Tawiza in de Jaarbeurs op zaterdag, 10 februari 2007

Gestart door student1980, 02/02/2007 om 12:36:31

ameziane

Ik zal er zijn, incha'Allah.

Die Sietske de Boer lijkt me een interessante vrouw.

Laysa

#16
Ik wil gaan!!!!

Ja Sietske de Boer lijkt me ook een erg interessante vrouw -> http://www.amerigo.nl/uitgeverij/bulaaq/9054600489.html

ataynahnah


Laysa

Citaat van: ataynahnah op 10/02/2007 om 10:39:50
Citaat van: Laysa op 05/02/2007 om 16:39:02
Ik wil gaan!!!!

Ja Sietske de Boer lijkt me ook een erg interessante vrouw -> http://www.amerigo.nl/uitgeverij/bulaaq/9054600489.html

Jij niet mag van Pappie!!!!!!!!!

Aya shek s iwaren! Pas maar op, a thesch aregh th erkahwa, wadji atay n nahnah!!!! :D

ataynahnah

Citaat van: Laysa op 10/02/2007 om 14:15:56
Citaat van: ataynahnah op 10/02/2007 om 10:39:50
Citaat van: Laysa op 05/02/2007 om 16:39:02
Ik wil gaan!!!!

Ja Sietske de Boer lijkt me ook een erg interessante vrouw -> http://www.amerigo.nl/uitgeverij/bulaaq/9054600489.html

Jij niet mag van Pappie!!!!!!!!!


Aya shek s iwaren! Pas maar op, a thesch aregh th erkahwa, wadji atay n nahnah!!!! :D

Ja en ik versta het helemaal

Tamza

Citaat van: Thayouth op 03/02/2007 om 22:11:23Maar echt jammer man, ik had die Ahmed Essadki graag wat horen voorlezen. Sinds 'Zian' ben ik fan.

Je hebt wat dat betreft iets moois gemist. Zijn gedichten zijn al erg mooi, zn stem idem. Maar hoe hij voordraagt is al helemaal mooi: uit zn hoofd en gepassioneerd. Hij droeg ook nog een nieuw gedicht voor. Ik heb het proberen op te nemen, ik kijk zo even of er wat van te horen is.

Verder was het wel ok. Er werd eigenlijk wel heel weinig ingegaan op wat Stichting Tawiza het wil doen (cultuur, educatie en mensenrechten), en het was -zoals een aanwezige meid tegen mij zei- een beetje onduidelijk hoe Tawiza dat dan precies wil bereiken. Maar ik heb er vertrouwen in dat Stichting Tawiza gewoon mooie en belangrijke projecten opzet, zoals Tawiza dat ook al in het verleden heeft gedaan.

De discussie ging met alle respect nergens over, dus daar heb ik weinig over te zeggen.

En tot onze verrassing kwam een jonge lieftallige meid van 18 jaar een column voorlezen over Abdelkrim. Dit deed zij erg mooi, humoristisch en ontroerend. Dat had je moeten zien; was erg leuk.

Sa3ieD

Ik had het wel opgenomen met mijn telefoon, ik weet alleen niet hoe het met de kwaliteit zit en of ik het wel mag plaatsen.

Tamza

Ik heb overigens alleen dat eerste gedicht opgenomen, die komt uit de bundel "Strijdkreet van de aarde." Ik neem aan dat dat voor gebruik in eigen kringen wel beluisterd mag worden, toch?

Thayouth

Citaat van: Tamza op 11/02/2007 om 16:36:17Je hebt wat dat betreft iets moois gemist. Zijn gedichten zijn al erg mooi, zn stem idem. Maar hoe hij voordraagt is al helemaal mooi: uit zn hoofd en gepassioneerd. Hij droeg ook nog een nieuw gedicht voor. Ik heb het proberen op te nemen, ik kijk zo even of er wat van te horen is.

Jammer dat ik dat heb moeten missen. Een andere keer dan maar insha Allah. Maar stuur eens hetgeen je opgenomen hebt via MSN. :$


Laysa

Ja het was zoals Tamza negh zei, wel ok.

Sommige dingen ware heeeeeeeeeel erg leuk!!!! Zoals die supersterkte en bovengemiddeld slimme meid die die collumn had geschreven en voorgelezen!

Vooral dat stukje over 50-cent en de jongeren van nu hehehe ... De discussie vond ik teveel gaan over delen van een groter geheel, er werd met vergrootglazen naar de problematiek gekeken.

Al met al een leuke middag!

student1980

Citaat van: Tamza op 11/02/2007 om 16:41:24
Ik heb overigens alleen dat eerste gedicht opgenomen, die komt uit de bundel "Strijdkreet van de aarde." Ik neem aan dat dat voor gebruik in eigen kringen wel beluisterd mag worden, toch?

En? Is het goed van kwaliteit... Ik zou het graag ontvangen.

MBTiza

Ik heb alle nummers van Ahmed Essadki in mp3-formaat, maar kan ze helaas niet ervan af halen omdat ik dan een "redundancy error" krijg, anders zou ik ze wel willen uploaden aangezien er veel animo voor is.


Ik vind Yallah aneri een hele mooie gedicht

Yallah aneri, yallah aninni, necin wedji d l barbar wedji zi al-Yeman, necin d Imazighen necin d Izouwrane, rah seqsa Ifriqiya x tarix i yegh3dan, x thajit n edran, x thenni n ina7na7en id yusinn arin ayth bab n uxxam d isemghaan