Marokkaanse vrouw maakt carrière

Gestart door Memma, 13/04/2007 om 18:32:07

Jasmijn

Citaat van: Lovegirl23 op 29/04/2007 om 19:51:52
Citaat van: Memma op 13/04/2007 om 18:32:07
''De Marokkaanse vrouw is de carriè²¥tijger van de 21e eeuw.'' Dat stelt Lesley Bijlsma, directeur van detacherings- en werving selectie bureau de Oris Groep. Vrouwen van Marokkaanse komaf zijn zelfs bezig hun Nederlandse seksegenoten voorbij te streven in het maken van carriè²¥ en het bekleden van topfuncties.

Volgens Bijlsma onderschatten nog te veel werkgevers de kracht van Marokkaanse vrouwen. In tegenstelling tot veel van hun broers en neefjes zijn zij hoogopgeleid en gedreven en komen zij eerder op hoge posities terecht.

Bijlsma in dagblad Metro: ''Het temperament van Marokkaanse jongens resulteert vaak in een imago van 'kut-Marokkanen'. Bij de vrouwen leidt het juist tot ambities en een streven naar succes. Ze lijken goed te willen maken wat hun broer verknald heeft. Marokkaanse vrouwen in het bedrijfsleven staan open voor kritiek en willen leren van hun fouten. Hierdoor vervullen ze hun functie goed.''

De directeur bepleit een proactieve houding van werkgevers om meer Marokkaanse vrouwen aan zich te binden door onder meer vooroordelen overboord te zetten. Of Marokkaanse jongemannen binnenkort ook de kant van de vrouwen op gaan, kan Bijslma niet zeggen. ''We zien ook hier kleine veranderingen. Maar ik weet niet of dat op korte termijn tot een radicale omslag zal leiden.''

ik als marokkaanse meid herken mezelf hierin. Ben ook een carrierevrouwtje! hihi..

CarrierevrouwTJE. Zit je nog aan het begin dan? of heeft het meer met je lengte te maken? haha

Het is in ieder geval leuk om eens iets positiefs te lezen

Met passie, hard werken en talent kom je er i.a. ook wel :)

Lovegirl23

Citaat van: Jasmijn op 14/05/2007 om 21:43:55
Citaat van: Lovegirl23 op 29/04/2007 om 19:51:52
Citaat van: Memma op 13/04/2007 om 18:32:07
''De Marokkaanse vrouw is de carriè²¥tijger van de 21e eeuw.'' Dat stelt Lesley Bijlsma, directeur van detacherings- en werving selectie bureau de Oris Groep. Vrouwen van Marokkaanse komaf zijn zelfs bezig hun Nederlandse seksegenoten voorbij te streven in het maken van carriè²¥ en het bekleden van topfuncties.

Volgens Bijlsma onderschatten nog te veel werkgevers de kracht van Marokkaanse vrouwen. In tegenstelling tot veel van hun broers en neefjes zijn zij hoogopgeleid en gedreven en komen zij eerder op hoge posities terecht.

Bijlsma in dagblad Metro: ''Het temperament van Marokkaanse jongens resulteert vaak in een imago van 'kut-Marokkanen'. Bij de vrouwen leidt het juist tot ambities en een streven naar succes. Ze lijken goed te willen maken wat hun broer verknald heeft. Marokkaanse vrouwen in het bedrijfsleven staan open voor kritiek en willen leren van hun fouten. Hierdoor vervullen ze hun functie goed.''

De directeur bepleit een proactieve houding van werkgevers om meer Marokkaanse vrouwen aan zich te binden door onder meer vooroordelen overboord te zetten. Of Marokkaanse jongemannen binnenkort ook de kant van de vrouwen op gaan, kan Bijslma niet zeggen. ''We zien ook hier kleine veranderingen. Maar ik weet niet of dat op korte termijn tot een radicale omslag zal leiden.''

ik als marokkaanse meid herken mezelf hierin. Ben ook een carrierevrouwtje! hihi..

CarrierevrouwTJE. Zit je nog aan het begin dan? of heeft het meer met je lengte te maken? haha

Het is in ieder geval leuk om eens iets positiefs te lezen

Met passie, hard werken en talent kom je er i.a. ook wel :)

haha, waarom carrierevrouwtje? Niet vanwege mijn lengte! haha.. Ik ben nog jong, dus kan nog meer bereiken dan dat ik nu al bereikt heb! Vandaar vrouwtje! hihi.

Je hebt helemaal gelijk, passie, hard werken en talent is zeker een basis om vooruit te komen in deze samenleving!

Ad Yiri

Laatst zag ik een programma waar ze het hadden over werkende vrouwen die moeders werden. De grootste voordelen waren voor moeders in Noorwegen. Je krijgt daar tot ongeveer een jaar zwangerschapsverlof en zo waren er meerdere voordelen. Had je bijvoorbeeld een dag geen oppas dan kun je zonder problemen je kind meenemen naar werk. Elk jaar mag een stel elk 10 dagen vrij indien hun kind ziek is, dat zijn dus 20 dagen die opgenomen kunnen worden. En zo waren er nog veel meer voordelen, het leek er in elk geval op dat Noorwegen het de werkende moeders zo aangenaam mogelijk probeert te maken. Voor vergelijkingen over hoe het geregeld is in de landen wereldwijd, check:

Feiten en cijfers
http://www.babysabbatical.nl/cijfers.html

Hier in Nederland krijgen we dus weinig als het gaat om opvang zodat moeders (gedeeltelijk of volledig) kunnen blijven werken.

Als ik Noors kon spreken had ik het wel geweten...
Hmm, anders maar eens een extra studie erbij?

Nee hoor, kiddin, wat niet is kan nog komen en anders komt het heus wel goed. Vrouwen zijn alhamdoelillah flexibel genoeg. Ik moet wel eerlijk zeggen, ik vind dat als je volledig kiest voor het moederschap je er wel echt volledig voor moet gaan. Genoeg voorbeelden in de praktijk die totaal iets anders laten zien.

Ik ben momenteel Leraar In Opleiding en ik zie vaak genoeg dat kinderen verwaarloost worden. Moeder lekker blijven liggen in het warme bedje, kinderen zonder brood en veels te laat naar school en ga zo een tijdje door... JAMMER!!!

Inca'Allah zal ik later mijn hart volgen en mijn keuze van dat moment en de omstandigheden volgen. Sommige dingen kun je nooit van te voren weten!

mouslati