Hoofdmenu

Boughazi

Gestart door ablan, 25/11/2006 om 14:14:37

ablan

Zijn er mensen die uit dit dorp of naaste omgeving komen, bijvb. amezzouro, zghor,a3engich,imenouthen, boumeddouur enz enz

amman


Hadou

heb je ooit gehoord van CHAHOUTTI?
Deze man was in de jaren 1950  - 1970 een soort Robin Hood van Aith Touzin.

mouslati

een familielid van me komt er vandaan, als je dacht dat Midar een gat was dan ben je nog niet in Boughazi geweest.

Inuit

Citaat van: Hadou op 10/12/2006 om 18:34:44
heb je ooit gehoord van CHAHOUTTI?
Deze man was in de jaren 1950  - 1970 een soort Robin Hood van Aith Touzin.
ik heb deze naam vaak gehoord.......wie was dit eigenlijk?

Hadou

Chahhoutti was ( ik weet niet of hij nog in leven is) een bandiet. Velen vreesden hem van Arif tot Algerije.
Hij beroofde veel van Franse kolonisten en militairen. De buit verdeelde hij onder de armen.
Ook bood hij enige bescherming aan Irifyen en voor Aith touzin - tafersitis. Die van uit Algerije terug  kwamen met verdiende geld en goederen.
Hij was o.a. bewapend met pistolen en hij kon snel en raak schieten.
De vader van mijn zwager kan er veel over hem vertellen, want hij komt uit de buurt van chahhoutti. Boumedour , aith bouyiri en omgeving.

Hamou

Heb van boulayoun gehoord de zelfde figuur als chahhoutti  maar deze komt uit tamsaman.

Hadou

#7
van Boula3youn heb ik ook gehoord.
Hij was een rotzak. een afperser. Hij plunderde en perste zwakke mensen af.
Hij is vermoord door een Tamsamani die in Duitsland werkte en terug kwam in Tamsaman op familliebezoek ( vakantie).
Boula3youn perste iedereen in de buurt af. En deze jongeman pikte het niet, dat hij een geldsom aan hem moest afstaan. dus lokte hij Boula3youn naar een vallei waar hij hem uitdaagde. Boula3youn trok een mes en werpte die naar die jongeman en hij raakte hem ergens op zijn arm. Daarna trok die jongeman een pistool en vuurde een paar schoten op hem af. En doodde Boula3youn.
Die jongeman werd later vervolgd voor moord door justitie, maar de dorpsbewoners stonden op en hebben hem verdedigd en later is deze jongeman vrijgelaten.

Hamou

Bedankt voor de info. Er is inderdaad groot verschil tussen chahhoutti en boula3youn, van chahhoutti had ik touwens nooit van gehoord.

amman

Citaat van: mouslati op 11/12/2006 om 22:33:41
een familielid van me komt er vandaan, als je dacht dat Midar een gat was dan ben je nog niet in Boughazi geweest.

Boughazi = :love:


CHAHOUTTI?

me oma vertelde veel verhalen aan mij maar chahouti nee.

chahinda

 boughazti komt me echt bekend voor??????????/

chahinda

mensen ik heb een vraagje aan jullie ...... ik ben nog 2 jaar in NL ik voeol me echt rot ik kan aan nikd wenne zou het dat lang duren???????/

Hadou

Boughazi ligt in de stamgebied Ait Touzin. Provincie Nador.

Chahinda:
Waarom voel je je rot?
thessawared thmazight?

chahinda

ik voel me echt rot .....ik weet het niet of dat zal lang duren,,,,,ik mis mijn vrinden in maroko,,,mijn school, klasgenoten alles.........ik ben wel berbers ???????????

chahinda

hebben jullie dat ook????????