De Coup van 1971

Gestart door Aqsil, 05/04/2004 om 12:29:11

Asafu

Citaat van: Ifri Ouatou op 07/10/2004 om 15:09:45
Citaat van: ameziane op 06/10/2004 om 15:03:32
Rifleeuw is een hele tijd niet actief geweest op dit forum,tenzij hij een andere nick heeft aangenomen.

Dus dat antwoord zal niet snel komen!

beste geschiedenis leden,

de coup of (staatsgreep) van 1971 is gpleed door 2 hoofdrolspelers, Generaal Mohamed Medbouh en kolonel M'hamed Ababou met behulp van andere officieren, zoals de oudere broer van M'mamed Ababou Mohamed Ababou, Generaal Hammou de zwager van Koning Hassan, Generaal Bougrine, Generaal Habibi, Generaal Mustafa, Kolonel Echchelouati, Kolonel Boulhimez enz.
Generaal Oufkir die Miniester van binnenlandse zaken was weet ervan staatsgeep maar deet niet mee. Kolonel Echchelouati vroeg hem, Wij gaan een staatsgreep plegen wil je meedoen. Oufkir antwoorde, als jullie het lukt ben ik met jullie als het jullie mislukt weet ik jullie te vinden. In 1971 had Marokko 15 of 16 Generaals. Bij de mislukte coup kwamen om het leven 9 Generraals een paar colonels commandanten plus nog lagere offiecieren. De generaals die omkwamen waren Mohamed Medbouh, Dris Nmichi, Khiari Bougrine, Ahmed El Gharbaoui, Bachir El Bouhali, Hammou Amhrache, Moustafa, Habibi en Abdelhai. Kolonels waren M'amed Ababou, Mohamed Ababou, Boulhimez, en Echchelouati en nog andere Officieren die betrokken zijn.

generaal Medbouh is een Arifi en komt uit Had Jbarna ligt in Gzennaya zijn vader was een belangerijke Caid in de tijd van kolonialisme, gebroeders Ababou komen uit Tamjount tussen Ajdir en Boured in Gzennaya hun vader was een belangerijke Echcheik ook in de tijd van Frankrijk en die zijn ook Ariafa, Bougrine is een ashelhi en komt uit Zaoua de Bougrine bij El menzel dit ligt tussen hermoummou, Tahla en
Bir Tamtam, provincie Sefrou, Generaal Hammou komt uit de buurt van Khnifra is een Ashelhi, Kolonel echchelouati komt uit Oujda is een Bni Znasen, Generaal Oufkir komt uit Ain Chair ligt tussen Figig en Bouarfa bij Tafilalt is ook een ashelhi van Sahara en de anderen zijn meeste ook eshlouh en Ahmed Rami komt Tafraout ligt in Souss.

aihtma souyethma aknejje direhna.....ousram inou gafouem.

oumathouem ifrou ouatou


Azul,

Kolonel Bouazza Boulhimez (commandant van Gendarmerie Royale) deed niet mee aan de staatsgreep van Skhirat in 1971, toen M’Hamed Ababou hem vroeg om mee te doen heeft hij geweigerd, en dan gaf kolonel Ababou opdracht om Boulhimez te executeren.

Luitenant kolonel Mohamed Ababou kwam niet om tijdens de staatsgreep, nadat zijn broer is vermoord, ging op vlucht naar Tetouan maar voordat hij de stad bereikt wed gearresteerd, hij is door de militaire rechtbank tot 20 jaar gevangenisstraf veroordeeld (als ik me niet vergis) hij is in 1975 met Harroch Akka (de bodygard van M’hamed Ababou), en ander twee militairen uit de gevangenis ontsnapt maar na kort tijd werd M. Ababou weer opgepakt.

Ababou*

Citaat van: Hannibal op 09/11/2004 om 19:19:00

Azul,

Luitenant kolonel Mohamed Ababou kwam niet om tijdens de staatsgreep, nadat zijn broer is vermoord, ging op vlucht naar Tetouan maar voordat hij de stad bereikt wed gearresteerd, hij is door de militaire rechtbank tot 20 jaar gevangenisstraf veroordeeld (als ik me niet vergis) hij is in 1975 met Harroch Akka (de bodygard van M’hamed Ababou), en ander twee militairen uit de gevangenis ontsnapt maar na kort tijd werd M. Ababou weer opgepakt.


Ze zijn niet zozeer ontsnapt, maar "losgelaten", zodat men ze vervolgens kon vermoorden. Ze wisten allemaal teveel, het ging ze met name om Akka.
Kort nadat de kolonel was gepakt is hij vermoord, zonder enig vorm van proces. Tot op de dag van vandaag is zijn lichaam spoorloos.

abrid

Citaat van: Ababou* op 12/12/2005 om 14:51:36
Citaat van: Hannibal op 09/11/2004 om 19:19:00

Azul,

Luitenant kolonel Mohamed Ababou kwam niet om tijdens de staatsgreep, nadat zijn broer is vermoord, ging op vlucht naar Tetouan maar voordat hij de stad bereikt wed gearresteerd, hij is door de militaire rechtbank tot 20 jaar gevangenisstraf veroordeeld (als ik me niet vergis) hij is in 1975 met Harroch Akka (de bodygard van M’hamed Ababou), en ander twee militairen uit de gevangenis ontsnapt maar na kort tijd werd M. Ababou weer opgepakt.


Ze zijn niet zozeer ontsnapt, maar "losgelaten", zodat men ze vervolgens kon vermoorden. Ze wisten allemaal teveel, het ging ze met name om Akka.
Kort nadat de kolonel was gepakt is hij vermoord, zonder enig vorm van proces. Tot op de dag van vandaag is zijn lichaam spoorloos.

M.a.w. ze zijn erin geluisd waarna ze in hun rug werden gevold door............

Ababou*

Citaat van: abrid op 12/12/2005 om 14:53:59

M.a.w. ze zijn erin geluisd waarna ze in hun rug werden gevold door............

Er waren elementen in het leger die Hassan II weg wilden hebben. Akka kende hen van gezicht, niet van naam.
Hassan II had een plan om alle hoge officieren een keer uit te nodigen en Akka moest ze dan aanwijzen. Vandaar dat die elementen snel hebben gehandeld en hem uit de weg hebben geruimd. De kolonel is er het slachtoffer van geworden. Maar direct doodgaan is beter dan jarenlang wegrotten in Tazmamart.

abrid

Citaat van: Ababou* op 12/12/2005 om 15:01:41
Citaat van: abrid op 12/12/2005 om 14:53:59

M.a.w. ze zijn erin geluisd waarna ze in hun rug werden gevold door............

Er waren elementen in het leger die Hassan II weg wilden hebben. Akka kende hen van gezicht, niet van naam.
Hassan II had een plan om alle hoge officieren een keer uit te nodigen en Akka moest ze dan aanwijzen. Vandaar dat die elementen snel hebben gehandeld en hem uit de weg hebben geruimd. De kolonel is er het slachtoffer van geworden. Maar direct doodgaan is beter dan jarenlang wegrotten in Tazmamart.

Dat lijkt mij ook word je een hoop ellende bespaart. De levende doden zouden het worden.

Waar heb jij deze wijsheid vandaan als ik je vragen mag?

Ababou*

Citaat van: abrid op 12/12/2005 om 15:15:15

Dat lijkt mij ook word je een hoop ellende bespaart. De levende doden zouden het worden.

Waar heb jij deze wijsheid vandaan als ik je vragen mag?

Kijk naar mijn naam en dan weet je genoeg...Ik heb veel onzin gelezen op deze site, vandaar dat ik even kwam reageren.

Asafu

#36
Citaat van: Ababou* op 12/12/2005 om 14:51:36
Citaat van: Hannibal op 09/11/2004 om 19:19:00

Azul,

Luitenant kolonel Mohamed Ababou kwam niet om tijdens de staatsgreep, nadat zijn broer is vermoord, ging op vlucht naar Tetouan maar voordat hij de stad bereikt wed gearresteerd, hij is door de militaire rechtbank tot 20 jaar gevangenisstraf veroordeeld (als ik me niet vergis) hij is in 1975 met Harroch Akka (de bodygard van M’hamed Ababou), en ander twee militairen uit de gevangenis ontsnapt maar na kort tijd werd M. Ababou weer opgepakt.


Ze zijn niet zozeer ontsnapt, maar "losgelaten", zodat men ze vervolgens kon vermoorden. Ze wisten allemaal teveel, het ging ze met name om Akka.

Kort nadat de kolonel was gepakt is hij vermoord, zonder enig vorm van proces. Tot op de dag van vandaag is zijn lichaam spoorloos.

Een plan van A. Dlimi

Uit betrouwbare bronnen heb ik vernoemen (1 jaar geleden ) dat het niet vast staat dat hij “ vermoord ” is.


Ababou*

Citaat van: Hannibal op 12/12/2005 om 21:04:45
Citaat van: Ababou* op 12/12/2005 om 14:51:36
Citaat van: Hannibal op 09/11/2004 om 19:19:00

Azul,

Luitenant kolonel Mohamed Ababou kwam niet om tijdens de staatsgreep, nadat zijn broer is vermoord, ging op vlucht naar Tetouan maar voordat hij de stad bereikt wed gearresteerd, hij is door de militaire rechtbank tot 20 jaar gevangenisstraf veroordeeld (als ik me niet vergis) hij is in 1975 met Harroch Akka (de bodygard van M’hamed Ababou), en ander twee militairen uit de gevangenis ontsnapt maar na kort tijd werd M. Ababou weer opgepakt.


Ze zijn niet zozeer ontsnapt, maar "losgelaten", zodat men ze vervolgens kon vermoorden. Ze wisten allemaal teveel, het ging ze met name om Akka.

Kort nadat de kolonel was gepakt is hij vermoord, zonder enig vorm van proces. Tot op de dag van vandaag is zijn lichaam spoorloos.

Een plan van A. Dlimi

Uit betrouwbare bronnen heb ik vernoemen (1 jaar geleden ) dat het niet vast staat dat hij “ vermoord ” is.



Hij is geëxecuteerd kort na de zogenaamde "ontsnapping". Ga me niet vertellen dat jou bronnen het beter weten dan zijn bloedeigen familie en dat is niet beledigend bedoeld. De andere mensen die met hem vastzaten kwamen later terecht in Tazmamart. De kolonel is dood, Allahierah7mou....