- De Aith Waryaghar - is nu online te bestellen

Gestart door FFalku, 04/04/2007 om 14:30:06

FFalku




De Nederlandse uitgave van -De Aith Waryaghar van het Marokkaanse Rifgebied- is nu online te bestellen. Dit is het eerste deel (het tweede en laatste deel is nog in bewerking). Het is een vertaling van -The Aith Waryagher of the Moroccan Rif-, het imposante werk van de antropoloog David Hart over de Riffinse Imazighen in de jaren vijftig.

Het is een luxe uitgave, hardcover en gedrukt op glans papier. De foto-s zijn digitaal bewerkt en het boek is in een eenmalige zeer beperkte druk uitgebracht. Uitgegeven door SMDN.


Bestelling:
Het boek -De Aith Waryaghar van het Marokkaanse Rifgebied- kan online besteld worden. U ontvangt het boek dan per post. Prijs per boek: Euro 25.- (inclusief verzendkosten).

Voor meer informatie en bestelling: http://www.tawiza.nl





Thayouth


Ik heb alvast een bestelling geplaatst! ;D

The_Rep0rter

Weet iemand hoe ik aan dit boek kan komen??

Wa salam

The_Rep0rter

Ik heb van Farid Aouled Lahcen begrepen dat ze na de zomer er zouden zijn inshAllah.

Wa salam

TamurtIno

Citaat van: The_Rep0rter op 16/06/2009 om 17:24:38
Weet iemand hoe ik aan dit boek kan komen??

Wa salam
Staat het antwoord op je vraag niet in de eerste bericht van deze topic?


The_Rep0rter

Citaat van: TamurtIno op 20/06/2009 om 17:34:28
Staat het antwoord op je vraag niet in de eerste bericht van deze topic?


Nee? Ze zijn nu uitverkocht.

Simo7

Ik wil graag dit boek hebben in het Nederlands, iemand een idee waar ik het kan kopen AUB.
Als er mensen zijn die toevallig dit exemplaar hebben en die het willen verkopen AUB even PM sturen.

Chatt zie arif

#7
Citaat van: Simo7 op 18/01/2010 om 10:37:46
Ik wil graag dit boek hebben in het Nederlands, iemand een idee waar ik het kan kopen AUB.
Als er mensen zijn die toevallig dit exemplaar hebben en die het willen verkopen AUB even PM sturen.

Vertaald naar het Nederlands heb ik 'm nog nooit gezien, bovendien is maar de helft vertaald als men afgaat op het eerste bericht van deze topic.
Ik kan em je wel echt aanraden,het is een van de meest gedetailleerde cultureel antroplogische studies ooit uitgevoerd. Het heeft de auteur David M Hart vele jaren gekost om de dit lijvige meesterwerk samen te stellen.

De Amerikaanse uitgave is ook zeer zeldzaam,mijn exemplaar vond ik na maanden zoeken voor 300 dollar ergens in Arizona...

Mijn tip is om te blijven zoeken naar de Engelse versie,als je iets niet begrijpt kun je altijd nog een woordenboek erbij pakken.


Uzop had vorige keer deze link geplaatst,daar kun je ook even in snuffelen.
http://tamazight.forumactif.com/societe-f13/la-tribu-ait-waryaghel-t205.htm


isbn:0-8165-0452-0

Simo7

Citaat van: Zwart-Hart-Chatt op 18/01/2010 om 12:55:46
Vertaald naar het Nederlands heb ik 'm nog nooit gezien, bovendien is maar de helft vertaald als men afgaat op het eerste bericht van deze topic.
Ik kan em je wel echt aanraden,het is een van de meest gedetailleerde cultureel antroplogische studies ooit uitgevoerd. Het heeft de auteur David M Hart vele jaren gekost om de dit lijvige meesterwerk samen te stellen.

De Amerikaanse uitgave is ook zeer zeldzaam,mijn exemplaar vond ik na maanden zoeken voor 300 dollar ergens in Arizona...

Mijn tip is om te blijven zoeken naar de Engelse versie,als je iets niet begrijpt kun je altijd nog een woordenboek erbij pakken.


Uzop had vorige keer deze link geplaatst,daar kun je ook even in snuffelen.
http://tamazight.forumactif.com/societe-f13/la-tribu-ait-waryaghel-t205.htm


isbn:0-8165-0452-0

Ja ik zag hem staan voor 300 dollar.... maar dat is net ietjes te duur voor me... ik ben bereid tussen de 50 en 75 euro uit te geven...

Die nederlandse vertaling is nergens te krijgen....


Smail

Weet nog iemand of je dit boek nog kan krijgen (liefst nederlandse versie)

MBTiza

Engelse versie:

http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=14374.msg268557#msg268557


Deze is overigens veel beter dan de NLse, de NLse bevat maar de eerste paar hoofdstukken.

Asrem

#11
Jammer dat er geen waarschuwing op stond,zoals het kan hartritmestoornissen/stilstand, veroorzaken bij de huidige aith waryagher.
Want dat zul je krijgen als je ziet hoe onze voorouders waren, en wat van hun kinders terecht is gekomen.
Slijmjurken,softies,dieven,oplichters en het allerergst ARABIER !