Presentatie Contrast 8 mei om 17.30 Athenaeum Nieuwscentrum, ’t Spui, Amsterdam

Gestart door student1980, 07/05/2007 om 13:35:20

student1980

Persbericht

Contrast 12,5 jaar
Vanzelfsprekend divers

Presentatie farfar(A) op dinsdag 8 mei om 17.30 uur in Athenaeum Nieuwscentrum, ââ,¬â,,¢t Spui, Amsterdam

Contrast bestaat dit jaar 12,5 jaar. Met ingang van het nummer van
4 mei bevat het blad een nieuwe bijlage: farfar(A). Ook is Contrast opnieuw vormgegeven en verschijnt vanaf heden elke twee weken. Daarnaast kost Contrast vanaf nu nog maar 2,50 euro!!!

Farfar(A)
Met ingang van het nummer van 4 mei bevat Contrast een gepeperde bijlage: Farfar(a), van het Berberse farfar (peper) en het Turkse farfara (druktemaker). Deze bijlage staat onder redactie van Asis Aynan, student filosofie en publicist; Hassan Bahara, schrijver van de roman Een verhaal uit de stad Damsko, onlangs genomineerd voor de Selexyz Debuutprijs 2007; en Arzu Kökeng, winnares van de EU Journalist Award 2006 in de categorie Jonge Journalisten. Zij weten wat er speelt in de multiculturele samenleving en brengen daarover in hun eigen stijl verslag uit. Zo leert u in dit nummer de geheimen van de Marokkaanse man kennen en volgt u de zwerftocht van de negentienjarige Latifa langs opvanghuizen.

Met bijdrages van o.a :
Asis Aynan
Hassan Bahara
Nadia Ezzeroili
Arzu Kökeng
Dries Muus

Nieuwe vormgeving
De nieuwe bladformule en restyling zijn tot stand gekomen onder de inspirerende leiding van redacteur Petra Boers en vormgever Suzanne Hertogs. Zij maakten vorig jaar DUF, een innovatief boektijdschrift voor jongeren, dat inmiddels diverse (internationale) prijzen heeft gewonnen. Hun bijdrage maakt Contrast nog meer een blad van deze tijd: kort en krachtig, aantrekkelijk en maximaal leesbaar.

Voor vragen kunt u contact opnemen met de redactie van Contrast: tel. 020-3303957 of contrast@vangennep-tijdschriften.nl

Iris van den Berg
Uitgeverij Van Gennep
Nieuwezijds Voorburgwal 330
1012 RW Amsterdam
t. 0031 (0)20 6247033
f. 0031 (0)20 6247035

Laysa



Thayouth


Sa3ieD

Mijn mond is gesnoerd door ............. Ik mag mijn mening niet geven over contrast.....

student1980


The Franchise

En zaterdagavond bij de NIO :D


Contrast in het nieuw

Ook op de redactie van het multiculturele tijdschrift Contrast is het feest: het blad bestaat twaalf en een half jaar. Dat is reden voor een make-over. Het blad verschijnt weer tweewekelijks, is in een nieuw jasje gestoken en heeft een nieuwe bijlage: ââ,¬Å"Farfaraââ,¬?. Kritische islamitische schrijvers als onze eigen columnist Asis Aynan en Hassan Bahara belichten pittige onderwerpen vanuit hun oogpunt. In De Horizon een gesprek met deze schrijvers en de hoofdredacteur Chris ten Kate.

http://www.nioweb.nl/nio?waxtrapp=uicuwCsHcSjRhICaCdC


The Franchise

En de uitzending is nu ook terug te luisteren. Volgens mij begint het ongeveer op de helft, na het Al Nisa item.

http://www.nioweb.nl/nio?waxtrapp=uicuwCsHcSjRhICaCvB

Wah

Citaat van: The Franchise op 16/05/2007 om 18:45:34
En de uitzending is nu ook terug te luisteren. Volgens mij begint het ongeveer op de helft, na het Al Nisa item.

http://www.nioweb.nl/nio?waxtrapp=uicuwCsHcSjRhICaCvB
'Hassan bahara, en hoe is dat bij jou?' (nadat Asis werd gevraagd op welke manier de Islam de leidraad voor zijn verhalen vormt, zoiets). Bahara:'Uhhhhhh. Jah jah, hetzelfde als Asis. Natuurlijk is de Islam belangrijk daarin!'

En ik maar denken dat ie atheist was en graag een glaasje wijn ehh eet.