-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Topics - BiL@L

#1
Abu al-Qasim al-Zahrawi (Abulcasis), wordt als de vader van de moderne chirurgie beschouwt.[1] Abu al-Qasim Khala ibn al-'Abbas al-Zahrawi was geboren in 936 nC. in Zahra in de nabijheid van Cordoba. Hij werd één van de meest beroemde chirurgen van het Moslim tijdperk en was de arts van Koning al-Hakam de tweede, van Spanje. Na een lange medische carrière, rijk aan veelbetekenende originele bijdragen, kwam hij in 1013 Nc. te overlijden.[2]

Hij staat het meest bekend om zijn vroege en originele doorbraken in de chirurgie alsook voor zijn befaamde Medische Encyclopedie die al-Tasrif heet, welke is samengesteld uit dertig delen die verschillende aspecten van de geneeskundige wetenschap beslaat. De belangrijkere delen van deze serie omvat drie boeken over chirurgie, welke in detail verschillende chirurgische behandelingen beschrijven, op basis van de operaties die door hem verricht zijn, met inbegrip van cauterisatie, de verwijdering van steen uit de urineblaas, ontleding van dieren, verloskunde, stypticums en chirurgie van het oog, oor en keel. Hij heeft verscheidene verfijnde operaties volbracht, waaronder de verwijdering van de dode foetus en amputatie.[3]

Al-Tasrif werd voor het eerst in de middeleeuwen naar het Latijns vertaald door Gerard van Cremona. Het werd door verscheidene edities opgevolgd in Europa. Het boek bevat talrijke diagrammen en illustraties van chirurgische instrumenten, welke door hem in gebruik of ontwikkelt waren en was onderdeel van het medisch curriculum in Europese landen, voor vele eeuwen. In tegenstelling tot de opvatting dat de Moslims schuw waren voor chirurgie, voorzag de Tasrif van al-Zahrawi in een magnifieke verzameling voor deze branche van toegepaste wetenschap.[4]

Al-Zahrawi was de uitvinder van verscheidene chirurgische instrumenten, waarvan er drie vooraanstaand zijn: (i) een instrument voor intern onderzoek van het oor, (ii) een instrument voor intern onderzoek van de urethra (urinekanaal) en (iii) een instrument voor het verwijderen van vreemde lichamen uit de keel. Hij was gespecialiseerd in het genezen van ziektes middels cauterisatie en paste de techniek toe in 50 verschillende operaties.[5]

In zijn boek al-Tasrif behandelt al-Zahrawi ook de voorbereiding van verschillende medicijnen naast een uitgebreide beschouwing van chirurgische behandeling in gespecialiseerde branches, waarvan de moderne tegenhangers KNO-heelkunde, oftalmologie (oogheelkunde) etc. zijn. In connectie met de voorbereiding van medicijnen heeft hij ook in detail de toepassing van zulke technieken als sublimatie en het decanteren beschreven. Al-Zahrawi was ook een expert in tandheelkunde en zijn boek bevat schetsen van verschillende instrumenten daarvoor, naast een beschrijving van verschillende belangrijke tandheelkundige operaties. Hij besprak het probleem van onverbonden of misvormde tanden en hoe deze mankementen gecorrigeerd worden. Hij ontwikkelde de techniek van het bereiden van kunstgebitten en de vervanging van gebrekkige tanden hiermee. In de geneeskunde was hij de eerste die in detail de uitzonderlijke ziekte hemofilie (bloederziekte) omschreef.[6]

Er bestaat geen twijfel over dat al-Zahrawi op het gebied van geneeskunde en chirurgie invloedrijk is en de grondbeginselen die door hem aangebracht werden zijn authentiek bevonden in de wetenschap van de geneeskunde, met name chirurgie, en deze beïnvloeding duurde voor vijf eeuwen voort in de wereld van de geneeskunde. Volgens Dr. Cambell (History of Arab Medicine), overtrof zijn grondbeginselen in de wetenschap van de geneeskunde die van Galen, in het Europees medisch curriculum.[7]

Nawoord Kitab al-Tasrif
Kitab al-Tasrif is een encyclopedisch werk over geneeskunde en chirurgie. In de 12e eeuw werd Kitab al-Tasrif vertaald naar het Latijns door Gerard van Cremona en werden er verschillende versies van gepubliceerd in Venice in 1497 en in Basel in 1541. Het werd in 1778 gepubliceerd in Oxford samen met de originele Arabische tekst. Een kopie van deze editie bevind zich in het Britse museum en één in de Bodleian Library. De Engelse vertaling ervan werd in 1861 gepubliceerd en in 1880 verscheen er een Franse vertaling. Dit meesterwerk van al-Zahrawi behield zijn gewichtigheid voor vele eeuwen als de handleiding voor chirurgie in Salerno, Montpellier en andere vroege geneeskundige scholen in Europa. De grote Europese historici geven toe dat Europa haar voornaamste ontwikkeling in de chirurgie aan al-Zahrawi te danken heeft. Dr. Joseph Heres erkende abu al-Qasim al-Zahrawi als een voortreffelijk chirurg. Dr. Arnold Campbell, in zijn boek Arabian Medicine, schrijft een grote beschouwing over al-Zahrawi, wat het belang van deze naam in het Westen ontsluiert. Hij onthulde dat de Westerse geleerden, zoals Roger Bacon (1214-49), de kennis van geneeskunde en chirurgie uit de boeken van al-Zahrawi en Ibn Rushd hadden. (G. Sarton, pag. 681)[8]

Zijn invloedrijke al-Tasrif introduceerde zijn beroemde verzameling van meer dan 200 chirurgische instrumenten. Veel van deze instrumenten waren nooit tevoren gebruikt door voorgaande chirurgen. Hamidan, bijvoorbeeld, had een lijst met minstens zesentwintig innovatieve chirurgische instrumenten die Abulcasis geïntroduceerd heeft.[9]

Bron
#2
Salaam 'alaykom,

Mhend Ezzegrer is de vader van twee dorpen, dit zijn Mehdher en Dezdeth.

Heeft iemand hier meer info over?

Wa salaam
#3
Saoedië Arabië gaf gisteren $20 miljoen (SR75 20 miljoen) als direct hulp aan de Palestijnen. Het geld zal worden gebruikt om 700 huis-eenheden te bouwen, evenals voor educatie en gezondheidsfaciliteiten.

...

Yousuf Al-Bassam zei: "Saoedië Arabië is de grootste (geld) donor van Palestina."

De Saoedische overheid heeft eerder al $45 miljoen (SR168 miljoen) aan UNRWA gegeven om 37 scholen te bouwen, negen gezondheidscentra, een school voor verpleegkunde en een ziekenhuis, evenals de herbouwing van meer dan 3000 huizen in verschillende delen van bezette gebieden.

http://www.arabnews.com/?page=1&section=0&...&d=1&m=3&y=2005
#4
< hier hoort een link te staan en geen lap tekst >

zie AMAZIGH.nl/forum regels:
CiteerHet posten van ellenlange gekopieerde berichten mag niet. Als de inhoud van het bericht elders op internet staat verwijs er dan met een internetlink naar.

http://dutch.ilmsahih.com/vb/index.php?showtopic=29
#5
Wat betreft de Tawhied, weet dan dierbare Moslim en dierbare Moslima, dat onze Salaf (eerste vrome volgelingen) het hebben opgedeeld in drie categorieën; eenieder afhankelijk van de ander, het Imaan (geloof) van de dienaar kan niet compleet zijn zonder dat deze verkregen worden:

Tawheed oer-Roeboebiyah, Tawheed oel-'Oeloe-iyah en Tawheed oel-Asmaa-e wa-Siffaat.


Tawheed oer-Roeboebiyah[1]

Dit is de bevestiging van en het standvastige geloof in Allaah de Sublieme Die alleen is in het:

- Scheppen
- Bezitten
- Besturen

Hij heeft geen enkel deelgenoot in deze handelingen, zij zijn alleen aan Hem.


Je zou ook moeten weten dat de ongelovigen in de tijd van de boodschapper (sallallaahu alayhi wasallam) het bovenstaande allemaal bevestigden, maar dit deed hen niet al-Islaam binnentreden. De boodschapper (sallallaahu alayhi wasallam) bood weerstand tegen hen.

Het bewijs hiervoor ligt in de volgende uitspraak van Allaah:

Zeg: “Wie schenkt jullie voorziening uit de hemel en de aarde”, of: “Wie heeft macht over (het scheppen van) het horen en het zien en wie brengt het levende voort uit het dode en wie brengt het dode voort uit het levende, en wie verordent het bestuur?” Zij zullen zeggen: “Allaah.” Zeg dan: “Zullen jullie dan niet vrezen?” Soerat Joenoes [10:31]

en ook Zijn uitspraak:

Zeg: “Aan wie behoort de aarde en alles dat zich daarop bevindt, als jullie het weten?” Zij zullen zeggen: “Aan Allaah.” Zeg: “Waarom laten jullie je dan niet vermanen?” Zeg: “Wie is de Heer van de zeven hemelen en de Heer van de Geweldige Troon?” Zij zullen zeggen: “Aan Allaah.” Zeg: “Waarom vrezen jullie (Allaah) dan niet?” Zeg: “Wie is het in Wiens hand de heerschappij over alle dingen is - en Die beschermt doch tegen Wie er geen bescherming is, - als jullie het weten?” Zij zullen zeggen: “Aan Allaah.” Zeg: “Waarom zijn jullie dan misleid.” Soerat al-Moe’minoen [23:84-89]


Tawheed oel-'Oeloe-iyah[2]

Dit is de Eenmaking van alle handelingen van de dienaren, zoals du'a (smeekbede), het zweren en het offeren (slachten), hoop, angst, vertrouwen, verlangen, berouw, zelfverwijt en alle andere daden van aanbidding, of dat het nu gaat om daden van het hart, de tong of de ledematen, deze moeten allemaal voor Allaah de Verhevene alleen zijn. Het is om deze tweede vorm waardoor er onenigheid ontstond in zowel het verleden als in het heden, tussen de boodschappers en de daartoe behorende gemeenschappen.

Het bewijs ligt in de uitspraak van Allaah:

En jullie Heer zegt: Roept Mij aan, dan zal Ik jullie verhoren. Zij die yastakbiroena (kibr hebben) om Mij te dienen ('ibaadati) zullen onderdanig de hel binnengaan. Soerat Ghaafir [40:60]

Tawheed oel-Asmaa-e wa-Siffaat

Dit is sterk geloof in alles wat terug te vinden is in het Boek van Allaah en overgeleverd is in de authentieke Soennah, met betrekking tot de Namen en Eigenschappen waarmee Allaah Zichzelf beschreven heeft, of waarmee de boodschapper (sallallaahu alayhi wasallam) Hem beschreef - hem bevestigend volgens het begrip van de metgezellen (ra), zonder deze te ontkennen aan de hand van Takyeef (onderzoek naar de hoedanigheid), of Tamtheel en Tashbeeh (ze te vergelijken met die van de schepping), Ta'weel (het op een manier interpreteren die tegenstrijdig is met het Boek van Allaah, de authentieke Soennah en het begrip van de Salaf), Tahreef (het veranderen van de betekenissen uit de drie voorgaand genoemde bronnen), of Ta'teel (het ontkennen of opheffen van de bewezen betekenissen uit de drie voorgaande bronnen).

Het omvat ook het geloof dat niets en niemand gelijk is aan Hem en dat Hij de Alhorende, de Alziende is.

En ook zegt Hij:

Zeg: “Allaah is de Enige. Allaah is zichzelf-genoeg, Eeuwig. Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt. En niemand is Hem in enig opzicht gelijk.” Soerat al-Ichlaas [112-1-4]

En ook zegt Hij:

Aan Allaah behoren de Schone Namen. Roept Hem daarbij aan en laat degenen, die ten opzichte van Zijn Namen van de rechte weg afwijken, met rust. Hun zal worden vergolden naar hetgeen zij hebben bedreven. Soerat al-A’raaf [7:180]

En ook zegt Hij:

..Niets is aan Hem gelijk. En Hij is de Alhorende, de Alziende. Soerat as-S****aa [42:11]


Voetnoten:

[1] Roeboebiyah: Een term die de absolute Almacht en Heerschappij van Allaah, over de Hemelen en de Aarde en al hetgeen daartussen, aanduidt. Het woord 'rabba' (en het zelfstandig naamwoord 'Rabb' vertaald als 'Heer') komt daar vandaan, met als betekenis: "het verzorgen, het tot vruchtbaarheid brengen, het scheppen en het brengen van alle noodzakelijke elementen voor het bestaan en het welzijn van iets of iemand." Hier zijn drie aspecten aan verbonden, te weten:

- Khalq (Scheppingsvermogen): Allaah maakt alles Zelf vanuit het niets
- Mulk (Eigendom): Allaah is de Bezitter van alles
- Amr (Bestuur): Allaah beheert Zelf, bestuurt alles dat Hij schept en bezit

Een paar van deze bewijzen zijn:

..Weet dat scheppen en bevelen aan Hem is voorbehouden. Gezegend zij Allaah, de Heer der Werelden. Soerat al-A’raaf [7:54]

..Dat is Allaah, jullie Heer, aan Hem behoort de Heerschappij. En degenen die jullie naast Hem aanroepen, hebben over een dadelvlies nog geen macht. Soerat Faathir [35:13]

Ibn al-Qayyim legt uit dat bepaalde Namen van Allaah in relatie staan tot Zijn Roeboebiyah en specifieker zijn dan de naam ar-Rabb. Bijvoorbeeld: ar-Razzaaq (de Verschaffer), al-Muhyie (de Levenschenker). Zo zijn er ook bepaalde handelingen die in relatie staan tot Zijn Roeboebiyah en specifieker zijn dan de naam ar-Rabb. Bijvoorbeeld: het neerzenden van regen, het splitsen van zaad, iemand eervol maken, iemand vernederen, iemand leiden of misleiden enz. [Al-Madaaridj]

[2] 'Oeloe-iyah: Een term dat verwijst naar Allaah die de Enige is aan Wie alle vormen van aanbidding in oprechtheid gericht moeten zijn, of dat het nu gaat om handelingen van het hart (gevoelens), woorden, uitlatingen en handelingen van de ledematen. Het woord ilaah komt hieruit voort: Iets dat geadoreerd wordt, aanbeden wordt en zich naartoe richt, zoals een object van aanbidding, ondergeschiktheid en aanbidding. Er is niets dan Allaah die dit waard is en dit is de betekenis van de getuigenis Laa ilaaha ila llaah (Er is geen Ilaah die in welke vorm dan ook het aanbidden waard is dan Allaah alleen), de waarheid en zekerheid waarmee iedere boodschapper kwam om het te manifesteren. Allaah 'Azzawadjall zegt:

Maar degenen, die zij naast Allaah aanroepen, scheppon niets, want zij zijn zelf geschapen. Soerat an-Nah’l [16:20]

En Hij alleen is de Illaah (God) in de hemelen en op aarde en Hij is de Alwijze, de Alwetende. Soerat az-Zoekhroef [43:84]

En roep naast Allaah geen andere God aan. Er is geen God naast Hem. Alles is vergankelijk behalve Zijn Aangezicht. Aan Hem is de heerschappij en tot Hem worden jullie teruggebracht. Soerat al-Qasas [28:88]
#6
Mannen / Echtscheiden; zo gepiept?
22/11/2004 om 01:32:33
Men heeft het beeld dat scheiden in al-Islaam heel gemakkelijk is; een man hoeft tegen zijn vrouw maar drie keer te zeggen: "Ik ben van jou gescheiden.", en het is allemaal afgelopen.

1.) In werkelijkheid ligt een echtscheiding niet zo simpel. Er zijn voorwaarden waaraan voldaan moet worden, voordat ook maar enige beeïndigingsplechtigheid van start kan gaan. In de eerste plaats kan de scheiding niet uitgesproken worden wanneer de vrouw haar periode heeft. Vlak voor het aanbreken van de menstruatiecyclus, veranderen vrouwen in hun gesteldheid en worden zij humeurig. De biologische veranderingen in het lichaam zorgen voor psychologische veranderen die bekend staan als PMS (premenstrueel syndroom). Om er zeker van te zijn dat de oorzaak voor het uitspreken van de scheiding door de man, niet ligt bij het PMS, is het uitspreken van de scheiding tijdens haar perioden verboden. Ten tweede kan de scheiding ook niet uitgesproken worden in de periode tussen twee menstruaties in waarbij het echtpaar gemeenschap heeft gehad. Vanwege het rationele feit dat wanneer de man genoeg om zijn vrouw geeft, opdat hij gemeenschap met haar wenst, moet hij zich er bedachtzamer in opstellen. Hij zal dus moeten wachten tot de volgende menstruatieperiode geëindigd is, voordat hij de scheiding kan uitspreken.

2.) De uitspraak wordt als ongeldig beschouwd indien de man zich in zo'n woede verkeerd, dat hij zich onvoldoende bewust is van wat hij zegt. Dit vanwege de uitspraak van de profeet, vrede en zegeningen zij met hem: "Het uitspreken van de scheiding is ongeldig op momenten van (mentale gevoelsmatige) overheersing."

3.) Na de uitspraak, heeft het geen enkel invloed, totdat de vrouw drie achtereenvolgende menstruatiecyclussen heeft gehad. De eerste cyclus is om er zeker van te zijn dat zij niet in verwachting is en de overige twee zijn voor mogelijke verzoening. Het is niet de bedoeling dat zij het huis verlaat, zoals vaak gebeurd onder de Moslims vandaag de dag. Van de echtgenoot wordt verlangt dat hij haar handhaaft totdat haar wachttijd ('iddah) is beëindigd.

4.) Wanneer een vrouw zwanger is op het moment dat de scheiding wordt uitgesproken, dan duurt de 'iddah tot op het moment van bevalling. Dit principe biedt de maximale mogelijkheid voor verzoening, ten behoeve van het welzijn van het kind.

5.) Teneinde zijn de echtscheidingsprocedures wat gemakkelijker dan in veel Westerse landen [een noemenswaardige en bekende uitzondering "Mexicaans scheiden" welke in enkele minuten voltrokken kan worden]. Dit in de wetenschap dat het huwelijk in al-Islaam fundamenteel gezien een contract is en niet een sacrament (wijding; zoals de zeven rituelen: doopsel, communie, vormsel, biecht, oliesel, priesterwijding en huwelijk) wat oorspronkelijk het geval is in het Westen, welke als onontbindbaar werd gezien [en zo ook blijft, bij de katholieken]. Aldus, wanneer het contract is aangegaan met het ja-woord plus getuigen, dan zou het ontbindbaar moeten zijn met het nee-woord plus getuigen.

6.) De vrouw kan de scheiding tewerkstellen middels een verzoek bij de rechtbank. Wanneer de rechter (Qadee) haar in het gelijk stelt, of het een noodzaak is, dan zal hij voor haar de khula'-scheiding bewerkstelligen, wat een wachttijd heeft van maar liefst 1 menstruatiecyclus.


Bron: http://islamitische.blogspot.com
#7
Vrouwen / Huwelijk met niet-moslims?
22/11/2004 om 01:29:18
Het is voor moslims toegestaan om niet-moslima's te huwen, terwijl moslima's het alleen toegestaan is met moslims te trouwen. Dit wordt regelmatig aangehaald als discriminatie en een van de pijlers van onderdrukking van moslima's.

1.) Het is moslims niet toegestaan om een niet-moslima te huwen. Alleen maar Christenen en Joden (Mensen van het Boek) en verder van geen enkel andere godsdienst. Dit vanwege het feit dat de heilige geschriften van de Christenen en Joden grote delen aan overlevering bevatten, ondanks dat deze teksten vervormd en veranderd zijn. Daarom is het ter ere van deze openbaringen, toegestaan hun vrouwen te huwen. Echter, de voorwaarde van kuisheid wordt toegevoegd aan deze toestemming, vanuit de Qor-aan. Aldus kan alleen een vrouw die of maagd is, of gescheiden is, of weduwe is, gehuwd worden. Dit betekent dat het algemeen veel voorkomend gebruik van moslims uit het Oosten tot aan Europa en Amerika, waarbij vrouwen met blauwe ogen en blond haar vanuit disco's als echtgenoten worden genomen, niet toegestaan is. Het vinden van kuise vrouwen in het Westen is moeilijker dan het vinden van een speld in een hooiberg. Rond de tienertijd wordt maagdelijkheid eerder gezien als een abnormaliteit dan als een deugdzaamheid.

2.) De reden om het toe te staan aan de man en niet aan de vrouw, is om haar godsdienst te beschermen. Wanneer een moslim zijn christelijke vrouw verzoekt om geen alcohol of varkensvlees in huis te halen en dat ze geen korte roken moet dragen of zijn vrienden mag kussen, kan zij daarmee instemmen zonder dat dit van invloed is op haar godsdienstige leerstellingen. Maar wanneer een christelijke man zijn islamitische vrouw verzoekt om alcohol in te slaan en varkensvlees te bereiden, om minirokjes te dragen en zijn vrienden vriendschappelijk te kussen, aangezien het zijn gewoonte is de vrouwen van zijn vrienden te kussen. Zal de vrouw natuurlijkerwijs pogen haar man aan te staan. In geval van een moslima zou dit kunnen leiden tot de vernietiging van haar geloof.

3.) Een huwelijk met niet-moslims wordt afgeraden in situaties waarbij moslims zwak zijn of een minderheid vormen, met de bedoeling de godsdienst van de kinderen te beschermen. Wanneer een islamitische man een niet-moslima in het Westen huwt en het huwelijk eindigt in een echtscheiding, of dat de man tot overlijden komt, dan zal het gerecht de voogdij van de kinderen overdragen aan de vrouw die de kinderen naar alle waarschijnlijkheid zal opvoeden als niet-moslims. In het geval van een huwelijk in een moslimland, dan zal de shari'a het niet toestaan dat kinderen naar een niet-moslima moeder uitgewezen worden. Zij zullen dan eerder naar de man en anders naar zijn verwanten uitgewezen worden, om er zeker van te zijn dat zij een Islamitische opvoeding mogen genieten.


Bron: http://islamitische.blogspot.com
#8
1. Er zetten zich over het afgelopen eeuw twee grote trends voort in het Westen. Aan de ene kant heeft de kleding industrie de vrouw systematisch ontkleedt. Vanaf het volledig aangekleed zijn van top tot teen aan het begin van deze eeuw, draagt ze nu virtueel 'niets' meer, wanneer de weersomstandigheden dit toe staan. Aan de andere kant is er een dramatische toename in het aantal bekende verkrachtingszaken. In in de vroege jaren 90 zijn de gemelde verkrachtingen in de VS, de 100.000 voorbij gestreefd. En onderzoekers schatten zelfs dat er in werkelijkheid nog 7 tot 10 maal zoveel verkrachtingen zijn, maar deze niet gemeld worden vanwege de aanwezigheid van grote schaamtegevoel om aangifte te doen van verkrachting. De twee trends staan in nauw verband met elkaar. De vrouw in het Westen is een sex-object geworden waarmee produkten verkocht worden en het libido 'kunstmatig' in de samenleving aangewakkerd wordt. De Corvette wordt niet verkocht op basis van zijn krachtige motor of zijn speciale mogelijkheden, in plaats daarvan wordt deze getentoonsteld met een model in een bikini, die erop ligt alsof het een zachte bed is. Evenzo, wordt een nieuwe Gillete scheermesje niet alleen verkocht aan de hand van zijn details; de nieuwe mesjes van titanium. Nee in plaats hiervan, wordt er een man afgebeeld in de reclame met een vrouwenhand, met lange rode nagels die het mesje vasthoudt. De onderbewuste gedachte die hier gedoctrineert wordt is: U koopt de auto, u krijgt het meisje. U koopt de scheermes, u krijgt het meisje.

2. Al-Islaam schrijft de bedekking van vrouwen voor om twee hoofdredenen welke staan in de Qor-aan. Allaah zegt in Soerat al-Ahzaab:

Dat zij hun overkleden (Djilbaab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. [33:59]

3. De hijaab heeft als doel de Moslim vrouw in de gemeenschap, als een deugdzame en eerbare vrouw te zien. Haar hijaab legt de statement af dat zij bij voorbaat niet beschikbaar en niet geinteresseert is. Veel Moslim vrouwen die geemigreerd zijn naar het Westen doen hun sluiers en bovenkleding uit met de bewering dat het juist de aandacht op hen zou vestigen. Als zij hun haar bloot stellen en zich bescheiden westers kleden, er dan niemand naar hen zal kijken. Het is waar dat de hijaab een zekere mate aan anonimiteit waarborgt, daar veel van de vrouwelijke fysieke details verborgen zullen zijn. Echter, de bedoeling is niet de mannen te beletten naar haar te kijken. Wanneer mannen een non zien in haar kledij, helemaal bedekt zoals een Moslim vrouw dat volledig is met een hijaab, zullen zij dat opmerken en haar aanstaren. Evenzo wanneer zij een vrouw in bikini zien lopen, ook dan zullen zij dit opmerken en haar aanstaren. Echter, de eerste blik is ongelijk aan de tweede. De eerste is uit nieuwsgierigheid, daar er iets ongewoons gezien wordt, terwijl de tweede eerder uit lustgevoel en prikkelende sensualiteit zal zijn. Het gevolg van de tweede is de molestatie van vrouwen op nationale schaal, terwijl de eerste respect afdwingt.
#9
In the Name of God, the Compassionate, the Merciful

ACTION ALERT

CALIF. PROF SUGGESTS GENOCIDE AGAINST MUSLIMS
CAIR-LA calls college’s report on incident a ‘whitewash’

(ANAHEIM, CA, 10/21/2004) - The Southern California office of the Council
on American-Islamic Relations (CAIR-LA) today called the results of an
investigation into anti-Muslim remarks by a college professor who suggested
genocide against Muslims a "whitewash."   

Imperial Valley College (IVC) in Imperial, Calif., failed to reprimand a
business management professor who suggested that "the only way to end
Islamic terrorism is to eliminate the Islamic religion."

Despite the offensive nature of the remarks, the college’s report
recommends little more than the professor "take more care in the future in
linking current events to course material."

Earlier this month, a student in the professor's class initially reported
to CAIR-LA that the professor said, "The only way to end the war on
terrorism is to kill all Muslims." When confronted by the student in class,
the professor allegedly disagreed with the student's statement that most
Muslims are good people and instead said the majority of Muslims are
terrorists.

The student, an attorney of the Hindu faith, says that after he challenged
the professor's bigoted statements, he was told to leave the class for
being "disrespectful."

CAIR requested in an October 8 letter to the college's president that an
investigation of the incident be launched and that appropriate actions be
taken.

Though IVC promised to organize sensitivity training, reinstated the
student in the class and the professor apologized for his "out of context"
remarks, CAIR-LA says the college did not adequately address the
seriousness of the incident. IVC’s report even seemed to equate the
student’s challenge to the offensive remarks with the comments themselves.

"We thank this courageous student for standing up for Islam and Muslims,"
said CAIR-LA Communications Director Sabiha Khan. “Unfortunately, Imperial
Valley College's decision to whitewash this incident sends the message that
suggesting genocide is acceptable on an American college campus.”

Khan called on the college to publicly repudiate the professor's remarks
and, at a minimum, issue a formal reprimand.

CAIR, America's largest Islamic civil liberties group, is headquartered in
Washington, D.C., and has 29 offices nationwide and in Canada.

CONTACT: CAIR-LA: Sabiha Khan, 714-776-1847 or 714-390-0334

IMMEDIATE ACTION REQUESTED:

Contact Imperial Valley College and ask that they publicly repudiate the
professor's remark and issue a formal reprimand to the professor.

CONTACT:

Dr. Paul Pai, Ed.D.
Superintendent/President
Imperial Valley College
380 E. Aten Road, Building 10
Imperial, CA 92251

Tel: 760.355.6219
Fax: 760.355.6461
#10
Politiek / Polygamie
28/09/2004 om 10:35:36
(1) Islaam heeft polygamie niet geintroduceert. Ongelimiteerde polygamie wordt in de meeste gemeenschappen over de hele wereld in iedere tijdperk gepraktiseert. Al-Islaam heeft het gereguleert door een maximum aan het aantal vrouwen te stellen, met verantwoordelijkheden en verplichtingen.


(2) Monogamie in het Westen, komt uit Griekenland en Rome, waar mannen van de wet niet meer dan 1 vrouw mochten hebben. Maar vrij waren om zoveel minaressen te hebben, van onder de slavinnen, als dat zij wensten. In het hedendaagse Westen, hebben veel getrouwde mannen buitenechtelijke relaties met minaressen, vriendinnen en prostituees. Dus het stellen dat het Westen monogaam zou zijn, is een valse stelling.


(3) Irrationele monogamie. Als een man wenst om een tweede vrouw te nemen, die hij wil verzorgen, en waarvan de kinderen zijn naam dragen, en hen onderhoud, zo'n man wordt als crimineel gezien. Die veroordeeld kan worden tot een gevangenisstraf. Echter, wanneer hij meerdere minaressen en illegale kinderen erop nahoudt, dan is zijn relatie legaal.


(4) In feite is polygamie toe staan, verstandig. Over het algemeen bestaat er een meerderheid aan vrouwen.[1] Deze meerderheid aan vrouwen is een gevolg van het sterven van mannen in tijden van oorlog, gewelddadige delicten en het ouder worden van de vrouw.[2] De toename aan homoseksualiteit verergert het nog meer. Als het systeem geen rekening houdt met hetgeen dat nodig is voor een meerderheid aan vrouwen, leidt dit tot corruptie in de samenleving.

Bijvoorbeeld, het Duitsland na de Tweede Wereld Oorlog; toen suggesties om polygamie te legaliseren door de kerk verworpen werd. Wat leidde tot de legalisering van prostitutie. Duitse prostituees die als werknemers/ondernemers werden, net zoals in ieder ander vak. Zij hebben verzekeringen en betalen belastingen zoals ieder andere burger. Bovendien, het aantal gesloten huwelijken daalt aanhoudend, doordat iedere nieuwe generatie het instituut huwelijk steeds meer als irrelevant beschouwt.


(5) Westerse antropologen beweren dat polygamie een genetische gevaar vormt, waarbij de sterkste genen van de generatie door worden gegeven. Zoals bij de leeuwenkoning; de sterkste van de groep, monopoliseert de vrouwen opdat van de nieuwe generatie jongelingen, van zijn nageslacht komen.


(6) Gereguleerde polygamie voorkomt het verspreiden van ziektes als Herpis en AIDS. Zulke schadelijke ziekten verspreiden zich cummulatief in de gemeenschappen, waar een tweede huwelijk verboden is. (Deze (geslachts-) ziekten zorgen ook voor een toename aan onvruchtbaarheid.)


(7) Polygamie beschermt de belangen van vrouwen en kinderen in een gemeenschap. Mannen, in de Westerse samenleving, maken de wetten. Zij houden polygamie illegaal opdat het hen vrijwaart van verantwoordelijkheid. Gelegaliseerde polygamie vereist namelijk van hen dat ze hun inkomsten delen met zowel de vrouw als het nageslacht. Monogamie staat hen toe om buitenechtelijke relaties te hebben zonder economische consequenties.