Marokkaanse drugsbende opgerold in Bergen op Zoom

Gestart door MBTiza, 05/03/2007 om 09:44:37

The Franchise

Wanneer je terugkijkt naar de oorsprong van criminele bendes dan zie je altijd een zelfde oorsprong. De mafia, Yakuza, Triads, noem maar op. Ze begonnen als groep die de bevolking beschermden.

Zelfs de Mara Salvatrucha begon als een latino versie van The A-Team.

Al die groepen, hoe geweldadig ze ook zijn, waren vaak een alternatief voor de bevolking en hebben de bevolking beschermd en verdedigd. Vaak wel met een prijskaartje en dat groeide uit tot grote financiële melkkoeien. De lijn tussen goed en kwaad werd daardoor erg klein.

Is het goed om beschermingsgeld te vragen? Lijkt me een dillema.

Is het bijvoorbeeld goed om met drugsgeld een arme familie te ondersteunen? Je zou zeggen van wel, maar drugs kunnen een familie ook kapot maken.

Is het goed om 1 familie te helpen en de andere kapot te maken?

Criminaliteit is niet zo simpel zwart/wit als we willen geloven. Want er bestaat geen zwart en wit. Er is geen goed en kwaad. Alleen John Negroponte is 100% pure evil, maar voor de rest kent ieder mens wel een klein beetje goedheid.

Ik zal ook niet zeggen 'dit zijn slechte mensen'. Ik hou van het idee dat er geen slechte mensen zijn maar mensen die slechte keuzes maken. En in mijn ogen is drugshandel een heeeeeeele slechte keuze. Het maakt mensen kapot, het is het idee dat je iemand kapot moet maken om er zelf beter van te worden.

Natuurlijk kan je dus ook trots zijn op drugshandelaren, je kan zeggen dat ze dingen verbeterd hebben. Maar dat kan alleen door andere dingen kapot te maken. Ik kan bijvoorbeeld best de mooiste man op aarde zijn, maar daarvoor moet ik wel eerst Brad Pitt's gezicht over een brandend stuk snelweg halen. (En Brad Pitt is dan nog maar het begin, wat denk je van Jared Letho).

De keuzes die wij maken zullen altijd consequenties hebben. Daarom moeten we heel goed nadenken over onze keuzes. En iemand die goed nadenkt over drugshandel moet bewust de keuze maken dat andere mensen zullen lijden voor zijn eigen geluk en zo een keuze kan je niet even makkelijk afkopen door wat geld te stoppen in een arm gebied.

Laysa

Citaat van: Lixxfootman op 10/03/2007 om 01:40:06

Wat ik niet begrijp is dat je foetert op marokkanen die wiet verkopen en niet op de staat die miljoenen per jaar aan belastingen heft op winst uit softdrugsverkoop.Gedoogbeleid en coffeeshops zijn geloof ik geen marokkaanse uitvindingen of vergis ik me?

Geen van beide, maar op dit moment gaat het me meer om bepaalde reacties. Daar hou ik me even aan, dat ik kan foeteren op de staat is onderdeel van een andere discussie. Het gaat me niet alleen om wiet, maar in de discussie worden ook drugsdealers de hemel in geprijsd.

De staat is even verkeerd bezig, ik heb nergens beweerd dat dat niet zo is. Lixxfootman.

MBTiza

Citaat van: Laysa op 10/03/2007 om 01:56:12
Citaat van: Lixxfootman op 10/03/2007 om 01:40:06

Wat ik niet begrijp is dat je foetert op marokkanen die wiet verkopen en niet op de staat die miljoenen per jaar aan belastingen heft op winst uit softdrugsverkoop.Gedoogbeleid en coffeeshops zijn geloof ik geen marokkaanse uitvindingen of vergis ik me?

Geen van beide, maar op dit moment gaat het me meer om bepaalde reacties. Daar hou ik me even aan, dat ik kan foeteren op de staat is onderdeel van een andere discussie. Het gaat me niet alleen om wiet, maar in de discussie worden ook drugsdealers de hemel in geprijsd.

De staat is even verkeerd bezig, ik heb nergens beweerd dat dat niet zo is. Lixxfootman.

Drugsdealers worden nergens de hemel ingeprezen...dat maak jij er weer van studiebol.

Laysa

Citaat van: Lixxfootman op 10/03/2007 om 01:28:32

Ik was in de jaren 80 een van de drie marokkanen op de 1700 leerlingen van het rijks in bergen op zoom.Een kopstuk die in bergen op zoom is opgepakt zat een paar straten verder op het donner college.Waarom denk jij dat jij de enige bent die hard heeft moeten studeren?

Ps,hou niet van gangstarap,geef mij maar sellam riffi of een deel van Der Ring des Nibelugen,ajou ajou ja saloua ja saloua.....


Pardon? Waar zie jij precies staan dat IK zeg dat IK de enige ben die hard heeft moeten studeren?

Dat heb ik nergens gezegd, mijn uitspraken zijn in principe algemeen, ik ben niet zo egocentrisch dat ik mezelf op een voetstuk plaats.

Ik ben benieuwd, zou je me willen aanwijzen waar ik expliciet heb beweerd dat ik als enige hard heb moeten studeren?


Chatt zie arif

De familie D..... heeft een voormalige seksshop overgenomen in 1980 en met behulp van de gemeente bergen op zoom een cofeeshop gevestigd.

Maak je iemand kapot die 200 km naar je toe komt rijden om een wietjointje te roken?Zelfs de president van amerika heeft toegegeven dat hij wiet heeft gerookt.(niet de huidige,die heeft liever een fles whiskey)

Laysa

#35
Citaat van: Amcum op 10/03/2007 om 01:34:39
Citaat van: Laysa op 10/03/2007 om 01:00:25
Als je de maatstaf laag houdt dan kun je alles wel goed praten. Goh wat GOED zeg van die drugsdealers!! Bloedgeld pompen in een land, daar zijn helemaaaaal geen ethische bezwaren tegenin te brengen. Nee joh, dat gelul over "het doel heiligt niet de middelen" en het Kantiaanse "mensen moeten niet als middel worden gebruikt" dat is je reinste onzin!!! De eerste generatie Marokkanen, onze vaders en moeders, die gezwoegd hebben om hun kinderen en familie de kans op een beter leven te geven??? De vuilnisbak in met zulke ideeen!

Dat verhaal van mij over de Marokkaanse drugsscene was ten eerste een reactie op iemand anders, maar ja jij schijnt een kei te zijn in het aanhalen van reacties die niet voor jou bedoeld zijn en dingen uit hun verband rukken....bloedgeld, mens waar heb je het over? De film blooddiamants gezien ofzeau?

Dingen uit hun verband rukken das nogmaals iets wat jij doet, de discussie ging over dat een drugsdealer door velen per definitie de stempel 'slecht' krijgt toegewezen en dat is iets waar ik het niet mee eens ben.

Mevrouwtje niet iedereen heeft dezelfde kansen en mogelijkheden gehad als jij, studeren aan de uni en uitgenodigd worden bij de NMO. Voor velen landgenoten (waaronder de illegalen) is het verkopen van drugs vaak een manier om snel aan veel geld te komen om hun families in het thuisland te kunnen onderhouden.

Ga knikkeren ... stop ze in je neus krijg je hetzelfde effect als het gebral van hierboven. Wat denk je nu, dat "studiebol" een scheldwoord is of zo? Ow, je hebt me geraakt in de diepste essentie van mijn wezen.

Waarom gaat de discussie opeens over mij? Laten we het algemeen houden, want ik haal niet aan uit enkel mijn eigen leven. Verder weet je niks over mijn leven en hoe het komt dat ik doe wat ik doe, dus hou je aannames over mijn leven even voor je. Drogredenen, probeer ze te vermijden.

MBTiza

Citaat van: Lixxfootman op 10/03/2007 om 01:59:19
De familie D..... heeft een voormalige seksshop overgenomen in 1980 en met behulp van de gemeente bergen op zoom een cofeeshop gevestigd.

Maak je iemand kapot die 200 km naar je toe komt rijden om een wietjointje te roken?Zelfs de president van amerika heeft toegegeven dat hij wiet heeft gerookt.(niet de huidige,die heeft liever een fles whiskey)

Gaat het trouwens om dezelfde familie die opgepakt zijn als de familie Der..


Chatt zie arif

Citaat van: Amcum op 10/03/2007 om 02:02:32
Citaat van: Lixxfootman op 10/03/2007 om 01:59:19
De familie D..... heeft een voormalige seksshop overgenomen in 1980 en met behulp van de gemeente bergen op zoom een cofeeshop gevestigd.

Maak je iemand kapot die 200 km naar je toe komt rijden om een wietjointje te roken?Zelfs de president van amerika heeft toegegeven dat hij wiet heeft gerookt.(niet de huidige,die heeft liever een fles whiskey)

Gaat het trouwens om dezelfde familie die opgepakt zijn als de familie Der..



Het IS de familie D...

Laysa

Citaat van: The Franchise op 10/03/2007 om 01:45:38
Wanneer je terugkijkt naar de oorsprong van criminele bendes dan zie je altijd een zelfde oorsprong. De mafia, Yakuza, Triads, noem maar op. Ze begonnen als groep die de bevolking beschermden.

Zelfs de Mara Salvatrucha begon als een latino versie van The A-Team.

Al die groepen, hoe geweldadig ze ook zijn, waren vaak een alternatief voor de bevolking en hebben de bevolking beschermd en verdedigd. Vaak wel met een prijskaartje en dat groeide uit tot grote financiële melkkoeien. De lijn tussen goed en kwaad werd daardoor erg klein.

Is het goed om beschermingsgeld te vragen? Lijkt me een dillema.

Is het bijvoorbeeld goed om met drugsgeld een arme familie te ondersteunen? Je zou zeggen van wel, maar drugs kunnen een familie ook kapot maken.

Is het goed om 1 familie te helpen en de andere kapot te maken?

Criminaliteit is niet zo simpel zwart/wit als we willen geloven. Want er bestaat geen zwart en wit. Er is geen goed en kwaad. Alleen John Negroponte is 100% pure evil, maar voor de rest kent ieder mens wel een klein beetje goedheid.

Ik zal ook niet zeggen 'dit zijn slechte mensen'. Ik hou van het idee dat er geen slechte mensen zijn maar mensen die slechte keuzes maken. En in mijn ogen is drugshandel een heeeeeeele slechte keuze. Het maakt mensen kapot, het is het idee dat je iemand kapot moet maken om er zelf beter van te worden.

Natuurlijk kan je dus ook trots zijn op drugshandelaren, je kan zeggen dat ze dingen verbeterd hebben. Maar dat kan alleen door andere dingen kapot te maken. Ik kan bijvoorbeeld best de mooiste man op aarde zijn, maar daarvoor moet ik wel eerst Brad Pitt's gezicht over een brandend stuk snelweg halen. (En Brad Pitt is dan nog maar het begin, wat denk je van Jared Letho).

De keuzes die wij maken zullen altijd consequenties hebben. Daarom moeten we heel goed nadenken over onze keuzes. En iemand die goed nadenkt over drugshandel moet bewust de keuze maken dat andere mensen zullen lijden voor zijn eigen geluk en zo een keuze kan je niet even makkelijk afkopen door wat geld te stoppen in een arm gebied.

Kijk hier is over nagedacht, ik zou er een voorbeeld aan nemen. Verder ga ik niet in op op het persoonlijke af soort "discussies", ik sta hier niet terecht en wat ik in mijn persoonlijk leven doe of denk gaat jullie geen reet aan. Kom met relevante argumenten of beweringen of leer wat discussieeren is.

The Franchise

Citaat van: Amcum op 10/03/2007 om 01:58:36
Citaat van: Laysa op 10/03/2007 om 01:56:12
Citaat van: Lixxfootman op 10/03/2007 om 01:40:06

Wat ik niet begrijp is dat je foetert op marokkanen die wiet verkopen en niet op de staat die miljoenen per jaar aan belastingen heft op winst uit softdrugsverkoop.Gedoogbeleid en coffeeshops zijn geloof ik geen marokkaanse uitvindingen of vergis ik me?

Geen van beide, maar op dit moment gaat het me meer om bepaalde reacties. Daar hou ik me even aan, dat ik kan foeteren op de staat is onderdeel van een andere discussie. Het gaat me niet alleen om wiet, maar in de discussie worden ook drugsdealers de hemel in geprijsd.

De staat is even verkeerd bezig, ik heb nergens beweerd dat dat niet zo is. Lixxfootman.

Drugsdealers worden nergens de hemel ingeprezen...dat maak jij er weer van studiebol.


"IK ken dealers die arme mensen in Marokko helpen en veel mensen hebben geholpen tijdens die aarbeving door hen van een huis te voorzien, dan heb ik dit liever dan de de dikke oude rhajj die mekka inmiddels 10 keer een bezoekje heeft gebracht."

Hier wordt gezegd (citaat van jou als ik het goed heb, en ik heb het goed, daarom vraag ik het ook), waarin gezegd wordt dat een dealer meer voorstelt dan een goede gelovige. Komt toch wel aardig in de buurt van iemand de hemel in prijzen.


Nog een citaat van jou

"40 jaar van je leven achter een bureautje doorbrengen is idd alles. Maar mevrouw denkt dat die dealers heel dom zijn en dat zij alle wijsheid in pacht heeft, las laatst een artikel waarin die drugsbaronnen werden vergeleken met topmannen uit bedrijfsleven....opmerkelijk weinig verschil, alleen de manier van het oplossen van conflicten verschilde enigzins Grin Het leven hier in NL draait voor een groot deel om geld als je dat nog niet doorhebt dan wil je graag komen ontwaken uit jouw winterslaap."


Hierin zeg je dat drugsdealers helemaal niet zo slecht zijn, want het enige waarin ze verschillen met normale zakenlieden is de manier hoe ze conflicten oplossen. Toch wel een vergaande stelling vind je niet? Dat betekent namelijk dat een dealer die een tegenstander niet vermoord dus een respectabele zakenman is.

En ga nou niet zeggen dat dit niet jouw woorden zijn, maar dat het uit het artikel komt. Want jij hebt het artikel naar voren gebracht om een punt te maken.

In het volgende citaat zet je ze weer neer als respectable burgers die niks fout doen.

"Maar wat betreft de Marokkaanse drugsscene, deze is gelukkig bij lange na niet zo geweldadig als de Turkse/Colombiaanse waar je keihard wordt afgestraft. Marokkanen in de drugsscene zijn in de meeste gevallen slachtoffers ipv daders als het gaat om ripdeals etc.

De meeste oudere Riffijnse drugsbaronnen hebben relatief gezien meer gedaan voor hun gemeenschap dan de Rhajj die jaar-in jaar-uit Mekka een bezoekje brengt, hen per definitie 'slecht' noemen vind ik dan ook niet gepast."


En nogmaals.

"Mevrouwtje niet iedereen heeft dezelfde kansen en mogelijkheden gehad als jij, studeren aan de uni en uitgenodigd worden bij de NMO. Voor velen landgenoten (waaronder de illegalen) is het verkopen van drugs vaak een manier om snel aan veel geld te komen om hun families in het thuisland te kunnen onderhouden."

Zoals ik in mijn reactie al schreef. Is het dan opeens goed? Als ik jouw huis in de fik steek zodat ik daar een mooi weeshuis kan plaatsen, ben ik dan fout of goed?

MBTiza

Citaat van: Laysa op 10/03/2007 om 02:00:36


Ga knikkeren ... stop ze in je neus krijg je hetzelfde effect als het gebral van hierboven.  Waarom gaat de discussie opeens over mij? Laten we het algemeen houden, want ik haal niet aan uit enkel mijn eigen leven. Verder weet je niks over mijn leven en hoe het komt dat ik doe wat ik doe, dus hou je aannames over mijn leven even voor je. Drogredenen, probeer ze te vermijden.


Ojee gebral...Laysa jij bent geweldenaar en hebt echt alle wijsheid in pacht meissie maar haalt de zaken compleet door elkaar, slaap lekker.

Chatt zie arif

Citaat van: Laysa op 10/03/2007 om 01:59:07
Citaat van: Lixxfootman op 10/03/2007 om 01:28:32

Ik was in de jaren 80 een van de drie marokkanen op de 1700 leerlingen van het rijks in bergen op zoom.Een kopstuk die in bergen op zoom is opgepakt zat een paar straten verder op het donner college.Waarom denk jij dat jij de enige bent die hard heeft moeten studeren?

Ps,hou niet van gangstarap,geef mij maar sellam riffi of een deel van Der Ring des Nibelugen,ajou ajou ja saloua ja saloua.....


Pardon? Waar zie jij precies staan dat IK zeg dat IK de enige ben die hard heeft moeten studeren?

Dat heb ik nergens gezegd, mijn uitspraken zijn in principe algemeen, ik ben niet zo egocentrisch dat ik mezelf op een voetstuk plaats.

Ik ben benieuwd, zou je me willen aanwijzen waar ik expliciet heb beweerd dat ik als enige hard heb moeten studeren?



Yes massa,wijs ons de weg naar het eerlijke en rechtvaardige leven dat jij leeft.Ik ben een zondaar en toon berouw,heb genade met deze meedogeloze leeghoofd die liegt en bedriegt.

The Franchise

Citaat van: Lixxfootman op 10/03/2007 om 01:59:19
De familie D..... heeft een voormalige seksshop overgenomen in 1980 en met behulp van de gemeente bergen op zoom een cofeeshop gevestigd.

Maak je iemand kapot die 200 km naar je toe komt rijden om een wietjointje te roken?Zelfs de president van amerika heeft toegegeven dat hij wiet heeft gerookt.(niet de huidige,die heeft liever een fles whiskey)


Ik vind het persoonlijk zeer triest wanneer iemand 200 km reist om even high te worden. Iemand heeft dan echt een zwaar probleem.

Laysa

#43
Citaat van: Lixxfootman op 10/03/2007 om 02:14:38
Citaat van: Laysa op 10/03/2007 om 01:59:07
Citaat van: Lixxfootman op 10/03/2007 om 01:28:32

Ik was in de jaren 80 een van de drie marokkanen op de 1700 leerlingen van het rijks in bergen op zoom.Een kopstuk die in bergen op zoom is opgepakt zat een paar straten verder op het donner college.Waarom denk jij dat jij de enige bent die hard heeft moeten studeren?

Ps,hou niet van gangstarap,geef mij maar sellam riffi of een deel van Der Ring des Nibelugen,ajou ajou ja saloua ja saloua.....


Pardon? Waar zie jij precies staan dat IK zeg dat IK de enige ben die hard heeft moeten studeren?

Dat heb ik nergens gezegd, mijn uitspraken zijn in principe algemeen, ik ben niet zo egocentrisch dat ik mezelf op een voetstuk plaats.

Ik ben benieuwd, zou je me willen aanwijzen waar ik expliciet heb beweerd dat ik als enige hard heb moeten studeren?



Yes massa,wijs ons de weg naar het eerlijke en rechtvaardige leven dat jij leeft.Ik ben een zondaar en toon berouw,heb genade met deze meedogeloze leeghoofd die liegt en bedriegt.

Niet lullen, kom met feiten en als je dat niet kan, take it like a man en ga niet zulke onzin janken.

Yallah ... het kleuteruurtje is voorbij.

Laysa

Citaat van: Amcum op 10/03/2007 om 02:14:29
Citaat van: Laysa op 10/03/2007 om 02:00:36


Ga knikkeren ... stop ze in je neus krijg je hetzelfde effect als het gebral van hierboven.  Waarom gaat de discussie opeens over mij? Laten we het algemeen houden, want ik haal niet aan uit enkel mijn eigen leven. Verder weet je niks over mijn leven en hoe het komt dat ik doe wat ik doe, dus hou je aannames over mijn leven even voor je. Drogredenen, probeer ze te vermijden.


Ojee gebral...Laysa jij bent geweldenaar en hebt echt alle wijsheid in pacht meissie maar haalt de zaken compleet door elkaar, slaap lekker.


Not even worth the thought about it ....