Hoe staan de Imazighen tegenover Homoseksualiteit.

Gestart door hannin, 08/02/2007 om 13:10:27

hannin

.......

MBTiza

Negatief, of althans in mijn kennisenkring.
Homosexualiteit (bij mannen) onder de Marokkanen is een verhaal apart,  zo wordt iemand die geeft wel als homosexueel gezien (genaamd: umtic) en iemand die alleen maar neemt niet of althans dit was vroeger zo...
Vroeger hielden de Jbala, Ghomara en Sinhaja Srir stammen  in Noord-Marokko homomarkten, deze werden door Abd-krim verboden (Bron:Rebels in the Rif'). In het boek 'The Aith Wayagher of the Morrocan Rif' staat verder dat de Irifiyen de eerdergenoemde stammen als een stelletje flikkers zien en dit vanwege die homomarkten die zij daar hielden.


VS

#2
Citaat van: Amcum op 08/02/2007 om 14:01:16
Negatief, of althans in mijn kennisenkring.
Homosexualiteit (bij mannen) onder de Marokkanen is een verhaal apart,  zo wordt iemand die geeft wel als homosexueel gezien (genaamd: umtic) en iemand die alleen maar neemt niet of althans dit was vroeger zo...
Vroeger hielden de Jbala, Ghomara en Sinhaja Srir stammen  in Noord-Marokko homomarkten, deze werden door Abd-krim verboden (Bron:Rebels in the Rif'). In het boek 'The Aith Wayagher of the Morrocan Rif' staat verder dat de Irifiyen de eerdergenoemde stammen als een stelletje flikkers zien en dit vanwege die homomarkten die zij daar hielden.


Serieus joh?  De komkommers en bananen waren zeker niet om aan te slepen op die markt.

aithwayagher

negatief zeker negatief dat is een keuze wat iemand maakt om dat te doen je word niet zo geboren je kiest er zelf voor en als je daarvoor kiest moet je de gevolgen accepteren wat dat met zich meebrengt

miss.F.

Citaat van: aithwayagher op 08/02/2007 om 14:40:46
negatief zeker negatief dat is een keuze wat iemand maakt om dat te doen je word niet zo geboren je kiest er zelf voor en als je daarvoor kiest moet je de gevolgen accepteren wat dat met zich meebrengt

dr zijn er die het tegenovergestelde beweren namelijk dat het aangeboren is, vanuit dat oogpunt kies je er niet zelf voor. Je hebt daarentegen wel de keuze om er wel of niet aan toe te geven

VS

Citaat van: hannin op 08/02/2007 om 13:10:27
Ik zou graag geadviseerd willen worden. Me broertje van 18 kwam laatst naar me toe en hij zei tegen mij dat hij me wat wou vertellen, iets dat hem al een tijd erg dwarszat. Ik zag dat me broertje zijn gezonheid de laaste tijd heel erg achter uitging hij werdt steeds dunner en had veel last van depressies hij wou niet naar buiten hij had geen zin meer om te eten en als hij at waren het een paar happen en dan ging hij op zijn kamer zitten. Op een dag riep hij me om ff met hem te komen zitten. Ik heb een goeie band met broertje en heb hem altijd in bescherming genomen dus ik vroeg hem wat er was. Hij begon me te vertellen over zijn jeugd en hoe hij altijd in angst leefde maar mij was het onduidlijk waarom hij zoveel angst had dus ik vroeg hem wat hem dwarszat, hij begon te huilen wat ik hem nooit had zien doen ik vondt het maar raar en hij keek met een angst in zijn ogen naar mij en hij zei tegen me dat ie homo was. Ik schrok maar ik probeerde mezelf sterk te houden en zei tegen hem dat het maar een fase was in zijn leven en dat hij nog te jong was om zeker te weten wat zijn gevoelens precies zijn en ik liep weg maar sindsdien gaat het alleen maar slechter met hem en ik heb dit nog aan niemand verteld op een of ander manier schaam ik me voor hem toen besefte ik ineens hoe hij zich moest voelen dus wil graag iemand vragen om mij advies te geven over deze dillema. alvast bedankt
Ik denk niet dat mensen hier veel voor je kunnen doen. Als iemand ruimdenkend doet en je goedbedoelde adviezen geeft, dan zijn dat uitzonderingen op de regel. En de regel is dat homosexualiteit niet bestaat en ondergronds moet blijven. Aan de buitenkant moet de Amazigh de strenge machoman blijven. Zorg er vooral voor dat je broertje niet op straat bij z'n oude vrienden gaat hangen. Op straat is er de strijd van dominantie. Daar zal je broertje snel door de mand vallen en vernederd worden.

MBTiza

Citaat van: VerbalSmaeel op 08/02/2007 om 14:54:24
Als iemand ruimdenkend doet en je goedbedoelde adviezen geeft, dan......

Hahah idd, als ze zich ruimdenkend voortdoen net als al onze bestuurders van de Amazighverenigingen die een vrouwenbijeenkomst organiseren maar hun vrouw thuis laten.


Izouran

Zeer negatief. En ik denk dat het ook nooit als iets positiefs wordt gezien. Of het nou aangeboren of een keuze is, je moet in dit leven zulke gevoelens onderdrukken. Ik hoor nu vele mensen zeggen dat niet kan, want liefde kent geen grenzen, dat betwijfel ik.

SAMADIE

De meeste mensen staan er erg negatieve tegenover, ongeachte hun afkomst amazigh of nederlander. Alleen het verschil is dat de meeste marokkanen wel toegeven en de nederlander niet. Athans niet in het openbaar.
Wat het wel of niet aangeboren is. Ik denk zelf dat het meer een ziekte is ken ook geen nederlanders die er net zo over denken. Je kan wel van iemand houden ongeacht zijn geslacht maar gewoon als vriend. Als je van je beste vriend houdt wil niet zeggen dat je homo bent. Als je van je beste vriendin houdt wil ook niet zeggen dat je sex met haar gaat hebben.
Maar ik heb zo iets als jij homo wil zijn is jou kont is jou leven.
Wij moeten niet anderen gaat dwingen of wat dan ook. En uitsluiten of weg stoten is het meeste verkeerd wat je kan doen. Daarbij is het makelijker om te oordelen dan er mee om tegaan.
Ik wens je veel sterkte en wijsheid.

MBTiza

Citaat van: VerbalSmaeel op 08/02/2007 om 14:30:15

Serieus joh?  De komkommers en bananen waren zeker niet om aan te slepen op die markt.

Ja, man waren bijna geen bananen en komkommers  te krijgen in Rabegh n Tawrirt voor 1922. Die gasten hadden dat wel nodig voor hun shakes in de sportschool. ;D

(Offline)

#10
.

(Offline)

#11
Citaat van: Amcum op 08/02/2007 om 17:21:54
Citaat van: VerbalSmaeel op 08/02/2007 om 14:30:15

Serieus joh?  De komkommers en bananen waren zeker niet om aan te slepen op die markt.

Ja, man waren bijna geen bananen en komkommers  te krijgen in Rabegh n Tawrirt voor 1922. Die gasten hadden dat wel nodig voor hun shakes in de sportschool. ;D
.

Bades

voor mij is ieder gelijk hoor...homo of hetro....

en reken maar dat ik Amazigh als wat ben!

SAMADIE

#13
Citaat van: (Offline) op 08/02/2007 om 17:41:14
Citaat van: Amcum op 08/02/2007 om 17:21:54
Citaat van: VerbalSmaeel op 08/02/2007 om 14:30:15

Serieus joh?  De komkommers en bananen waren zeker niet om aan te slepen op die markt.

Ja, man waren bijna geen bananen en komkommers  te krijgen in Rabegh n Tawrirt voor 1922. Die gasten hadden dat wel nodig voor hun shakes in de sportschool. ;D
dit soort reacties vind ik nou niet gepast, typisch macho cultuur, de bink uithangen over iemand anders zen leed....zielig hoor


DIT zijn reacties van mensen zonder een mening, maar toch een behoefte aan aandacht hebben. het zijn altijd het zelfde topic verneukers.

Rbaaz

Citaat van: Amcum op 08/02/2007 om 14:01:16
Negatief, of althans in mijn kennisenkring.
Homosexualiteit (bij mannen) onder de Marokkanen is een verhaal apart,  zo wordt iemand die geeft wel als homosexueel gezien (genaamd: umtic) en iemand die alleen maar neemt niet of althans dit was vroeger zo...
Vroeger hielden de Jbala, Ghomara en Sinhaja Srir stammen  in Noord-Marokko homomarkten, deze werden door Abd-krim verboden (Bron:Rebels in the Rif'). In het boek 'The Aith Wayagher of the Morrocan Rif' staat verder dat de Irifiyen de eerdergenoemde stammen als een stelletje flikkers zien en dit vanwege die homomarkten die zij daar hielden.

ik wil even reageren op jouw reactie van hierboven. Ik weet niet hoe vaak ik deze onzin van je hier moeten lezen maar het lijkt dat zodra jij daar een enige kans voor ziet dit onzin weer hier  dropt. Elke keer wil je de lezer laten geloven dat Jeballa een onzedelijke volk en mietjes zijn (chmayath).
Het kan zijn dat ergens in afgelegen bergen jonge knapen en vrouwen werden verkocht maar dit betekend zeker niet dat Jeballa dit hebben getolereerd. dit is gewoon een grote vooroordeel en een leugen. En meestal werden deze jongens en meisje door misdadigers, ook door Rifijnen, ontvoerd uit hun dorpen of uit  in de buurt gelegen steden en daar verhandeld.