Tarwa N Cheikh Mohand @ Dunya Festival

Gestart door Samir!, 17/05/2007 om 16:51:14

gizzo


Izouran

Citaat van: Samir! op 06/06/2007 om 10:12:49
Shab Rotterdam zijn niet zo into het Tmazight. Daarom vind ik zulke festivals in Utrecht leuker.

Daar sla je de plank mis. De meeste Imazighen in Rotterdam weten zwaar waar hun roots liggen, en zijn er ook trots op. Het is de Tmazight taal die ze hoog in het vaandel hebben. Dus hoeft het niet hebben van een amazigh vlag geen rol in te spelen. Trouwens de sfeer op Dounya festival leek op de videootjes vergeleken met de utrechtsche bevrijdingsfestival veel sterker.

En verder mooi werk.

Samir!

#17
Citaat van: Izouran op 06/06/2007 om 19:50:20
Citaat van: Samir! op 06/06/2007 om 10:12:49
Shab Rotterdam zijn niet zo into het Tmazight. Daarom vind ik zulke festivals in Utrecht leuker.

Daar sla je de plank mis. De meeste Imazighen in Rotterdam weten zwaar waar hun roots liggen, en zijn er ook trots op. Het is de Tmazight taal die ze hoog in het vaandel hebben. Dus hoeft het niet hebben van een amazigh vlag geen rol in te spelen. Trouwens de sfeer op Dounya festival leek op de videootjes vergeleken met de utrechtsche bevrijdingsfestival veel sterker.

En verder mooi werk.


Ik zeg niet dat ze weinig weten, maar dat ze niet echt into het Tmazight zijn. Ze zijn er niet veel mee bezig. Althans dat is het beeld wat ik daar heb gekregen door de personen die ik daar heb leren kennen. Maar jij kan het beter weten. 3awed die Marokkanen in Rdam maken niet zo´n veel verschil tussen Amazigh en Darija sprekende Marokkanen. Dat is mij ook opgevallen. Zij zijn gewoon trots op het feit dat zij een Marokkaan zijn.

De sfeer op Dounya was wel goed. De bevrijdingsfestival in Utrecht viel dit jaar tegen. Vorig jaar was de sfeer echt super. Maar ik heb diverse Amazigh evenementen in Rotterdam en Utrecht bijgewoond en toch vind ik de sfeer in het algemeen in Utrecht wel beter. Maarja het ligt er ook aan wat voor evenement je bijwoont.

En nog bedankt ;D



Izouran

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die daar geen heisa over maken, maar Trotse Marokkaan schreef je? in die zin dat ze inderdaad niet vies zijn van de Marokkaanse vlag en ook geen kotsneigingen hebben als de Marokkaanse elftal speelt. ;)