Henna in je haar en andere schoonheidstips

Gestart door Tamza, 12/06/2007 om 16:07:47

Numidia

Citaat van: Ad Yiri op 12/06/2007 om 17:40:40
Bananenprak of avocadoprak is ook goed voor je haar, geeft t glans. Wel moeilijk uit te wassen.

Eieren zijn ook goed voor je haar, buiten het mengen met henna. Heb het zelf nooit gedaan, ben bang om misselijk te worden.

Bier...Maar das ook goor lijkt me. Alleen al die stank. Ieuw.

Geef mij maar:

Keune Phyto Protein spray, geeft je haar een boost, is vochtinbrengend, verbetert doorkambaarheid en geeft glans.

OF:

SPLIT END SERUM, ook van Keune, helpt echt goed ;)

Hoef je dus ook niet lang mee bezig te zijn of vaak, want t helpt.


Als jij niet snel je huiswerk gaat maken, dan kom ik jouw haar persoonlijk insmeren met henna en verse scharreleieren. ;)

Ad Yiri

Citaat van: Numidia op 12/06/2007 om 17:46:57
Citaat van: Ad Yiri op 12/06/2007 om 17:40:40
Bananenprak of avocadoprak is ook goed voor je haar, geeft t glans. Wel moeilijk uit te wassen.

Eieren zijn ook goed voor je haar, buiten het mengen met henna. Heb het zelf nooit gedaan, ben bang om misselijk te worden.

Bier...Maar das ook goor lijkt me. Alleen al die stank. Ieuw.

Geef mij maar:

Keune Phyto Protein spray, geeft je haar een boost, is vochtinbrengend, verbetert doorkambaarheid en geeft glans.

OF:

SPLIT END SERUM, ook van Keune, helpt echt goed ;)

Hoef je dus ook niet lang mee bezig te zijn of vaak, want t helpt.


Als jij niet snel je huiswerk gaat maken, dan kom ik jouw haar persoonlijk insmeren met henna en verse scharreleieren. ;)

Ieuw, nee dank je, zoals je weet ben ik geen fan van henna in mijn haar (helemaal niet op vrijwillige basis).

miss.F.

Citaat van: Numidia op 12/06/2007 om 16:29:49
Eieren in combinatie met henna.
Olijfolie in combinatie met henna.
Qnaffer in combinatie met henna.
Weet ff niet wat qnafer in het Nederlands is.

Thee in combinatie met henna: voor je handen en voeten is het goed, want daardoor wordt de kleur donkerrood in plaats van geel/oranje.



als ik mijn hennepapje maak, gooi ik er al deze ingredienten tegelijk in, dus : thee, olijfoli, een ei en zelfs legmira (je weet wel dat spul waarmee je brood bakt) en het resulaat is dat ik vaak een hele donkere kleur krijg, die viond ik veel mooier dan dat lichtrood en ook geeft het het hoofdhuid rust. De ingredienten voeg ik op gevoel toe maar in ieder geval 1 ei

Sa3ieD

Citaat van: miss.F. op 14/06/2007 om 11:21:03
Citaat van: Numidia op 12/06/2007 om 16:29:49
Eieren in combinatie met henna.
Olijfolie in combinatie met henna.
Qnaffer in combinatie met henna.
Weet ff niet wat qnafer in het Nederlands is.

Thee in combinatie met henna: voor je handen en voeten is het goed, want daardoor wordt de kleur donkerrood in plaats van geel/oranje.



als ik mijn hennepapje maak, gooi ik er al deze ingredienten tegelijk in, dus : thee, olijfoli, een ei en zelfs legmira (je weet wel dat spul waarmee je brood bakt) en het resulaat is dat ik vaak een hele donkere kleur krijg, die viond ik veel mooier dan dat lichtrood en ook geeft het het hoofdhuid rust. De ingredienten voeg ik op gevoel toe maar in ieder geval 1 ei

Als je in de ramadan honger krijgt ga je dus gewoon aan je haar knabbelen?

miss.F.

Citaat van: Sa3ieD op 14/06/2007 om 11:38:30
Citaat van: miss.F. op 14/06/2007 om 11:21:03
Citaat van: Numidia op 12/06/2007 om 16:29:49
Eieren in combinatie met henna.
Olijfolie in combinatie met henna.
Qnaffer in combinatie met henna.
Weet ff niet wat qnafer in het Nederlands is.

Thee in combinatie met henna: voor je handen en voeten is het goed, want daardoor wordt de kleur donkerrood in plaats van geel/oranje.



als ik mijn hennepapje maak, gooi ik er al deze ingredienten tegelijk in, dus : thee, olijfoli, een ei en zelfs legmira (je weet wel dat spul waarmee je brood bakt) en het resulaat is dat ik vaak een hele donkere kleur krijg, die viond ik veel mooier dan dat lichtrood en ook geeft het het hoofdhuid rust. De ingredienten voeg ik op gevoel toe maar in ieder geval 1 ei

Als je in de ramadan honger krijgt ga je dus gewoon aan je haar knabbelen?

hahaha, theoretisch gezien zou het kunnen maar ik denk niet dat het zou smaken, ik hou niet zo van rauwe eieren ;)

mouslati

Kaarsvet voor een zachte huid (was een tip van oma)


Wasilla tarifest

#36
Citaat van: Tamza op 12/06/2007 om 16:24:32
Citaat van: Thayouth op 12/06/2007 om 16:17:41


Timedjarien. Heb ik ook maar gehoord hoor. ;D

Ja, voor de glans toch? Weet alleen niet hoeveel ik er dan in moet doen en of het dan alleen om de eidooier gaat. Thee schijnt ook goed te zijn?

koop een serum van l'oreal voor gemixt haar. werkt erg goed en laat je haar weer volop glanzen. als je het niet kan vinden laat het me dan maar ff weten. gebruik ik namelijk ook altijd voor mijn haar en krijg er altijd complimentjes over hoe ik zo'n bos krullen zo goed weet te onderhouden

Wah

Insmeren met chocola schijnt een nieuwe rage te zijn in die schoonheidssalons.

Wasilla tarifest

Citaat van: Wah op 14/06/2007 om 21:56:29
Insmeren met chocola schijnt een nieuwe rage te zijn in die schoonheidssalons.

chocola helpt niks zit niks verzorgends in

Wah

#39
Citaat van: Wasilla tarifest op 14/06/2007 om 22:00:11
Citaat van: Wah op 14/06/2007 om 21:56:29
Insmeren met chocola schijnt een nieuwe rage te zijn in die schoonheidssalons.

chocola helpt niks zit niks verzorgends in
Maar wel zo lekker.

Is trouwens wel verzorgend. Cacao maakt de huid egaal door de cacoide huidcomplex hydratatie. Werkt beter dan een modderbad..

Wasilla tarifest

Citaat van: Wah op 14/06/2007 om 22:01:14
Citaat van: Wasilla tarifest op 14/06/2007 om 22:00:11
Citaat van: Wah op 14/06/2007 om 21:56:29
Insmeren met chocola schijnt een nieuwe rage te zijn in die schoonheidssalons.

chocola helpt niks zit niks verzorgends in
Maar wel zo lekker.

over smaak valt niet te twisten

Hamou

Cactussap schijnt ook goed te zijn voor je haar, dat sap lijkt op slijm  of gel
En dat heb ik vaak gebruikt in mijn kids jaren in rif voor pa……ta.

Wasilla tarifest

Citaat van: Wah op 14/06/2007 om 22:01:14
Citaat van: Wasilla tarifest op 14/06/2007 om 22:00:11
Citaat van: Wah op 14/06/2007 om 21:56:29
Insmeren met chocola schijnt een nieuwe rage te zijn in die schoonheidssalons.

chocola helpt niks zit niks verzorgends in
Maar wel zo lekker.

Is trouwens wel verzorgend. Cacao maakt de huid egaal door de cacoide huidcomplex hydratatie. Werkt beter dan een modderbad..

chocola bestaat grotendeels uit suiker en suiker is niet verzorgend voor het haar!
en een modderbad is meer voor het lichaam bedoeld dan voor het haar.
en wat die chocola betreft, die gebruikt wordt in schoonheidssalons, die zijn meer bezig met het gezicht en de huid enzo die doen weinig met haar.

Tamza

Citaat van: Wasilla tarifest op 14/06/2007 om 21:45:15
koop een serum van l'oreal voor gemixt haar. werkt erg goed en laat je haar weer volop glanzen. als je het niet kan vinden laat het me dan maar ff weten. gebruik ik namelijk ook altijd voor mijn haar en krijg er altijd complimentjes over hoe ik zo'n bos krullen zo goed weet te onderhouden

Klinkt goed, ben wel benieuwd. Heb je een verkoopadres, want ik ben die serum nog nooit tegengekomen in de normale drogisterijen. Of is het zo'n knetterduur middeltje dat je alleen bij de kapper kan halen?

Henna vind ik (van wat ik tot nu toe uitgeprobeerd heb) wel het meest effectieve haarmasker.

Tamza

Citaat van: Wasilla tarifest op 14/06/2007 om 22:23:43

chocola bestaat grotendeels uit suiker en suiker is niet verzorgend voor het haar!
en een modderbad is meer voor het lichaam bedoeld dan voor het haar.
en wat die chocola betreft, die gebruikt wordt in schoonheidssalons, die zijn meer bezig met het gezicht en de huid enzo die doen weinig met haar.

Ja, in cacao zit vitamine D ofzo (Laysa weet dat soort weetjes altijd). Helpt bij littekens en een gare huid. Ik heb zo'n bodylotion dat een soort van cacao-boter is. Na het insmeren ruik je gewoon naar chocola. 3iyek. Ik gebruik het nu alleen als after-sun, krijg je een heel egale huidskleur van (nadat het pas gebruind is hoor) en het kalmeert de huid.