vooral goed voor als haaruitval hebt, icm olijfolie.
Ja klopt tegen het haaruitval en Tunya ( kale plekken op het hoofd ( komt welles voor bij de mannen , heb ik gezien))
Niet met r7enni?
Die knoflook moet wel gebraden zijn of niet?

NEE, want dan heeft het geen werking meer

najoua80

Citaat van: Memma op 12/06/2007 om 16:44:51
Zo'n oud huismiddeltje is olijfolie met knoflook. Maar volgens mij stink je dan vreselijk, hoe vaak je je haren ook wast. Lavendelwater (bouillon) blijkt overigens goed tegen die geurtjes te zijn.
Kamillethee is ook wel aardig, krijg je mooie glans van. Wat betreft henna: mij niet gezien.

Leuke tips! En van knoflook groeit je haar. Of was dat al gezegd.

najoua80

Citaat van: Tamza op 12/06/2007 om 16:07:47
Heb net een hennamasker in mn haar gepleurd en ik val steeds bijna met mn hoofd op het toetsenbord omdat mn hoofd nu zo zwaar is, plus ik stink naar dat spul. Echt lekker!

Ben nu van plan om het tweewekelijks te doen, welke shit kun je er zoal in doen om een beter effect te krijgen?


Ik gebruik ook walnoten schil erbij, olijfolie of amandelolie, zwarte thee dit kook ik eerst even bij elkaar. En dan in de henna doen.

Nimana

Citaat van: Hadou op 20/06/2007 om 16:03:00
Ja klopt tegen het haaruitval en Tunya ( kale plekken op het hoofd ( komt welles voor bij de mannen , heb ik gezien))

Ik heb gehoord van een olie tegen kale plekken, of het werkelijk helpt weet ik niet. Dat mogen die kale mannen zelf uitproberen. Het wordt zo genoemd : zit el Garwa.

Kahina

#64
Ik wil mijn haar een glansboost geven maar gebruik liever geen chemische producten. Ik weet dat henna een goed middel is maar mijn haar is licht bruin en als ik henna gebruik wordt het echt oranje. En die kleur kan op zich best mooi zijn bij sommige mensen, maar bij mij is het gewoon niet om aan te zien.
Dus ik vraag me af, is er iets wat je haar op een natuurlijke manier laat glansen maar niet de kleur van je haar verandert?

Tamza

Citaat van: Kahina op 12/01/2008 om 00:30:16
Ik wil mijn haar een glansboost geven maar gebruik liever geen chemische producten. Ik weet dat henna een goed middel is maar mijn haar is licht bruin en als ik henna gebruik wordt het echt oranje. En die kleur kan op zich best mooi zijn bij sommige mensen, maar bij mij is het gewoon niet om aan te zien.
Dus ik vraag me af, is er iets wat je haar op een natuurlijke manier laat glansen maar niet de kleur van je haar verandert?

Je hebt idd mooi bruin en sluik haar, dat kun je beter niet behandelen met henna. Daar kun je beter pikzwart en stug haar voor hebben, zoals ik. Henna gebruik ik eigenlijk vooral als masker voor mn hoofdhuid dan voor mn haren zelf.

Ik ken twee natuurlijke tips voor glanzend haar:

- Een eetlepel azijn verdunnen met 60 dl lauw water, en uitspoelen met koud water.

- Ei-masker in je haar

Dat eerste heb ik nooit geprobeerd, maar wel goede verhalen over gehoord. Dat tweede heb ik wel geprobeerd en het werkt ook echt. Mn haar werd er zachter en glanzender van, alleen de ei-stank was niet te harden.

Kahina

Dank je wel voor de tips Tamza! Maar hoe maak je zo'n ei-masker? Doe je dan gewoon een ei (na het roeren hiervan neem ik aan) in je haar en laat je dat zitten of moet je er nog van alles door heen doen?

Danke T

Dora

Masker van olijfolie en ei:

Meng vier soeplepels olijfolie met één eierdooier. Masseer in het haar en laat een half uurtje inwerken (of langer desgewenst). Je kan hierbij een douchekapje opzetten. Goed uitspoelen en wassen zoals gewoonlijk. Je kan ook pure olijfolie op je haar doen. Verwarm deze eerst, breng het aan op het haar, wikkel je haar in aluminiumfolie en doe daar een warme handdoek rond. Dit kan je zelfs een hele nacht laten inwerken. Daarna goed uitpoelen en wassen!



Masker van mayonaise en honing tegen beschadigd haar:

Meng twee soeplepels (echte) mayonaise met één soeplepel honing. Masseer in het haar en laat een half uurtje tot een uur inwerken. Daarna zéér goed uitspoelen en wassen zoals gewoonlijk. Je haar zal hiervan gaan glanzen!


Conditioner van honing en amandelolie tegen pluizig haar:

Meng twee soeplepels conditioner met een soeplepel honing en een soeplepel amandelolie. Gebruik het als je gewone conditioner op vochtig haar, laat 20 minuten inwerken en spoel goed uit. Deze conditioner is geschikt voor elk haartype.

Conditioner van baby-olie en ei:

Klop één eierdooier glad, voeg daar een theelepeltje baby-olie aan toe en meng verder. Voeg ten slotte nog een kopje water bij het mengsel, en gebruik dit als conditioner op vochtig haar. 10 tot 20 minuutjes laten inwerken en goed afspoelen.

Conditioner van honing en melk voor glans:
Meng 1 soeplepel honing met een half kopje volle melk. Masseer het in je haar, laat naar keuze een half uur tot een uurtje zitten. Daarna goed uitspoelen.

nog 1 tip dames als jullie het masker met de ingredient ei gebruiken. bij het uitspoelen niet met te warm om heet water anders stol het ei en krijg je het er moeilijk uit. dus spoel het met lauw water eruit en dan een paar keer shampoo.


succes :)

MBTiza

wat ook heel erg schijnt te helpen is een 20 dl terperine en een lucifertje.

Tamza

Citaat van: ElGalloNegro op 14/01/2008 om 16:20:21
wat ook heel erg schijnt te helpen is een 20 dl terperine en een lucifertje.

Klopt,  als alternatief voor hars ;D

MBTiza

Citaat van: Tamza op 14/01/2008 om 16:28:33
Citaat van: ElGalloNegro op 14/01/2008 om 16:20:21
wat ook heel erg schijnt te helpen is een 20 dl terperine en een lucifertje.

Klopt,  als alternatief voor hars ;D

He, dat is klopt...daar had ik nog niet aan gedacht.

Wie harst z'n snor/bakkebaarden? Of gebruiken jullie gewoon een scheermesje...of is er bij jullie sprake van wildgroei....zag van de week een Marokkaanse vrouw, denk dat menig Turk daar jaloers op zou zijn geweest.

Tamza

Touwtje is de nieuwste rage en mijn voorkeur




MBTiza

Citaat van: Tamza op 14/01/2008 om 16:47:55
Touwtje is de nieuwste rage en mijn voorkeur





ja dat gebruiken die Turkse kappers altijd.....waarom laat je het gewoon niet groeien is toch ook mooi.

Ik laat ook weleens mn snor staan....

Tamza

Iwa die laat ik alleen staan als ik naar bruiloften ga en tussen de mannen wil zitten

tamazightsnoepje

bij de kruidvat verkoop je een soort cremespoeling voor 1,50  speciaal gemaakt met ei. na het douchen insmeren en je haar straalt weer.